ustawienie rozrzadu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Vagoviec
Demon prędkości
Demon prędkości
Posty: 378
Rejestracja: wt wrz 21, 2010 09:47
Lokalizacja: Gorlice

Re: ustawienie rozrzadu

Post autor: Vagoviec » czw lut 17, 2011 13:41

mizu pisze:Czyli jednak muszę najpierw zluzować napinacz przed ruszaniem koła zębatego na wałku.

Nie za bardzo łapię o co chodzi z tą blokadą.
Wałek musi być jakoś zablokowany bo by się przecież obrócił przy odkręcaniu/dokręcaniu.
Jeśli go dokręcamy z siłą powiedzmy 45Nm to tyle musi być na blokadzie z drugiej strony wałka.
Wyjaśnij o co chodzi ? Blokujesz za koło i dokręcasz na te niech będzie 45Nm i tyle, nie rozumiem co ma druga strona wałka do tego :goof: :jezor:


Numquam Desperaveris...

mizu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 14:46
Lokalizacja: poznań

ustawienie rozrzadu

Post autor: mizu » czw lut 17, 2011 20:54

Dzięki. Wreszcie załapałem. Trzeba tylko sprytnie zablokować zębate koło na wałku.



grzego2409
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz gru 30, 2007 13:26
Lokalizacja: świdnik/sandvika
Kontakt:

ustawienie rozrzadu

Post autor: grzego2409 » czw lut 17, 2011 23:33

Witam wszystki mam pytania co do ustawienia dymamicznego kata wtrysku a dokladnie o grupe 004 czy wartosc kata wymaganego i rzeczywistego powinna sie zgadzac ?? Dzieki za odpowiedz



mizu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 14:46
Lokalizacja: poznań

ustawienie rozrzadu

Post autor: mizu » pn lut 21, 2011 19:31

Dzięki Munior i Vagowiec za podpowiedzi.
Z kawałka kątownika i dwóch śrub zrobiłem sobie blokadę koła zębatego wałka rozrządu. Przy dokręcaniu dałem 45Nm + 10 (od siebie). pzdr



sebo77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: czw paź 07, 2010 18:07

ustawienie rozrzadu

Post autor: sebo77 » wt lut 22, 2011 17:58

Czesc mam pytanie bylem u szpeca od rozrzadu i powiedzial mi zeby ustawic rozrzad w moim ALH musi to zrobic tak jakby wymienial rozrzad na nowy i tyle samo skasuje mnie za ustawienie jak bym wymienil nowy rozrzad czy tak jest faktycznie prosze o porade.dzieki z góry



mizu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 14:46
Lokalizacja: poznań

ustawienie rozrzadu

Post autor: mizu » wt lut 22, 2011 19:32

Ten szpec to jakiś podejrzany typek. A co on chce Tobie ustawiać?



sebo77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: czw paź 07, 2010 18:07

ustawienie rozrzadu

Post autor: sebo77 » wt lut 22, 2011 21:00

Nie to ja chce ustawic rozrzad prawidlowo bo jeden szpec sprawdzil mi rozrzad i okazalo sie ze jest zle ustawiony no i tam ustawil punkt na kole zamachowym potem ustawil pompe ale juz na wlku rozrzadu nie utawil tak jak powino byc tylko zdial pompe waku i na oko walek rozrzadu ustawil no i chce ten rozrzad prawidlowo ustawi jak bozia przykazala no i ten gosc od rozrzadu co wyrzej pisalem powiedzial ze bedzie mnie to kosztowalo tak jak bym rozrzad wymienial i dlatego moje pytanie czy to jest tak samo z ustawieniem prawidlowo rozrzadu jak z wymiana na nowy,ja chce tylko prawidlowo ustawc rozrzad ten szpec powiedzial ze musi rozebrac rozrzad i nanowo go zalorzyc zeby go ustawic sam juz niewiem jak jest naprawde.



mizu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 14:46
Lokalizacja: poznań

ustawienie rozrzadu

Post autor: mizu » wt lut 22, 2011 21:34

Według mnie to ten gościu zupełnie ściemnia. Żeby wymienić rozrząd to roboty jest znacznie więcej.
To co chcesz zrobić właśnie ćwiczyłem u siebie w sobotę. Miałem niezbyt dokładnie założony wałek po ostatnim zdejmowaniu głowicy (brak wiedzy, spieszyłem się).
Wystarczy zdjąć tylko górną osłonę rozrządu, żeby dojść do mapinacza (a więc odpada zdejmowanie pozostałych osłon, paska wieloklinowego i jego koła na wale oraz wymiana elementów rozrządu).
Trzeba teraz zdjąć pokrywę klawiatury i pompę podciśniena. Jeśli wałek nie jest dobrze ustawiony to musisz z niego zdjąć i właściwie założyć koło zębate.
Jeśli kąt wtrysku jest ok to pompy nie ruszasz - a to widać w vag-comie bez rozbierania czegokolwiek.
Roboty jak oceniam 2-3 razy mniej. Jeśli nie chcesz robić sam poszukaj innego mechanika, bo ten chyba nie za bardzo wie co mówi.



sebo77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: czw paź 07, 2010 18:07

ustawienie rozrzadu

Post autor: sebo77 » śr lut 23, 2011 13:14

Dzieki mizu za porade pozdrawiam.



kkolekk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: sob lis 15, 2008 13:37
Lokalizacja: Namysłów
Kontakt:

ustawienie rozrzadu

Post autor: kkolekk » czw mar 24, 2011 20:20

podłącze się do pytań a mianowicie jak mocno napiąć pasek rozrządu i kiedy będe wiedział że nie jest za mocno lub za słabo naciągnięty



Awatar użytkownika
Vagoviec
Demon prędkości
Demon prędkości
Posty: 378
Rejestracja: wt wrz 21, 2010 09:47
Lokalizacja: Gorlice

ustawienie rozrzadu

Post autor: Vagoviec » czw mar 24, 2011 22:36

Są na rolce takie 2 wycięcia i jak naciągasz to mają się ze sobą zgrać (przy nowym pasku możesz nawet o pół grubości tego wycięcia naciągnąć więcej, bo nowy pasek szybko się rozciągnie) Nie ma być ani więcej ani mniej. Chyba że masz rolkę "starego typu" to wtedy w najdłuższym miejscu pasek ma się z trudem dac "wywinąć o 90 stopni)


Numquam Desperaveris...

kkolekk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: sob lis 15, 2008 13:37
Lokalizacja: Namysłów
Kontakt:

ustawienie rozrzadu

Post autor: kkolekk » pt mar 25, 2011 06:20

ok dzięki za poradę



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 90 gości