Problem podczas przyspieszania 1.9 TDI Golf iv

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Rufus111
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: wt wrz 30, 2008 11:56
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Problem podczas przyspieszania 1.9 TDI Golf iv

Post autor: Rufus111 » wt cze 08, 2010 11:41

witam mam taki nie typowy problem, jadąc ze stałą prędkością następnie zaczynając się delikatnie rozpedzać na 3, 4 i 5 biegu w granicach obrotó silnika 1200 do 2000 na początku delikatnie zaczyna przyszarpywać samochodem, samochód się rozpędza ale ma takie jakby zawachanie. Dzieje się to dopiero po nagrzaniu silnika do 90 *C.
Przepływomierz mam juz 2 Pierburga, podmieniałem zaworki N18 i N 75, wymieniałem wężyki, czujnik cisnienia turbiny, czyściłem turbine, nastawnik pompy wtryskowej, nawet wymieniłem EGR i juz nie wiem co jest. Zaczynam się zastanawiać czy może mieć wpływ wymiany koła 2 masowego na zwykłe koło zamachowe i czy takie koło poprostu nie pochłania takich drgań i ma wpływ na prace silnika??
Podłaczałem VAG-a nie ma zadnych błedów, turbina ładnie się wkręca i nie przeładowywuje, maf sie nie rozbiega. Prosze o pomoc bo juz przejzalem chyba wszystkie fora, zrobiłem to co mogłem zrobić i nie mam juz pomysłów.
Moge tylko powiedziec ze jak wciskam pedał na maxa jest wysztko ok, nic nie kopci a samochód ślicznie się rozpędza. Dodam tylko że jak odłącze wężyk podciśnieniowy od EGR to mam wrażenie że jest ok, może ktoś powie żebym tak zostawił i bedzie ok ale pytanie czemu tak się dzieje??
Ostatnio zmieniony wt cze 08, 2010 11:48 przez Rufus111, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
truckman
Varia(n)t
Varia(n)t
Posty: 11847
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 20:25

Post autor: truckman » wt cze 08, 2010 11:50

Rufus111, zacznijmy od tego, że przyspieszanie od 1200 obrotów na biegu wyższym niż 2 to jakaś masakra jest i możesz mieć takie odczucia, chociaż od 1500 już powinno być czuć że autko wyrywa :P


Obrazek

Rufus111
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: wt wrz 30, 2008 11:56
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Rufus111 » wt cze 08, 2010 22:37

nie nie coś jest nie tak, dzisiaj sie pobawiłem i na 3 biegu od czasu do czasu przy spokojnym rozpędzaniu czuc drgania. Czytałem na innych forach i zastanawiam się czy może któryś z wtryskiwaczow nie jest padnięty, bo jak jest po niżej 10*C też tak troszke dziwnie odpala. Odrazu odpowiem że świece żarowe są dobre.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » śr cze 09, 2010 03:22

Rufus111 pisze:nastawnik pompy wtryskowej
A tam co robiłeś i po co eheheh?
Dawaj silnik na 90 stopni i:
Grupa 001 dawka paliwa?
Grupa 007 Temperatura paliwa?
Grupa 013 Korekcje?
Grupa 000 na zablokowanych nastawach > pozycja 1 i 2.
Grupa 004 > na jałowym > pozycja 3 i 4.

Logi dynamiczne 003,008,011?
Pomiar różnicy temperatury w grupie silnika oraz na liczniku (czujnik zespolony)??

Do tego test: przyśpieszanie z niskich obrotów na wysokim biegu > np 5 i przy 1400rpm gaz do dechy > drga?
Rufus111 pisze:Dodam tylko że jak odłącze wężyk podciśnieniowy
Odpinasz go tylko czy go zaślepiasz np przy użyciu jakiejś śrubki??



Rufus111
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: wt wrz 30, 2008 11:56
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Rufus111 » pn cze 14, 2010 11:25

robilem logi dynamiczne ale niestety nie moge wrzucić, albo za duży rozmiar, a jak jest teoretycznie dobry, to obrazek jest tak malutki że jest nie do odczytania. Przez ten czas podmieniłem nastawnik w pompie wtryskowej, nastepnie przepływomierz, nówkę ze sklepu Pierburka i jest to samo. Byłem u pompiarza i sprawdziłem wtryskiwacze, dwa są idealne, jeden delikatnie odbiega od normy, ale niestety sterujący zamiast 190b miał 175b ( teoretycznie żaden nie leje). Sprawdzałem w korekcji na VAG-u właśnie ten 3 ( sterujący wtryskiwacz ) ma dużo większą korekcje niż inne ok 0,9. i pytanie czy drążyć dlaej temat czy wymienić ten wtryskiwacz???



Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

Post autor: Łuki_79 » pn cze 14, 2010 13:10

Wrzuć swoje logi tutaj http://vaglog.rtnet.pl/ i zapodaj linki na forum (musisz podać e-mail aby się zarejestrować).



Rufus111
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: wt wrz 30, 2008 11:56
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Rufus111 » śr cze 16, 2010 14:29

dzieki za info, po upływie ponad roku okazało się że wtryskiwacz sterujący był uszkodzony. Nie mam pojęcia czy miał za małe ciśnienie otwarcia, czy też coś innego, ale po włożeniu innego iest super. Dzieki wszystkim za zainteresowanie moim tematem. Pozdrawiam.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 88 gości