Pytanie odnośnie wymiany rozrządu w ASZ

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
madejki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz lut 18, 2007 18:13
Lokalizacja: Kraków

Pytanie odnośnie wymiany rozrządu w ASZ

Post autor: madejki » śr paź 24, 2007 09:58

Vitam po przeszukaniu forum nie odnalazłem informacji dotyczącej mojego silniczka.
Właśnie na liczniki wybija mi 90.000 więc chciałem wymienić rozrząd z racji tego że jestem laikiem proszę was o pomoc. Chciałbym wiedzieć co dokładniej należy wymienić ( pompę wody tak jeżeli tak to dlaczego). Chciałbym również wiedzieć na co zwrócić szczególną uwagę przy wymianie przez mechanika?? Jak krok po kroku wygląda wymiana rozrządu ( może ma ktoś jakąś fotoporade dotycząca tegoż właśnie silniczka, na forum znalazłem ale do 90 konnego)
Jakiej frmy wybrać części od jednej z firm motoryzacyjnych dostałem taką propozycję
- rozrząd (pasek, rolki) SKF 01250 - 302 zł
- pompa wody SKF 81303 - 194 zł, Ruville 65432 - 109 zł
jak oceniacie te firmy ?? którą pompę lepiej kupić i czy w ogóle jest sens kupowania ??

chciałem dodać że mój golf jest z roku 2003
Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr paź 24, 2007 12:16 przez madejki, łącznie zmieniany 1 raz.



esenpe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:13
Lokalizacja: WM
Kontakt:

Post autor: esenpe » śr paź 24, 2007 20:04

Witam, wymienialem rozrzad jakies 8tys km temu... tez PD. Powiem tak ja kupowalem wszystko Rivula, ze wzgledu, ze to dobra firma, moze nie najtansza, ale nie najdrozsza. Jak masz gotowke to bierz SKF, ta firma robi dobre lozyska, a jak wiadomo pompa, napinacz + rolka to same lozyska ;-) Pasek wez ContiTecha Continental lub PowerGrip Getsa - obydwa dobre, reszta to kibel. Moim zdaniem wymiana pompy to dobry pomysl, co sam z reszta zrobilem, odpukac, ale dajmy na to, ze wymienisz wszystko posmigasz troche, a tu bach padla pompa, bedziesz mial pretensje sam do siebie, bo koszt pompy jest 10x mniejszy niz koszt remontu silnika po przesunieciu paska...

Czesci jakie beda Ci potrzebne to: Napinacz, rolki (nie wiem ile, zaleznie od modelu), pompa wody i sam pasek. Niektorzy wymieniaja tez napinacz hydrauliczny napinacza rolkowego, ale jak kiedys uslyszalem na tym forum wymienia sie go co 180kkm (nie wiem ile w tym prawdy).

Do samej wymiany paska trzeba wymontowac rure od icka, zbiornik plynu wspomagania, zdjac kolo, wymontowac plastikowa oslone nadkola... etc

Mysle, ze kazdy szanujacy sie mechanik zrobi to bez problemu, ale przypilnuj go zeby pod zadnym pozorem nie pomagal sobie metalowym narzedziem przy zakladaniu nowego paska (tj. srubokret), co moze skrucic jego zywotnosc, niech sie meczy za to mu placisz ;-)

Jak nigdy nie zmieniales sam paska to nie rob tego pierwszy raz.. lepiej przypatrz sie jak robi to ktos, kto potrafi i za drugim razem bedziesz mogl dzialac sam :-)

Powodzenia
K.D


Tylko PD, zadnych traktorow ;-)

Awatar użytkownika
inspire
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 12:41
Lokalizacja: ???

Post autor: inspire » śr paź 24, 2007 22:04

mozna tez wymienic uszczelniacze 2 po 50 zeta
tak dla spokoju, gdyz jakiekolwiek wycieki nie beda widoczne bez rozbierania oslony
pompa wody na wymiane jest duuzo tansza niz nowa bez oddawania starej
Ostatnio zmieniony śr paź 24, 2007 22:05 przez inspire, łącznie zmieniany 1 raz.


Często pomykam A4 i 1-ką Katowice-Warszawa

Awatar użytkownika
yosef99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 00:58
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: yosef99 » śr paź 24, 2007 22:10

esenpe pisze: Niektorzy wymieniaja tez napinacz hydrauliczny napinacza rolkowego, ale jak kiedys uslyszalem na tym forum wymienia sie go co 180kkm (nie wiem ile w tym prawdy).
ja słyszałem że napinacz hydrauliczny wymienia się po 300kkm :helm:
esenpe pisze: Jak nigdy nie zmieniales sam paska to nie rob tego pierwszy raz.. lepiej przypatrz sie jak robi to ktos, kto potrafi i za drugim razem bedziesz mogl dzialac sam :-)
dokładnie, nie rób tego sam, tdi to nie benzyna gdzie do wszystkiego jest elegancki dostęp, aby wymienić pasek trzeba rozebrać "prawie" pół silnika i odkręcić łapę od strony rozrządu :kac: jeśli trochę się tym interesujesz i zobaczysz jak robi to mechanik (najlepiej znajomy, znający się na rzeczy aby Ci wszystko pokazał) to już później sam sobie zmienisz, tylko kwestia tego czy za 100 czy 150zł (co 60kkm) będzie Ci sie chciało koło tego grzebać... :chytry:


Pozdrawiam!



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » czw paź 25, 2007 16:34

rozrząd ok co do pompy to bym ci proponował hepu(niemiecki producent pomp do aut)sa tańsze i jakosciowo bdb a tu ich ceny
1.nr oryginału 038 121 011G nr hepu P569 136 zł od roku prod.: 2003.01
2. nr oryginału 038 121 011C nr hepu P550 cena 168,8 do roku prod.: 2002.12
tutaj co nieco o wymianie rozrządu :dol:
Obrazek



Awatar użytkownika
madejki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz lut 18, 2007 18:13
Lokalizacja: Kraków

Post autor: madejki » pt paź 26, 2007 08:25

jaszczur, Dzięki kolego napisałbyś mi jeszcze jaki napinacz polecasz bo ten sklep motoryzacyjny mi tego nie uwzględnił



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » pt paź 26, 2007 08:57

madejki, skf bym wziął,ale też są 2 rodzaje i zależy to od nr nadwozia ,jak i roku produkcji,później ci to napisze bo lecę z dzieckiem do lekarza



Awatar użytkownika
DaroS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: sob gru 04, 2004 10:42
Lokalizacja: Wodzislaw
Kontakt:

Post autor: DaroS » pt paź 26, 2007 11:09

Jaszczur, moglbys wkleic tez opis dla Golfa3 AFN?



Awatar użytkownika
madejki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz lut 18, 2007 18:13
Lokalizacja: Kraków

Post autor: madejki » pt paź 26, 2007 11:54

jaszczur, Dzwoniłem do tej firmy w sprawie napinacza i pompy hepu i zrobili mi taką ofertę

- rozrząd (pasek, rolki) SKF 01250 - 302 zł
- pompa wody HEPU P569 - 149 zł
- napinacz EVR 55495 - 149 zł

a teraz moje pytanie myślisz że taki zestaw jest ok?? jak z cenami ?? bo nie ukrywam że to nie pytałem w innych sklepach ?? skąd ty masz te ceny ?? bo z tego co widze pompe już napisałeś parę zł mniejszą niż w tym sklepie!!!!

Podaje Ci dokładne dane autka golf IV 130 ASZ WVWZZZ1JZ3W380760 z 2003 roku
Dzięki za odpowiedz!!!!
Ostatnio zmieniony pt paź 26, 2007 11:57 przez madejki, łącznie zmieniany 1 raz.



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » pt paź 26, 2007 14:26

madejki, napisałem ci na pw



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » pt paź 26, 2007 14:47

DaroS, :bajer: proszę

Obrazek
Ostatnio zmieniony pt paź 26, 2007 14:56 przez jaszczur, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
paczu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob lut 17, 2007 13:31
Lokalizacja: stamtąd

Re: Pytanie odnośnie wymiany rozrządu w ASZ

Post autor: paczu » śr lis 09, 2011 10:36

odgrzebię temat bo chciałem dopytać.
przymierzam się do wymiany rozrządu w tym silniku i wszędzie jako zestaw jest podawany pasek, rolka prowadząca, rolka napinająca i pompa wody. a tu wyżej jest jeszcze dodatkowo napinacz ale nie zostało doprecyzowane to czy trzeba go wymieniać. stąd pytanie czy trzeba (druga wymiana rozrządy 150tys)?

A drugie pytanie o firmy godne polecenia oprócz wspomnianego wyżej SKF,
Znalazłem zestawy firm Ruville, INA, Dayco, Dolz
paski Contitech, Gates, Dayco

co możecie polecić? jaka firma produkowała na pierwszy montaż?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9210
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Pytanie odnośnie wymiany rozrządu w ASZ

Post autor: wesol » śr lis 09, 2011 14:22

Napinacza sie nie wymienie chyba ze sie wysypał. Zreszta tylko pierwsze ASZ go mialy a pozniej z niego zezygnowano. Zreszta ja nigdy ni erozumiem ludzi bo producent podaje wyraznie zestaw na wymiane to co jeszcze szukać. Skoro wymieniac wszystko to wymienic uszczelnacze na wałach kolo z tłumikiem na walku rozrzadu itd. Wymieniasz to co podaj eproducent i starczy. PAsek najlepszy to conti. Rolki, pompy itp to ta gama firm co podawałeś jest okej.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
$iwy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 17:36
Lokalizacja: Prudnik (Opolskie)

Re: Pytanie odnośnie wymiany rozrządu w ASZ

Post autor: $iwy » czw lis 10, 2011 21:47

wesol pisze:Napinacza sie nie wymienie chyba ze sie wysypał.

A to interesujące :grin: coś więcej w temacie?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości