jednomas w miejsce dwumasa do AJMa

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

everlast440
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn cze 29, 2009 21:37
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: everlast440 » ndz sie 09, 2009 18:56

Witam,

Posiadam MK4 z silnikiem AJM i zmieniłem dwumasówkę na sztywne koło zamachowe VALEO.
Jestem w sumie zadowolony, odczułem lekki spadek komfortu, ale plus jest taki, że nie muszę się już martwić, że znów mi padnie dwumasówka i znów tyle kasy w plecy...swoją drogą podłamało mnie to, kilka miesięcy cieszyłem się samochodem, a tu taki koszt naprawy-masakra :(
Z tym komfortem też mi jest ciężko ocenić.... na pewno jest znacznie lepiej niż na zaczynającej się psuć dwumasówce, a że teraz jest ciut gorzej niż na początku może mi się tak wydawać, gdyż jak kupiłem Golfika byłem tak szczęśliwy jak na haju przez długi długi czas :) I teraz może mi się wydawać z perspektywy czasu, że wtedy na początku wszystko było idealnie :)
Ale ogólnie jest super, teraz ewentualny koszt naprawy wyniesie mi kilka setek, a nie 3 tys ;) A poza tym sztywne koło zamachowe (prosta konstrukcja stosowana w motoryzacji od lat) się nie psuje tak często jak dwumasówka.

Ktoś zmieniał jeszcze? Jestem ciekaw opinii.

Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9227
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » ndz sie 09, 2009 20:28

Tak mnie to zastanawialo juz wlasnie wczesniej jak to jest z ta dwumasa w tych silnkach z sprzeglem 240mm. Znalazlem ze moz epodpasowalby zamach od vw TARO ale skoro to konstrukcja japonska tylko przejeta to nie wiem czy silniki tez sa japonskie czy vw. Napewno jest tam zamach pod 240mm no i jeszcze jakie jest mocowanie do walu to nie wiem ale pewnie jak w T4 i innych na 8 srub co by pasowalo. Ciekawe tylko czy ciezko dostac taki zamach. Moze łatwiej poszukacjakis zamach od innej marki- opel itp. valeo chyba nie sprzedaje samych zamachow jednomasowych.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

everlast440
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn cze 29, 2009 21:37
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: everlast440 » pn sie 10, 2009 08:48

Wymieniłem komplet- sprzęgło,zamach i docisk-kompletny zamiennik VALEO do silników AJM - nowość, dopiero co się pojawiło na rynku wg mojego mechanika + łożysko hydrauliczne (chyba tak to się nazywało, sorry nie jestem specem od tych spraw) SACHS. To łożysko nie było niezbędne do wymiany, ale za jednym razem chciałem już mieć wszystko na cacy :)
Zamiennik VALEO do AJM - ok. 2150 (cena katalogowa VALEO)
Łożysko SACHS ok 300.
Numer części podam w niedalekiej przyszłości, bo karton mam troszkę daleko od miejsca zamieszkania niestety, a nie wiem w sumie kiedy tam będę, być może w ten weekend.



Awatar użytkownika
wallygraf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: wt maja 02, 2006 23:08
Lokalizacja: Pomorze /GPU/
Kontakt:

Post autor: wallygraf » pn sie 10, 2009 17:45

Witam.
Zamierzam się z wymianą dwumasa tylko nie wiem czy dwumas czy jednomas?
Interesuje mnie ten "dyskomfort" użytkowania jednomasa???


Mk4 TDI

trefil
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt lut 27, 2007 09:55
Lokalizacja: Poznań

Post autor: trefil » czw wrz 03, 2009 16:00

http://moto.allegro.pl/item708942179_ko ... 6_130.html

to jest link do takiego koła



Jacko15
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: wt mar 03, 2009 14:39
Kontakt:

jednomas w miejsce dwumasa do AJMa

Post autor: Jacko15 » pn lis 22, 2010 23:22

Ja również zmieniłem dwumas, na jedno mas VALEO, i szczerze powiedziawszy zaczyna mnie wkurzać ten dyskomfort!! W samochodzie jest dużo głośniej, rzegoczą sprężynki, i przy 2tyś obrotów niesie moment po pace. Mogę odstąpić cały komplet z przebiegiem 15tyś KM za 1200zł


Moje MK IV http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3808756#3808756
Było:VW POLO 6N1 AEX 1996->MK III GT Specjal AFN 1997->MK III CL ABD 1994 ->MK IV AJM+ 2001->MK III GT specjal ABS 1992
Jest:VW T4 2,4D 1996->Passat B5 FL AVF 2002

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

jednomas w miejsce dwumasa do AJMa

Post autor: bongo » pn lis 22, 2010 23:41

Jacko15 pisze:Ja również zmieniłem dwumas, na jedno mas VALEO, i szczerze powiedziawszy zaczyna mnie wkurzać ten dyskomfort!!
Jednak inżynierowie Volkswagena na darmo tego patentu nie wymyślili,a w tej chwili za cenę poniżej 1.5 tysiąca można zakupić kompletne sprzęgło z kołem dwumasowym :bajer:
U mnie pomimo prawie 230k km,dwumas delikatnie zaczyna hałasować przy ruszaniu,tak że jakiś czas spokojnie pojezdzi :bigok:



Jacko15
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: wt mar 03, 2009 14:39
Kontakt:

jednomas w miejsce dwumasa do AJMa

Post autor: Jacko15 » pn lis 22, 2010 23:50

Co prawda Valeo bez żadnego problemu przenosi 350Nm , ale jak mnie to bardziej zacznie denerwować to w moim AJM+ zagości jeszcze ganc nowy zestaw dwumasowy. AA i tak przy okazji, kolego everlast440, skoro mamy to samo sprzęgło, to nie odczuwasz delikatnych szarpnięć przy dodaniu lub ujęciu gazu, jadąc na 4 lub 5 biegu??


Moje MK IV http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3808756#3808756
Było:VW POLO 6N1 AEX 1996->MK III GT Specjal AFN 1997->MK III CL ABD 1994 ->MK IV AJM+ 2001->MK III GT specjal ABS 1992
Jest:VW T4 2,4D 1996->Passat B5 FL AVF 2002

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 85 gości