wałek rozrządu SDI w TDI

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

wałek rozrządu SDI w TDI

Post autor: Fahoo » pt mar 25, 2011 15:22

Damian-jg, to po co sa 2 nr w etce?


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
karol26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr paź 17, 2007 20:50
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

wałek rozrządu SDI w TDI

Post autor: karol26 » pt mar 25, 2011 16:01

A co z tym co mówił Arwam że można wałek od TD wpakować, ma ktoś fazy dla SB albo AAZ??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=266857 --->Moje 4 kółka

Awatar użytkownika
Radek14
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: sob sty 20, 2007 12:57
Lokalizacja: Kielce

wałek rozrządu SDI w TDI

Post autor: Radek14 » pt mar 25, 2011 17:20

Znalazłem inne dane:

Otwarcie dolotowego 11"(AEY) 16"(1Z) 6"(AAZ 1Y) 5"(JP JR) 7"(RA SB 1V)
po GMP
Zamknięcie dolotowego 25" 25" 20" 13" 14"
po DMP
Otwarcie wylotowego 40" 28" 25"30' 27" 26"(tylko SB)
przed DMP
Zamknięcie wylotowego 10" 19" 6"30' 5" 7"
przed GMP
książka "Golf i Wento" WKŁ



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

wałek rozrządu SDI w TDI

Post autor: Fahoo » pt mar 25, 2011 18:26

dobra skoro juz wiemy co i jak to jakie kożysci da nam wymiana?
obawiam się ze nie dowiemy się tego bez jakiegoś królika doświadczalnego


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
Skulek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 02:10
Lokalizacja: Olsztyn

wałek rozrządu SDI w TDI

Post autor: Skulek » pt mar 25, 2011 20:21

Chętnie przyjmę wałek do testów :bajer:


...

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9227
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

wałek rozrządu SDI w TDI

Post autor: wesol » pt mar 25, 2011 21:39

Tak mi sie wydaje od samego poczatku bo pragne zauwazyc ze przy wyzszych obrotach i tak jest niebezpieczenstwo ze sie nie zdążą zawory zamknac jak tlok juz bedzie w GMP.Mowa o obrotach powyzej 6 tys obr/min. Chodzi tu oczewisie o bezwladniosc zawoorw. Zreszta w dieslu to zawory sa otwarte praktycznieprawie do samego konca dlatego przestawienie o jeden zabek na rozrzadzie powoduje ze juz sie odciskaja zawory na tloku. W benie to calkiem inna chistoria i tam owszem walki sportowe mozna zakladac i ma to wiekszy sens. Jesli chodzi o polepszenie w dieslu to lepiej pujsc w inna strone. Mianowicie wymienia sie zaowry na wieksze, trzonki bodaj ze srednicy 7 mm na 8 mm, rozwierca sie gniazda zaworowe , zaklada mocniejsze sprezyny itd.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

arwam

wałek rozrządu SDI w TDI

Post autor: arwam » sob mar 26, 2011 00:45

dla silników TDI 1Z i AFN
– otwarcie zaworu ssącego 11° po ZZ

– zamknięcie zaworu ssącego 25° po ZW

– otwarcie zaworu wydechowego 40° przed ZW

– zamknięcie zaworu wydechowego 10° po ZZ
[/quote]



[quote="Skulek"]nie są identyczne.
wedle wszelkich prawideł powinien być większy moment obrotowowy i to już przy niższych oborotach.


późniejsze otwarcie zaworu dolotowego wywołuje postanie większej fali podciśnienia co skutkuje większym pędem w przewodzie dolotowym.
w połączeniu z kolektorem o długich kanałach powinien daś szczególną poprawę w dolnych obrotach jak i również w górnych ze względu na większą już gęstość ładunku powietrza sprężonego przez turbosprężarkę.
dodatkowym czynnikiem podnoszącym moment obrotowy jest późniejsze otwarcie zaworu wydechowego, dzięki czemu suw pracy jest dłuższy.
auto powinno być również ekonomiczniejsze



Awatar użytkownika
Damian-jg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: wt maja 08, 2007 17:40
Lokalizacja: DJ
Kontakt:

wałek rozrządu SDI w TDI

Post autor: Damian-jg » sob mar 26, 2011 07:53

Takie dane mam dla silnika ASV. Założenie wałka z którego silnika poprawa osiągi ??
otwarcie zaworów dolotowych 18° po ZZ,
- zamknięcie zaworów dolotowych 25° po ZW
- otwarcie zaworów wylotowych 28° przed ZZ,
- zamknięcie zaworów wylotowych 19° przed ZW


Wysłane z "notatnik" NOKIA 3410

Awatar użytkownika
karol26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr paź 17, 2007 20:50
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

wałek rozrządu SDI w TDI

Post autor: karol26 » sob mar 26, 2011 08:30

Ok chyba mam w domu wałek od SB, kto chetny do testów :D


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=266857 --->Moje 4 kółka

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

wałek rozrządu SDI w TDI

Post autor: piori » sob mar 26, 2011 08:44

karol26 pisze:Ok chyba mam w domu wałek od SB, kto chetny do testów :D
Nigdzie poza 1.6 go nie włożysz, bo w 1.9 jest grubszy w miejscach łożyskowania.



luki007
Niesolidny sprzedawca
Niesolidny sprzedawca
Posty: 178
Rejestracja: czw sty 06, 2011 12:14
Lokalizacja: DLU

wałek rozrządu SDI w TDI

Post autor: luki007 » sob mar 26, 2011 16:55

mam walek od TD AAZ do testow dla chetnego :bigok:



arwam

wałek rozrządu SDI w TDI

Post autor: arwam » sob mar 26, 2011 20:58

piori, miałem w AAZ'cie wałek od 1.6 a skoro pasuje do 1.9 to wiem że wałki od 1.9TD pasują do TDI to wiem że też na odwróte jest.
ja właśnie składam drugie M-TDI na wałku z JR'a
pracuje ciekawie ale jeszcze parę drobiazgów brakuje żeby auto wyjechało na drogę.
jak to zrobię to biorę się na ostro za mojego.
przetestuję w nim też wałek od TDI



Awatar użytkownika
Skulek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 02:10
Lokalizacja: Olsztyn

wałek rozrządu SDI w TDI

Post autor: Skulek » sob mar 26, 2011 23:41

Nr wałka do SDI (AEY):

OE: 028 109 101 E
RUVILLE: 215411
SWAG: 30 31 0010

lub (nie znam):

VEMO: 10-0131 (V10-0131)


...

Awatar użytkownika
kosmos5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: ndz maja 17, 2009 22:39
Lokalizacja: Landsberg(Gorzów Wlkp.)
Kontakt:

wałek rozrządu SDI w TDI

Post autor: kosmos5 » czw sie 04, 2011 19:33

również się podpisuje, coś wiadomo o testach?? było gdzieś poruszone zakładaine "długiego" kolektora ssacego do TDI?? :chytry: np od SDI albo 2.0 8v b.?? pozdro


CHIP-TUNING DIESEL diagnostyka VAG. sprzedam: pompa 107 j sprawna -nowa!!! , gwarancja, kontrakt gg: 1155601

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 80 gości