Do ilu obrotów kręcą się diesle

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bikerxc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pt lis 26, 2010 19:37

Do ilu obrotów kręcą się diesle

Post autor: bikerxc » śr lip 27, 2011 21:24

Jak to nikt! A ja! :hmm: Czasami ciąga się go pod czwóreczkę na zegarku (oczywiście nie przy każdym wyprzedzaniu :bigok: ) Powyżej 3tyś. to mam dopiero docelowe doładowanie i tak do tych prawie 4tyś. ciągnie bez większej czkawki. Trzymać go dalej nie ma już sensu bo odczuwalnie spada mu moment.



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Do ilu obrotów kręcą się diesle

Post autor: KamilP » śr lip 27, 2011 21:57

Najlepiej właśnie pomiędzy max momentem obrotowym a max mocą :) Czyli ok 2 do 4 tyś



lucas_D
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt lip 26, 2011 21:55

Do ilu obrotów kręcą się diesle

Post autor: lucas_D » czw lip 28, 2011 11:19

ale czy jest duża różnica między 2-3 tys,a 3-4 tys rpm ? niby moment obrotowy za 3000rpm zaczyna spadać, więc po co niby kręcić do 4000 ? moc rośnie więc przyspieszenie także ?



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Do ilu obrotów kręcą się diesle

Post autor: homsky » czw lip 28, 2011 12:16

lucas_D pisze:niby moment obrotowy za 3000rpm zaczyna spadać, więc po co niby kręcić do 4000 ?
Po to się kręci do 4000 żeby jak najdłużej jechać na niższym biegu,

w efektywności przyspieszania najważniejszym parametrem jest moc, albo jak kto woli moment obrotowy na kołach samochodu , nie mylić z momentem na silniku !!!

moment na kołach = moment na silniku * przełożenie całkowite skrzyni

Prosty przykład :

Niech to będzie AFN , max moment 235Nm przy ok.2000rpm i 200Nm przy 4000rpm

przełożenie 3-bieg = 1.35
przełożenie 4-bieg = 0,97
przełożenie główne = 3,15

Moment na kołach na 3-biegu przy 4000rpm --> 200Nm * 1,35*3,15 = 850Nm
Moment na kołach na 4-biegu przy 2000rpm --> 235Nm * 0,97*3,15 = 718Nm

I co przy jakich obrotach masz wyższy moment na kołach przy 4000 czy przy 2000rpm na następnym biegu ???


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

arwam

Do ilu obrotów kręcą się diesle

Post autor: arwam » czw lip 28, 2011 13:54

wyprzedza się ale z autem gdzie moment szybko leci na łeb na szyję poprostu się nie opłaca ciągnąć tak silnika po obrotach. jak masz większe turbo i do tego dobry program to wtedy redukcja jest mocno wskazana



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Do ilu obrotów kręcą się diesle

Post autor: evolution » sob lip 30, 2011 18:45

arwam, trelemorele.. jezdzi sie moca tylko i wylacznie wiec przyspiesza sie tam gdzie jest najwyzsza moc niezaleznie od stanu momentu na slilniku... bo wazny jest moment na kolach jak dobrze zauwazyl homsky,
na marginesie macie poprzeczke. 2.0 tdi 8v na gt 25 hybrydzie limiter 5940 moc plasko od 3500 do 5600 moc przed odcinka identyczna jak przy 3170. wartosc mocy na prosbe klienta nie ujawniam. zeby nikt nie bredzil pozniej ze diesla sie nie oplaca krecic bo moment spada


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

arwam

Do ilu obrotów kręcą się diesle

Post autor: arwam » sob lip 30, 2011 21:23

evolution pisze:arwam, trelemorele.. jezdzi sie moca tylko i wylacznie wiec przyspiesza sie tam gdzie jest najwyzsza moc niezaleznie od stanu momentu na slilniku... bo wazny jest moment na kolach jak dobrze zauwazyl homsky,

teoretycznie fakt
ale jak wytłumaczysz fakt że u mnie mimo mocy 173KM przy 4300rpm na obecnej turbinie przyspiesza się najlepiej w sprincie zmieniając biegi przy 3800-3900rpm
max moment jest 320Nm przy 3200rpm.

evolution pisze: zeby nikt nie bredzil pozniej ze diesla sie nie oplaca krecic bo moment spada

czytaj uważnie co ktoś pisze bo nie twierdzę że wogóle diesla się nie opłaca ciągnąć po obrotach ale w wykonaniu fabrycznym turbo jak dlamnie sobie nie radzi z obsługą silnika tak jak to ma miejssce u mnie w obecnym setupie.


poprostu według mnie szkoda motoru bo przy seryjnym osprzęcie to poprostu zużycie silnika i turbiny postępuje zbyt szybko na skutek zbyt dużego wysilenia elementów. właśnie dlatego preferuję turbiny które mają spory zapas możliwości.


jeśli komuś nie szkoda silnika a tylko liczy się czas to tak niech ciągnie.

tak samo kiedy szybciej się olej zagotuje w silniku?
przykładowo masz dwa siniki 1.9 TDI o takich samych parametrach np 220KM i powiedzmy 450Nm o podobnych przebiegach wykresów, jeden na turbie BRD a drugi na GTB2260VK
w którym sybciej się olej zagotuje?
według mnie z racji większego obciążenia termicznego i mechanicznego układu korbowo-tłokowego oraz turbiny szybciej zagotujesz olej w silniku w którym masz mniejszą turbinę.

swoje zdanie nadal podtrzymuję.
każdy ma prawo mieć swoje zdanie.
a tak a propo pytania kolegi to nie wiem czy wziąłeś pod uwagę to że podczas redukcji masz przerwę w dostawie momentu na koła i to spowoduje stratę czasu. czasem po prostu nie opłaca się redukować bo to co możesz uzyskać dzięki redukcji może się okazać że lepiej tylko wcisnąć pedał gazu i przyspieszać.

homsky pisze:Moment na kołach na 3-biegu przy 4000rpm --> 200Nm * 1,35*3,15 = 850Nm
Moment na kołach na 4-biegu przy 2000rpm --> 235Nm * 0,97*3,15 = 718Nm
rozumowanie słuszne tylko jedno małe "ale" widzę

jeśli jedziesz np 70km/h przy 2000rpm to po redukcji do trzeciego biegu będziesz miał okolice 3000rpm.


teraz czy różnica w momencie na kołach wyrówna to co stracisz podczas redukcji biegu?

jeśli idzie o sprint to jak najbardziej opłaca się zmieniać biegi w obrotach mocy max.
jeśli chodzi o wyprzedzanie to już nie koniecznie chyba że bieg zmienimy na moment przed rozpoczęciem manewru. a to mało kto robi. większość dopiero jak zaczyna się wychylać na lewy pas redukuje.
jeśli ktoś wcześniej nie zredukował to nadal uważam że już wtedy nie warto redukować
chyba że nasz wykres mocy i momentu nie jest w miarę płaski a jest "strzelisty" i auto z dołu zwyczajnie nie jedzie.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Do ilu obrotów kręcą się diesle

Post autor: evolution » sob lip 30, 2011 21:41

arwam pisze:teoretycznie fakt ale jak wytłumaczysz fakt że u mnie mimo mocy 173KM przy 4300rpm na obecnej turbinie przyspiesza się najlepiej w sprincie zmieniając biegi przy 3800-3900rpm max moment jest 320Nm przy 3200rpm.
nie masz tej mocy w stanie nieokreslonym.. niedopracowany soft. jakbys mial w stanach nieokreslonych moc przy 4300 to najlepiej jechalby w tym zakresie.
co do reszty wypowiedzi same bledy
olej zagotuje sie szybciej tam gdzie masz nizszy afr w dieslu oznacza to wieksze egt. przy brd i gt zrobionych na tym samym poziomie z afr olej zagotuje sie tak samo szybko przy uzywaniu maks mocy..
probujesz wykazac ze rudukacja to zlo.... nie chce mi sie marnowac czasu na kolejne tlumaczenie iz nawet jak zredukujesz bieg to roznica mocy miedzy jezdzeniem z 2 tysi a 3 jest na tyle pokazna iz stracony czas odzyskasz w nanosekundy po nacisnieciu gazu, a pozniej wyzszymi obrotami odjedziesz. pomijajac fakt iz zjawisko bezwladnosci turbiny jest tym mniejsze im wyzsze obroty wiec i reakcja na gaz jest znaczaco krotsza przy 3 krpm.
normalni ludzie redukuja biegi i nie patrza na wykres momentu(swoja droga marketingowy chlyt zeby go pokazywac na wykresach) a jezdza moca. skoro fabryka daje maks moc przy 3700... 4100 nawet w 90 to bezsensem jest jezdzenie do do 3000 rpm po co ci 100 ps jak jezdzisz uzywajac 60???


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

arwam

Do ilu obrotów kręcą się diesle

Post autor: arwam » sob lip 30, 2011 22:35

evolution pisze: niedopracowany soft.

to sięnie nazywa niedopracowany soft tylko za małe turbo które dławi silnik

evolution pisze:olej zagotuje sie szybciej tam gdzie masz nizszy afr w dieslu oznacza to wieksze egt. przy brd i gt zrobionych na tym samym poziomie z afr olej zagotuje sie tak samo szybko przy uzywaniu maks mocy..

a wszędzie piszę że tam gdzie średnie ciśnienie w cylindrze jest wyższe przy tym samym efektywnym ciśnieniu.

evolution pisze:probujesz wykazac ze rudukacja to zlo

nie to próbuję powiedzieć ale Ty nadal nie czytasz uważnie.
z mojej strony tyle OT bo i tak widzę że tutaj jeśli ktoś nie ma zakładu na wielką skaleto nie może mieć własnego zdania bo natychmiast zostanie zakrzyczany.
to jak ktoś jeździ to jego sprawa. a to że przedstawiłem swój punkt widzenia to moja sprawa.

a żebyś nie mówił że próbuję wykazać że redukcja to zło:


jeśli idzie o sprint to jak najbardziej opłaca się zmieniać biegi w obrotach mocy max.
jeśli chodzi o wyprzedzanie to już nie koniecznie chyba że bieg zmienimy na moment przed rozpoczęciem manewru. a to mało kto robi. większość dopiero jak zaczyna się wychylać na lewy pas redukuje.
powiem jeszcze że to nie dotyczy aut gdzie są duże turbiny o sporym lagu.
przy takich smiesznie miałych dmuchawkach gdzie lag jest bardzo mały nadal będę twierdził że jeśli się nie ścigamy to nie ma sensu i tak redukować. przy wyprzedzaniu z redukcją zyskasz może 0,5s a zużycie silnika i paliwa jest nie porównywalnie większe.

evolution pisze:normalni ludzie redukuja biegi i nie patrza na wykres momentu(swoja droga marketingowy chlyt zeby go pokazywac na wykresach) a jezdza moca. skoro fabryka daje maks moc przy 3700... 4100 nawet w 90 to bezsensem jest jezdzenie do do 3000 rpm po co ci 100 ps jak jezdzisz uzywajac 60???
co innego sprint a co innego wyprzedzanie.

zresztą jeśli masz duży moment od dołu to nawet mimo nieznacznie mniejszego momentu na kołach jeśli nie zredukujesz i tak nie tracisz czasu przez przerwę w dostawie momentu obrotowego na koła co ma miejsce podczas redukcji.
ja Swoje zdanie przedstawiłem.
jeśli ktoś umie jeździć i redukuje przed rozpoczęciem wyprzedzania to ma to sens choć jest okupowane większym zużyciem silnika i paliwa.
jeśli ktoś ma redukować dopiero kiedy zmienia pas ruchu czy jest już na lewym pasie to lepiej niech nie redukuje jak ma przez to nie zdążyć.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Do ilu obrotów kręcą się diesle

Post autor: evolution » sob lip 30, 2011 23:02

arwam, skoro w stanie ustalonym na hamowni z zagrzanym dolocie silnik pluje 173 ps przy 4200.czy 4300 a podczas jezdzenia muli sie 400 rpm wczesniej to oznacza tylko niedopracowany soft... ale to juz kwestia tunerow ktorzy sprawdzaja auto tylko w jeden sposob, ajkby sie zacieli...
jakby twoje zdanie bylo tylko twoim... miliony kierowcow tak jezdzi bo krecenie diesla to zlo a przyspiesza sie momentem... bzdura...
piszesz ze co innego sprint a co innego wyprzedzanie.,.... nastepna bzdura.. i to i to jest przyspieszaniem i w kazdym efektywnym przyspieszaniu chodzi tylko o jedno.."jak najszybciej napedzic fure" PO HUUU CI DUZY MOMENT NA SILNIKU JAK NA KOLACH MASZ 30 PROCENT MNIEJSZY i auto zamula. proponuje prosty uklad stajemy obok siebie 2 identycznymi wozkami( cos sie wezmie po jakims grupowym wirusowaniu to nawet softy beda identyczne) i szybko wyjasnie ci jak bardzo sie mylisz. pozniej zebys nie plakal ze mocniejsze auto mialem to sie wozkami zamienimy. twoje 2000 rpm mozna uzywac do przetaczania sie z punktu a do punktu b a nie do wyprzedzania. :satan:
p.s. jak sie boisz o silnik rower se kup... nie zuzyjesz motorowni :bajer: silnik ma palic paliwo ma sie krecic i ma wydzielac moc i ma sie wysrac po jakims przebiegu, zreszta wedle wyliczen fabryk powinien sie konczyc okolo 20 tys przed tym przebiegiem z ktorym wiekszosc aut na gieldzie stoi... wiec jak sie zuzyje po 400 tys km podczas zapier.... albo wyklepie po 450 to jak dla mnie zajebisty wynik. ( p.s. mam taksowkarza ktory jezdzi sharanem tdi 90 ps PD zrobionymna 130 i ma 760 tysi zrobione a jezdzi jak normalny kierowca... do 4 krpm)
p.s. 0.5 sekundy przy 100 km /h to cale 15 metrow... moze niejednemu zycie uratowac


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
TuneFORCE
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 465
Rejestracja: pt lis 14, 2008 10:51
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Do ilu obrotów kręcą się diesle

Post autor: TuneFORCE » ndz lip 31, 2011 01:23

Jak mod do d..y to kręcenie powyżej 3000obr nic nie daje :jezor:

Ja jestem zwolennikiem kręcenia ile potrzeba i w każdym moim dieslu kręcę pod 40..4300obr. :jezor:
Nie mam problemu z silnikami, 210tyś na modzie, ori suszarce świadczy tylko o tym że nie jest to zła technika...zacięte kierownice...hmmm a co to jest, notlauf...hm co to jest...

1.9TDI to wół roboczy i że tak powiem kolokwialnie ma zap..ać, jak tego nie robi to się psuje i tyle :bigok:


http://tuneforce.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
https://tuneforce.pl/chiptuning-walbrzych-hamownia" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9227
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Do ilu obrotów kręcą się diesle

Post autor: wesol » ndz lip 31, 2011 09:03

Owszem mowi sie ze sie wyprzedza momentem obr z tym ze to jest tak czesciowo w przenosni. Tak naprawde koledzy maja racje znaczy sie najwieksze przyspieszenie jest wtedy gdy mamy najwieksza moc na kołach. Efektywnosc kazdego urządzenia jest zalezna od mocy. Silnik elektryczny takze to ma. Duzy moment obrtowy jedynie co to powoduje iz silnik pod obciazeniem nie bedzie spadal z obrotow ale przyspieszenie jest zalezne od ilosci energii jak mozna przekazac na kola w celu odpychania sie. Subiektywnie tylko wydaje sie ze duzy moment decyduje o przyspieszeniu. Jednak jesli sie zerknie na wykres mocy auta z silnikiem TDI ( nawert seryjnym powiedzmy 115KM) to moc 100 KM ma juz przy obrotach 2000. Silnik wolnossacej benzyny 1.8 ma tez niby podobna moc ale wykres przebiega w inny sposob- pnie sie do góry wiec przy obrotach 2000 mamy w nim powiedzmy 40KM przy 3000 mamy 55KM itd by przy 6000 miec te 115KM. Mimo iz moc max obu silnikow jest taka sama TDI przyspieszy szubciej bez dwóch zdań co by wlasnie wskazywalo na wiekszy niuton. Jest to bledna teoria wlasnie z racji iz TDI dysponuja prawie caly czas moca żędu 90% max prawie w calym zakresie gdzie wolnossaca benzyna ma moc max w zakresie prawie wcale nieużywanym. Nie zaprzeczam ze taka beznyzna i TDIkiem wystartujemy podobnie z kreski ale tylko dlatego iz benzyniaka tuz przed puszczeniem sprzegla wkrecimy na bardzo wysokie obroty. benzyna przegra natomiast gdy auta beda juz jechaly bedziemy chcieli oba przyspieszac najlepiej jak sie tylko da.

Wiadoma sprawa jest fakt ze turbo diesle maja bardzo szeroki zakres uzytecznej mocy i mimo tego iz ma nizsze obroty niz bena lepiej sie zbiera. Podonma sytuacja co opisalem ma miejsce porównujac wolnossaca benzyne z doladowana benzyna o podobnej mocy.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Do ilu obrotów kręcą się diesle

Post autor: evolution » ndz lip 31, 2011 11:19

wesol, TuneFORCE, czyli podsumowujac nasze zdanie wazna jest jak najwieksza "calka" mocy czy jak kto woli pole pod wykresem mocy w obrotach uzytecznych. czyli tak trzeba krecic by silnik wydzielal jak najwieksza moc :bajer:
pomijajac temat przyspieszen trzeba dodac ze moment na silniku to sobie mozna uzywac przy oszczednej jezdzie. defacto jest zaleznosc pomiedzy wykresem sprawnosci silnika a wykresem momentu obrotowego - sa podobne wiec jezdzac w zakresie gorki momentu da najmniejsze spalanie


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Do ilu obrotów kręcą się diesle

Post autor: homsky » ndz lip 31, 2011 12:15

evolution, wyważamy otwarte drzwi , dawno dawno temu wałkowaliśmy bardzo długo podobny temat , dla przypomnienia , padło tam dużo ciekawych wniosków...

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... czy+diesel" onclick="window.open(this.href);return false;

miłej lektury :helm:


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 97 gości