1.6 td wymiana oringu :/

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

1.6 td wymiana oringu :/

Post autor: superkasztan » czw paź 21, 2010 12:09

Witam

Gdzieś już kiedyś trafiłem na ten temat, ale teraz nie potrafię go namierzyć,
w razie czego proszę skasować ten post

Mam poważny problem, pompa mi się pociła, teraz mam pół silnika mokre i boje się że rozleci mi się pasek rozrządu.
Cieknie spod tej śruby

Obrazek

Wiem że muszę wykręcić pompę z auta
Pytanie:
czy muszę ściągać dekiel?? mogę sobie tą śrubę tak po prostu wykręcić?? czy potem coś trzeba będzie ustawiać??

Proszę o pomoc, z którą z góry dziękuje

Pozdrawiam Obrazek


Somewhere in Nowhere

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14107
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

1.6 td wymiana oringu :/

Post autor: Michał_1977 » czw paź 21, 2010 12:27

Zmierz dokładnie suwmiarką ile wystaje ta oś z kadłuba pompy,żeby tyle samo później wkręcić (ważne!).
Odkręć przeciwnakrętkę i wykręć tą oś,a następnie wysuń tylko tyle,ile potrzeba,żeby wymienić o-ring.
Pompę zamontuj w imadle,żeby nie przechylała się i nie drżała.
Niedawno u mnie ten uszczelniacz strzelił i właśnie tak wymieniałem.
Po skręceniu możesz obrócić kołem pompy,żeby sprawdzić czy wszystko w porządku :bajer:

W razie czego masz tu ściągę,ale nie sądzę by była Ci potrzebna http://etc.gnarlodious.com/Vanagon/Bosc ... build.html" onclick="window.open(this.href);return false;


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

1.6 td wymiana oringu :/

Post autor: superkasztan » czw paź 21, 2010 14:08

Heja

Dzięki Michał, z tej ściągi właśnie są moje foty ;)
Tylko nie byłem pewien czy nie spadnie wtedy ten walec z zębatką

Napisałem też maila w sprawie oringu, czekam na odpowiedź.
Boje się tego że zanim do mnie dojdzie to się pasek sypnie. Codziennie robię prawie 100 km :/

Pozdro


Somewhere in Nowhere

Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

1.6 td wymiana oringu :/

Post autor: superkasztan » ndz lis 14, 2010 14:51

Witam

wymieniłem ten oring, przy okazji oring od dawki.

Przy okazji wpadła mi w ręce pompa od Trochima, ale rozleciała się po 10 km :( leżała z rok zanim ją dostałem pękła w środku sprężynka i zrobiła się mielonka

Więc założyłem moją z nowymi oringami no i jest zonk. W pewnym zakresie obrotów silnik wpada w drgania ( 5 ty bieg przy 100-110 km na godz)
Zrobiłem mały eksperyment, dodając pomału gazu ( na postoju, dźwignią przy pompie ) w pewnym momencie dźwignia sama wyrywa do przodu ( zwiększając obroty )

Co może być tego przyczyną?? pompy nie rozbierałem, zmniejszyłem na pewno troszkę dawkę i może nie dokładnie przykręciłem w tym samym położeniu oś regulatora??

Jak ktoś m jakiś pomysł, czekam :D

Przy okazji, poskładałem pompę z 10 mm tłoczkiem
auto chodzi jak traktor, nie wiem od czego zacząć regulację, nie umiem znaleźć takiego tematu w którym jest przedstawione co po kolei ustawiać.
Pompa była całkiem rozebrana, wszystko było loozem, każda śrubka :(
Jeździ, ale tak jak by na niskich obrotach nie ma momentu jaki diesel powinien mieć


Somewhere in Nowhere

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14107
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

1.6 td wymiana oringu :/

Post autor: Michał_1977 » ndz lis 14, 2010 17:43

superkasztan pisze: w pewnym momencie dźwignia sama wyrywa do przodu ( zwiększając obroty )
Normalne.Miałem tak na ori pompie i teraz też tak mam.
Co do drgań,to spróbuj ponownie zwiększyć dawkę,bo przy 5tyś. może zaczynać brakować paliwa :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

1.6 td wymiana oringu :/

Post autor: andrew.zbyrko » ndz lis 14, 2010 19:03

Michał_1977 pisze:Zmierz dokładnie suwmiarką ile wystaje ta oś z kadłuba pompy,żeby tyle samo później wkręcić (ważne!).
wiesz moze jakie są negatywne skutki/objawy 'przestawienia' tej śruby?


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14107
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

1.6 td wymiana oringu :/

Post autor: Michał_1977 » ndz lis 14, 2010 20:47

andrew.zbyrko pisze:wiesz moze jakie są negatywne skutki/objawy 'przestawienia' tej śruby?
To jest oś regulatora odśrodkowego i skutki jej przestawienia są takie,że silnik zacznie świrować.
Trochę pisania byłoby,więc wolałem odszukać dobrą tekturkę http://www.zss.lublin.pl/html/motor/28. ... u%20VE.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

1.6 td wymiana oringu :/

Post autor: andrew.zbyrko » ndz lis 14, 2010 22:07

Michał_1977, dzięki za link :bigok:
pytałem bo u siebie zastanawiałem sie jak to głeboko wkręcić, zrobiłem to na 'pałe' ale to było jakies 2 lata temu, teraz mi sie to przypomniało znowu.. :bajer:


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

1.6 td wymiana oringu :/

Post autor: superkasztan » pn lis 15, 2010 20:53

Witam

dawki na razie nie sprawdzę w tamtej pompie, teraz walczę z 10 mm

Co do wymiaru dla wałka, w dwóch pompach jakie rozbierałem, gwint wałka wystawał 7 mm od czoła korpusu pompy ( płaszczyzny w którą jest wkręcany)

Jak nie opanuje nowej pompy wrócę do tamtej,

Pozdrawiam


Somewhere in Nowhere

Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

1.6 td wymiana oringu :/

Post autor: superkasztan » czw lis 18, 2010 14:00

Panowie
tak patrzę na te schematy z instrukcji jaką podesłał Michał,
wczoraj wyregulowałem dawkę, wydatek resztkowy, zostawiłem dosyć wysokie wolne obroty.
nie wiem jak wysokie bo nie mam obrotościomierza

Problem oprócz twardego odgłosu biegu jałowego jest taki, że jak ruszam albo wrzucę wyższy bieg, nie mogę delikatnie przyśpieszać (pomału dodawać gazu, albo jechać na małym gazie ) auto zaczyna szarpać, jak tylko mocniej wcisnę gaz jest ok.


Myślałem żeby wywalić którąś ze sprężyn z cięgna dawki ( tak jak przy gov modzie )
domniemam że przy delikatnym dodawaniu gazu ugina się któraś ze sprężynek i niewiele się dzieje i gdy jest mocniej wciskany gaz ( pokonany opór sprężyny ) podnosi się dawka i jest wtedy ok??

Myślałem nad sprężyną nr 5 z rysunku 15 z drugiej strony schematu Michała

Czary mary z tymi modzonymi pompami :kac:


Somewhere in Nowhere

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14107
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

1.6 td wymiana oringu :/

Post autor: Michał_1977 » czw lis 18, 2010 20:43

superkasztan pisze:Problem oprócz twardego odgłosu biegu jałowego
Opóźnij troszkę kąt wtrysku i powinno wszystko wrócić do normy.
Popuść wszystkie śruby mocujące pompę oprócz jednej pod wężykiem zasilającym.Odpal silnik,popuść tą ostatnią śrubę i delikatnie ruszaj pompą przód tył-praca silnika będzie się zmieniała.Spróbuj ustalić położenie pompy,w którym silnik będzie pracował najłagodniej,następnie puknij ją w stronę silnika ok. pół mm i dokręć.
Możesz też podjechać do pompiarza na zegar,ale tylko na zegar,bo jeśli modziłeś pompę,to lampą stroboskopową nie ustawi :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

1.6 td wymiana oringu :/

Post autor: superkasztan » pt lis 19, 2010 09:24

W sobotę po szkole się za to wezmę.
Postaram się zbudować jakiś uchwyt i zmajstrować jakiś czujnik zegarowy. Zegary jakieś mam, tylko nie jestem pewien jak powinna wyglądać końcówka która oprze się na tłoczku. Nie chciał bym by się uszkodził.

Nie wiedziałem że w dieslu można coś zrobić stroboskopem ??
Jeszcze pisałem o tych wartościach do pomiaru, bo skoro fala ma większy wznios, czyli tłoczek ma większy skok, czy w takim razie nadal ma być 0,9 mm na zegarze w GMP??

Tak przy okazji, czy jak pompa się zmieli, to czy coś może pójść na wtryski??
Niedawno założyłem nowe BOSCH'a i boje się czy przy tamtej awarii pompy nie dostały w pupę. Też je chce sprawdzić.

Dam znać jutro wieczorem czy nastąpiła poprawa

Pozdrawiam


Somewhere in Nowhere

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14107
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

1.6 td wymiana oringu :/

Post autor: Michał_1977 » pt lis 19, 2010 10:06

superkasztan pisze:Nie wiedziałem że w dieslu można coś zrobić stroboskopem ??
Można,ale nie takim pierwszym lepszym z benzyniaka.
superkasztan pisze:Tak przy okazji, czy jak pompa się zmieli, to czy coś może pójść na wtryski??
Oczywiście. Rozbierz,umyj dokładnie,przedmuchaj i złóż z tą samą ilością podkładek regulacyjnych.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

1.6 td wymiana oringu :/

Post autor: superkasztan » pt lis 19, 2010 13:39

superkasztan napisał(a):Tak przy okazji, czy jak pompa się zmieli, to czy coś może pójść na wtryski??


Oczywiście. Rozbierz,umyj dokładnie,przedmuchaj i złóż z tą samą ilością podkładek regulacyjnych.

no tak tyle że to było z 3000 km temu, nie wiem czy jak tam coś nie wpadło to się nie poprzecierało.

W pompie która się rozleciała, strzeliła sprężynka ze sprzęgła pomiędzy wałkiem napędowym a falą, uleciał kawałeczek i zrobił miazgę w środku.
Jak rozbierałem pompę to na zaworku odcinającym była emulsja z aluminium ( wytartego z obudowy )
Myślę że stalowe opiłki nie poszły w przewody, bo te które znalazłem były chyba za wielkie.
Auto zgasło wtedy jak by po odcięciu napięcia na zaworek.

Może w sobotę je rozbiorę, jak dorwę pompkę do ich sprawdzania


Somewhere in Nowhere

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 52 gości