Jestem posiadaczem Audi 80 z silnikiem 1.6 TD o oznaczeniu RA. Niedawno wymieniłem w samochodzie pompę wtryskową na 10mm pochodzącą z fiata croma 2.5TD, numer pompy 0 460 404 059.
Problem jest następujący - pompa wtryskowa cholernie długo stała ale sekcja pobierająca paliwo i tłocząca działają bez zarzutu (a przynajmniej nic nie kole w oko). Ciepły, zimny, po jeździe, przed pali od strzała, trzyma bardzo równe obroty na biegu jałowym. Ale... pompa dość dziwnie się zachowuje a mianowicie jest kapryśna co do ilości wciśniętego gazu. Praktycznie odpycha się tylko przy minimalnym naciśnięciu pedału (a to odpychanie się jest dość przyzwoite jak na ten silnik ale nie jak na 10mm pompę), chociaż w miarę zwiększania obrotów można nacisnąć więcej gazu. Jak się za dużo naciśnie to można sobie machać prawą stopą a pompa nie reaguje, jakoś tam jedzie ale ma ewidentnie Cię w dupie
![ass :ass:](./images/smilies/ass.gif)
Zwykle rozpędzanie wygląda tak - 1 i 2 bieg ładnie ciągnie, 3 załapuje muła, 4 już lepiej a na 5 biegu zaskakuje dynamiką, szczególnie powyżej 3 tys obrotów, gdzie samochód dostaje kopa jakby uderzony w tyłek.
Planuję zakupić środek do przeczyszczania układów paliwowych motula, może coś to pomoże...
Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie czy nie ale samochód nie kopci, bardzo często powyżej 2000 obr silnik buczy przy rozpędzaniu i hamowaniu silnikiem oraz dość twardo pracuje.
EDIT:
Co do tego ostatniego to może kąt wtrysku nieco opóźnię, jeden milimetr pompą od silnika nie zaszkodzi.