problem a płynem chłodzącym

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

problem a płynem chłodzącym

Post autor: mariusz75 » ndz gru 05, 2010 14:02

Do wymiany uszczelka pod głowicą, a wszystkie zabiegi typu "termostat, płukanie układu, pompa wody" to wyrzucanie pieniędzy w błoto.

Nie przeskoczysz tego, wiedzy i doświadczenia mechaników z kilkudziesięcioletnim stażem tez nie.

Ale to prawo młodości i niedoświadczonych domorosłych konstruktorów - uczyć się na własnych błędach i naprawiać wszystko po drodze a nie usterke.

pozdro.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

problem a płynem chłodzącym

Post autor: PinkFloyd » ndz gru 05, 2010 14:18

Jak po pałowaniu zwiekrza sie drastycznie cisnienie w układzie i wywala płyn lub znika na 99% uszczelka



Awatar użytkownika
coleman
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: sob mar 29, 2008 13:31
Lokalizacja: warszawa / BS Suwałki

problem a płynem chłodzącym

Post autor: coleman » sob gru 11, 2010 19:20

koledzy, ja zrobiłem szlif głowicy u siebie bo mi płynu chłodzącego ubywało a po remoncie mam kolejne problemy:
-płyn dalej mi ucieka po 1500km z 200ml czyli tak jak było
-dodatkowo zaczeła mi temperatura rosnąć , powinna stać wskazówka pionowo a jest lekko wychylona w prawo, przy 120-130 łapie 3/4
ogrzewanie działa wiec moz byc zapowietrzony ale lekko wiec jak to odpowietrzyć?
-a pasek na pompie wodnej może byc zle zalozony ze kreci w lewo a nie w prawo ? bo moze za slaby obieg mam tym spowodowany gdzies tak wyczytalem


moje auto Golf Mk2 1.6td sb 80km
poratujcie :(


moje bejbe http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=400916

lukaszmarki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob paź 24, 2009 19:35
Lokalizacja: marki

problem a płynem chłodzącym

Post autor: lukaszmarki » sob gru 11, 2010 19:35

mariusz75 ma racje miałem cos takiego u siebie ,, i była to uszczelka po wyciagnieciu sie rozwarstwiła :chytry:



zyggy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 22:42
Lokalizacja: L-c
Kontakt:

problem a płynem chłodzącym

Post autor: zyggy » sob gru 11, 2010 21:32

A ja znam jeszcze lepszy przypadek. Dwa razy robiona uszczelka pod głowicą, sprawdzana szczelność itd, a problemy była takie same. Dopiero jakiś mądry mechanior kapnął się, że przyczyną jest zbyt płytka dziura w bloku pod jedną ze śrub. Dopiero skrócenie śruby o 0,5mm spowodowało usunięcie problemów.


pzdr
zyggy

seba_radka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob sty 22, 2011 01:48
Lokalizacja: Kraków

problem a płynem chłodzącym

Post autor: seba_radka » sob sty 22, 2011 03:31

Witam
Temat trochę zastygł, ale niestety problemy nie ;). Mam panowie pewien problem, podobny do tematu. Moje autko Golf IV , 1,9 TDI 90 KM, AGR miał niską temperaturę, więc po wyszukaniu podobnego problemu na forum postanowiłem wymienić termostat (przy okazji wymiany filtru i oleju). Jak pomyślałem tak zrobiłem. Zlałem stary płyn, zamontowałem termostat, zalałem płyn i temp. elegancko utrzymywała się przy poziomie 90 stopni. Przejechałem jakieś 60 km i zaświeciła się czerwona kontrolka płynu, okazało się że brakuje go w zbiorniczku, więc dolałem i wsio. Znów przejechałem jakieś 50 km i ta sama sytuacja. Pragnę zauważyć, że przewód idący do króćca,a następnie termostatu był zimny, natomiast drugi bardzo gorący. Jeżeli chodzi o uszczelkę głowicy, myślę że jest OK ponieważ była wymieniana (tak mi się przynajmniej wydaje, choć 100% zaufania do tych mechaników nie mam co ją powinni wymienić) jakieś 13tys km temu. Oczywiście nie ma żadnych wycieków płynu chłodniczego.

Moje przypuszczenia idą w jednym kierunku,a mianowicie podczas wymiany termostatu przy wyciąganiu króćca ob kręciłem go, co spowodowało oderwanie dwóch niewielkich bolczyków w jego wnętrzu (prawdopodobnie przetrzymywały jakoś termostat lub mają jakiś wpływ ? na jego działanie). Jeżeli ma to jakiś wpływ prosił bym o radę, jeżeli nie to proszę o podpowiedz w sprawie uszczelki po głowice, tzn. jakie mogą być objawy jej zużycia ( biały dym, utrata oleju, co jeszcze?).

Z GÓRY BARDZO DZIĘKUJĘ



seba_radka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob sty 22, 2011 01:48
Lokalizacja: Kraków

problem a płynem chłodzącym

Post autor: seba_radka » czw sty 27, 2011 14:45

Dzięki za pomoc :?



michalkra
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw sty 21, 2010 21:22
Lokalizacja: śrem

problem a płynem chłodzącym

Post autor: michalkra » ndz lut 06, 2011 18:06

witam. przez jakiś czas nie jeżdziłem moim golfem- z utęsknieniem, ale jak teraz nim zaczołem jeżdzić to go dałem do zrobienia. Na uszczelce był wrzer i to było powodem. Głowice splanowałem, zaraz wymieniłem prowadnice zaworów, cały rozrząd i płyny. troche to kosztowało ale golfik chodzi jak złoto :pub: to jest auto- uszczelka miała wadę a mimo to chodził, palił ok



Awatar użytkownika
coleman
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: sob mar 29, 2008 13:31
Lokalizacja: warszawa / BS Suwałki

problem a płynem chłodzącym

Post autor: coleman » pt lut 11, 2011 02:20

seba_radka

jeśli tak szybko ubywa ci cieczy to nic innego jak wjechać nad białą szmatę zdjąc osłonę silnika i trzymać go na obrotach3 tysiące jak podczas jazdy, musi coś skapnąć bo przy takim ubytku w tak krótkim czasie nie może wyparować od razu
a jeśli nie to jakiś tu kolega nakierowywał że po odparowanym płynie będzie biały nalot.

nie rośnie poziom oleju ?


moje bejbe http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=400916

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości