Jakie różnice w osprzęcie D i PB ??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
TiTeK
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 189
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 12:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Jakie różnice w osprzęcie D i PB ??

Post autor: TiTeK » pn gru 27, 2010 22:13

Witam. Pisze z pytaniem o różnice w ossprzęcie silników 1.6 benzynowych i 1.6 diesla a najbardziej mi chodzi o rozrusznik, zamach i alternator, czy są jakieś różnice??
Pytam bo kupiem golfika w dieselku ale po dokumentach doszedłem ze wczesniej był tam 1.6 benzynka zdaje sie PN, wszystko jest zrobione po najniższej lini oporui chyba tylko słupek dieselka tam ktos włozył a cała reszta zostyała z benzyniaka, rozrusznik troche słabo kreci jak na dieselka i alternator tez nie ładuje rewelacyjnie choć napiecie ładowania jest jak w nowym 14,4v ale w nich chyba wazny jest równiez prad ładowania a w dieselkach jest wiekszy akumulator i wydaje mi sie ze prąd powinien byc automatycznie wiekszy. Jeśli ktos wie czy alternatory, rozrusznik i koła zamochowe są takie same czy różne w 1.6D i 1.6 benz. to prosze cos pisać.
Pytam równiez o koło zamachowe bo wydaje mi sie ze w dieslach chyba powinno byc cieższe a tam jest takie jak w benzynie.

pozdrawiam i czekam na odp ;)


[url=http://www.wagenstyle.pl/titek.html][img]http://img688.imageshack.us/img688/2713/47322548kopia.gif[/img][/url]

anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Jakie różnice w osprzęcie D i PB ??

Post autor: anaba255 » pn gru 27, 2010 23:58

Alternator nie koniecznie musi byc mocniejszy w dieslu, benzyniak ma wiekszy pobór pradu podczas pracy silnika(zapłon iskrowy). Sprawdz ładowanie pod obciążeniem, światła, radio, nawiew, jak jest do ok 13.7V jest ok.
Rozrusznik w dieslu powinien mieć moc 1.6kW/1.8kW, z benzyny jest wyraznie mniejszy.
Sprawdz skrzynie, czy została z benzyny, z diesla skrzynie miały oznaczenia 4S, 4T ewentualnie FF.



Awatar użytkownika
TiTeK
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 189
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 12:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Jakie różnice w osprzęcie D i PB ??

Post autor: TiTeK » wt gru 28, 2010 02:09

ok nie pomyslałem, sprawdze go pod obciążeniem

co do rozrusznika to musze obadac a powiedz mi powinno pisać na nim jaka jest moc?? czy po numerach seryjnych??

skrzynia jest 4t ale z tego co mi sie o uszy obiło to one wystepowały tez przy 1.6 benzynkach


[url=http://www.wagenstyle.pl/titek.html][img]http://img688.imageshack.us/img688/2713/47322548kopia.gif[/img][/url]

Enten
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: czw lis 23, 2006 01:50
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Re: Jakie różnice w osprzęcie D i PB ??

Post autor: Enten » wt gru 28, 2010 14:31

mogę się mylić ale w altku z diesla inaczej jest odsadzone koło pasowe jak w benzynie. Po zamianianie benzin/diesel rolki nie są współbieżne i trzeba dawać dystans w przypadku altka od benzyny zamontowanego w dieslu.


Nie mam niczego. Poza tym mam wszystko.
Golf MK1 1978 1.1 GG > 1.6D JK > 1.9TDI ASZ + GTB2260VK
Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI BKD + GTB2260VK

anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Jakie różnice w osprzęcie D i PB ??

Post autor: anaba255 » śr gru 29, 2010 10:44

Rozrusznik, od czego jest allegro, widac roznice na zdięciach;
benzyna
http://allegro.pl/listing.php/search?st ... tegory=620" onclick="window.open(this.href);return false;
diesel
http://allegro.pl/listing.php/search?st ... tegory=620" onclick="window.open(this.href);return false;
Skrzynia 4T wystepowała tez silnikiem 1.8, czy 1.6 nie wiem, ale co to za róznica, skoro to ta sama skrzynka, czy diesel czy benzyna.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Jakie różnice w osprzęcie D i PB ??

Post autor: Michał_1977 » śr gru 29, 2010 12:18

Enten pisze:mogę się mylić ale w altku z diesla inaczej jest odsadzone koło pasowe jak w benzynie
Koło jak koło,ale przednia część altka jest inna w benzynie.W dieslu altek ma napinacz od spodu,a w benie u góry :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
TiTeK
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 189
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 12:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Jakie różnice w osprzęcie D i PB ??

Post autor: TiTeK » pn sty 31, 2011 16:51

Odnośnie ładowania to sie poprawiło jak wymieniłem szczotki w "reglerze" kupiłem nowy zamiennik ale było jeszcze gorzej niz na starym wiec w oryginale zmieniłem tylko szczotki i lata ładnie. Sprawdzałem i z obciązeniem i bez wszystko gitara bez obciązenia 14,4v z obciązeniem znaczy swiatła załączone radio nadmuch itp i wychodzi 13.9 -14.0v wiec ten problem mamy załatwiony :)

natomisat odnosnie rozrusznika to jest bardzo nieznaczna róznica wielkosci miedzy tym co mam w dieslu a tym co mam w benzyniaku ten w dieslu jest ciut dłuższy. Rozbiore go sprawdze szczotki i panewki oraz nasmaruje i zobaczymy.

Problem tez mam taki ze jak samochód postoi pod domem powiedzmy z tydzien to ma straszny opór zeby zakrecic silnikiem mimo to ze aku jest na ful naładowany to ledwo nim kreci nie wiem czym to moze byc spowodowane?? Od oleju?? jezdze na 15w40 wiec gesty. Tego problemu nie ma jak jezdze co dziennie czy co dwa dni to rano kreci prawie normalnie. moze cos wymyślicie??


[url=http://www.wagenstyle.pl/titek.html][img]http://img688.imageshack.us/img688/2713/47322548kopia.gif[/img][/url]

arwam

Jakie różnice w osprzęcie D i PB ??

Post autor: arwam » pn sty 31, 2011 19:13

TiTeK pisze:rozrusznik troche słabo kreci jak na dieselka i alternator tez nie ładuje rewelacyjnie choć napiecie ładowania jest jak w nowym 14,4v

rozrusznik jak słabo kręci to najpierw zrób test akumulatora pod obciążeniem zobaczdo jakiej wartości spadnie napięcie przy rozruchu.
jak będzie bardzo niskie to wyjmij aku i w sklepie gdzie handlują akumulatorammi powinni Ci ze free sprawdzić i napisz jki masz aku.
jak test wypadnie pozytywnie to trzeba srawdzić kable zasilające rozrusznik i kabel masowy.
jak one w trakcie kręcenia się grzeją to trzeba sprawdzić miejsca łączeń z klemami i zaciskami.
jak łączenia są w porządku to już zostaje tylko rozrusznik do przeglądu. to raz a na początek sprawdź tulejkę w skrzyni.
jak będzie wyrąbana to spokojnie zmień a rozrusznik i k przejrzyj i przynajmniej przeczyść komutator.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości