ARL - mega, turbo problem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Arkadiusz.gluchowicz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: czw lip 14, 2011 12:18
Lokalizacja: Warszawa

ARL - mega, turbo problem

Post autor: Arkadiusz.gluchowicz » pn paź 03, 2011 18:46

Witam,

Sprawa wygląda następująco.

Turbo > czerwona rura > metalowa rura > czarna rura > IC > czarna rura > pierwsza część plastikowej rury > druga część plastikowej rury > czarna gumowa rura > egr

Czy dobrze mówię?

Po kolei. Czerwona rura, jest dość luźna, ale siedzi na turbinie na pewno ... nie da się jej tak zdjąć pociągając po prostu. Nie szczelności wydaje mi się, że nie ma, chociaż nie miałem jak do końca wsadzić łapki. Metalowa rura jest OK. Czarna przed IC jest OK. Czarna za IC nie miałem zbytnio jak dojść do niej, ale jeszcze pokombinuję. Piersza część plastikowa jest OK. I teraz się zaczyna. W miejscu łączenie pierwszej części plastikowej i drugiej ... w sumie po stronie już tej drugiej, w miejscu gdzie jest zbiornik podciśnienia, jest ta rura przypalona. Ogólnie jest to od dołu, ale nie miałem jak tego zobaczyć. jedyne co wyczułem. Wiem, że na pewno jest dość mocno wypalona, nawet pierwsza powłoka z niej zeszła, a przy praktycznie samym łączeniu tych dwóch plastikowych rur, jest taka szparka mi się wydaje, że paznokieć spokojnie mogę włorzyć. Jeszcze jak wróci dziewczyna, to ona ma dłuższe paznokcie, to poproszę, zeby sprawdziła, ale jestem prawie pewien, że jest to dziura. Grucha podciśnienia była tak przymocowana, że cały czas dotykała tej plastikowej rury, a przecież ta gruszka się ostro nagrzewa. Dalej czarna gumowa przed EGR jest dobra.

Co o tym sądzicie??

Mam nadzieję, że nie zamotałem.

Proszę o sugestie.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

ARL - mega, turbo problem

Post autor: Adamm » pn paź 03, 2011 19:23

Arkadiusz.gluchowicz, eeee a z jakiej racji gruszka podcisnienia ma sie nagrzewac ? :P bo czegos tu nie rozumiem


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Arkadiusz.gluchowicz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: czw lip 14, 2011 12:18
Lokalizacja: Warszawa

ARL - mega, turbo problem

Post autor: Arkadiusz.gluchowicz » pn paź 03, 2011 19:48

wstyd się przyznać, ale od początku była jakaś jazda z tą gruszką i ona była podwiązana pod tą plastikową rurę... natomiast się odczepiła, a ja ją inaczej przyczepiłem, tak że właśnie się chyba nagrzewała (tam jest takie coś metalowe o co się ostatnio poparzyłem) jednocześnie dotykając tego plastikowego węża. Nie pomyślałem.

Czy taka szpara szerokości grubej monety może mieć aż taki wpływ, żeby dymiło za samochodem jak skur....??

Zastanawia mnie tylko jedno.... dlaczego się przypaliła ta rura plastikowa, a gruszka jest w stanie idealnym, poza jej mocowaniem??



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

ARL - mega, turbo problem

Post autor: Adamm » pn paź 03, 2011 20:48

Arkadiusz.gluchowicz, jedyne co moze byc gorace w tych okolicach to podstawa i chlodniczka oleju

jesli jest dziura to jaknajbardziej moga byc takie objawy


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Arkadiusz.gluchowicz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: czw lip 14, 2011 12:18
Lokalizacja: Warszawa

ARL - mega, turbo problem

Post autor: Arkadiusz.gluchowicz » wt paź 04, 2011 00:08

Niestety utknąłem.

Tą nieszczelność na plastikowej rurze raczej można odrzucić. Zakleiłem to co prawda taśmą, oczywiście zakładałem, że jak będzie chociażby najmniejsza poprawa, to od razu zamawiam cały element, ale nie było żadnej poprawy, a zrobiłem to dosyć solidnie.

czarny dym i przelot powietrza, coś jakby dziurawy wydech.

Przypomniałem sobie, że jak tylko mi się to stało to, od razu zerkałem w stronę turbiny i były tam takie 3 wielkie krople. One bardzo szybko wyparowały. Poza tym ta kałuża pod samochodem, o której wcześniej pisałem, że to na pewno nie było tłuste i że nie miało zapachu, to było od razu za przednim, prawym kołem.

wydaje mi się, że wracamy do czerwonego węża, ale jak sprawdzałem to kurde wydawał się nie naruszony ... z drugiej strony ja też nie miałem jak do końca łapy docisnąć, bo tam na prawdę malutko, może ewidentnie się ta złączka poluzowała. Jak tam się dostać łatwiej. Ja dzisiaj zdjąłem koło, podniosłem na podnośniku i wiecie co ... czyli nie wiele.

wsłuchiwałem się i turbo słychać jak gwiżdże.

ide spać, ale trudno będzie zasnąć.

Pozdrawiam.

P.S. może jest ktoś z wawy, kto ma kanał i mógłby się ze mną spotkać jakoś w godzinach po południowych?? Oczywiście potrafię się odwdzięczyć.

Pozdrawiam Serdecznie.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

ARL - mega, turbo problem

Post autor: Adamm » wt paź 04, 2011 00:27

Arkadiusz.gluchowicz, jak sobie nie poradzisz to zapraszam na warsztat 503 39 99 09


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Maślak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pn lip 24, 2006 15:18
Lokalizacja: Szczecin

ARL - mega, turbo problem

Post autor: Maślak » wt paź 04, 2011 10:42

a próbowałeś na odpalonym aucie niech ktoś pogazuje a ty słuchaj gdzie świszczy lub ostrożnie ręke przykładac w którym miejscu ewentualnie dmucha? takie szukanie po omacku do niczego nie prowadzi jak sam zauważyłeś. pozdro



Arkadiusz.gluchowicz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: czw lip 14, 2011 12:18
Lokalizacja: Warszawa

ARL - mega, turbo problem

Post autor: Arkadiusz.gluchowicz » wt paź 04, 2011 11:27

No właśnie nie prowadzi, nie prowadzi.

Dam znać jak coś się ruszy.



Arkadiusz.gluchowicz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: czw lip 14, 2011 12:18
Lokalizacja: Warszawa

ARL - mega, turbo problem

Post autor: Arkadiusz.gluchowicz » wt paź 04, 2011 19:42

Witam

Problem rozwiązany dzięki pomocy Adamma. Podjechałem na warsztat do niego i się okazało, że wąż wychodzący z IC się odpiął, a ja ślepak nie zobaczyłem tego.

Dzięki wielkie wszystkim za sugestie odnośnie mojego problemu.

Pozdrawiam Gorąco.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

ARL - mega, turbo problem

Post autor: Adamm » wt paź 04, 2011 19:43

ruszylo z kopyta :) usterka usunieta :) :bigok:


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
TDI4Motion
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: ndz paź 24, 2010 12:27
Lokalizacja: PCH || Wlkp.
Kontakt:

ARL - mega, turbo problem

Post autor: TDI4Motion » czw lis 03, 2011 16:32

Witam! Przyłącze się do tematu, mianowicie silnik ARL, auto stało jakieś 3 niecałe miechy u lakiernika, po odebraniu i poskładaniu okazało się że "nie jedzie". Turbo nie pompuje, idzie tylko na wysokich obrotach i to jak nie jest rozgrzany w miarę. Układ IC raczej szczelny, czerwony wąż ok, góra ok, wejście i wyjście IC też ok, dwa wężyki podciśnienia były jakby naderwane, to jeden zaizolowałem a drugi obciąłem i nałożyłem ( ten z większym zapasem koło turbo). Z kompa pokazuje błąd 17964, po skasowaniu idzie od 2500-3000 tysie obrotów ale dołu nie ma w ogóle, i znów wskakuje błąd. Macie jakieś opcje?

P.S. taki znajomy mówił że to ma coś wspólnego ze zmienną geometrią...



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

ARL - mega, turbo problem

Post autor: italiano_83 » czw lis 03, 2011 19:45

1. P1556 17964
(Kody błędów)
Regulacja ciśnienia doładowania. Przekroczona dolna granica regulacji.

Czytaj niedoładowanie, a czy jest spowodowane nieszczelnością w dolocie czy problemami z podciśnieniem to trzeba sprawdzić.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
TDI4Motion
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: ndz paź 24, 2010 12:27
Lokalizacja: PCH || Wlkp.
Kontakt:

ARL - mega, turbo problem

Post autor: TDI4Motion » czw lis 03, 2011 21:21

wężyki właśnie raczej ok, jeszcze raz jutro sprawdzę, chyba że padł któryś z tych czujników przy podszybiu hm...



Awatar użytkownika
qbationov
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: pn maja 14, 2007 09:12
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

ARL - mega, turbo problem

Post autor: qbationov » sob lis 05, 2011 02:04

Pod VAGa i logi dynamiczne! A na szybko bez VAGa to sprawdz czy sztanga od wysterowywania zmiennej geometrii w miarę płynnie chodzi, jeśli tak to sprawdź raz jeszcze wężyki...lakierników kuny też odwiedzają. Potem dopiero nieszczęsne zaworki...


140KM / 317NM...i wreszcie bez lęku zerkam w stronę lewego pasa:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 87 gości