1,9 90 KM ALH wymiana podkładki wtrysku

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

koordian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt paź 04, 2011 09:22

1,9 90 KM ALH wymiana podkładki wtrysku

Post autor: koordian » wt paź 04, 2011 09:44

Witam,
Beetle dziewczyny z silnikiem jak w tytule, cieknie z pod jednego wtryskiwacza. Pojechała z tym do serwisu (mysleliśmy że nie bedzie kosztowało wiecej jak 100 zł) zeby wymienili, no i mechanik (ASO) powiedział, ze trzeba zdejmować pokrywe zaworów, dac nowe sruby, uszczelke i podkładke za 2 zl a całoś sie zamknie w 300 zł.
Naprawde wymiana tej miedzianej podkładki jest tak skomplikowana? Czy można to srobić samemu, a jesli tak to prosiłbym o bardzo krótki opis jak wykrecic wtrysk i jak potem złożyć i czy potrzebne sa jakies specjalne klucze do tego.

Ps wiem, ze temat pewnie był wielokrotnie poruszany ale zmuszony jestem korzystać z netu z komórki i wyszukiwanie przaktycznie jest niemożliwe, jedyne co znalazłem to, ze ta podkładka powinna byc "potraktowana" smarem miedzianym i dokręcamy (tylko nie wiem czy sam wtrysk? on ma gwint???? czy to jarzmo momentem 20Nm)

Pzdr.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

1,9 90 KM ALH wymiana podkładki wtrysku

Post autor: italiano_83 » wt paź 04, 2011 18:33

300zł za wymianę podkładki pod wtryskiwaczem :blush: :panna: Skandal !!!
Jak ktoś ma dwie ręce to sam to zrobi, kup podkładkę w ASO, a co tam kup dwie, jak by się jedna zgubiła :hmm:
Kup WD-40 lub inny penetrujący preparat, spryskaj gniazdo wtryskiwacza i śrubę trzymającą stopkę wtryskiwacza, odkręć przewód wysokiego ciśnienia biegnący do wtryskiwacza - ten metalowy :grin: odkręć śrubę trzymającą wtryskiwacz, i teraz najlepsze, żabką albo jakimi innymi szczypcami złap wtryskiwacz, jest spłaszczony więc nie jest to trudne i teraz jak dentysta lekko w prawo - lekko w lewo i do góry jak zęba wyciągasz wtryskiwacz, można do tego użyć specjalnego ściągacza, ale ten parę groszy kosztuję. Masz wtryskiwacz na wierzchu, nie dotykaj rozpylacza - nie czyść go nawet jak będzie zakopcony, podkładkę wkrętakiem podważ żeby odkleiła się od wtrysku- zazwyczaj jest zapieczona, oczyść miejsce styku na wtryskiwaczu załóż nową podkładkę i przedmuchaj gniazdo wtryskiwacza i oczyść jeśli to będzie konieczne uważając aby nic nie wpadło do komory spalania.
możesz delikatnie liznąć podkładkę smarem miedziowym, ale jak tego nie zrobisz też się nic nie stanie, wkładasz wtryskiwacz, przykręcasz z wyczuciem zakładasz przewód wysokiego ciśnienia, nie dokręcaj mocno, zakręć silnikiem niech pompa popcha paliwo i odpowietrzy przewód. dokręć przewód i gotowe.
Z pod wtryskiwacza przez chwilę może parować środek penetrujący, ale po chwil powinno to ustać.
a się rozpisałem na czymś co można w dwóch zdaniach zamknąć :hmm:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

jaro789
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:56
Lokalizacja: ngi
Kontakt:

1,9 90 KM ALH wymiana podkładki wtrysku

Post autor: jaro789 » wt paź 04, 2011 20:02

o bony 300zł za wymianę jednej podkładki
powiem Ci tak uciekaj !!!
idź do byle jakiego motoryzacyjnego kup 1 podkładkę pod wtryskiwacz do 1.9tdi
kosztuje raptem 2 do 3 zł
instrukcja wymiany tj kolega podał wyżej
tylko jedno spostrzeżenie, jak będziesz nakładał podkładkę to przyjrzyj się jej
ona jest wg mnie zrobiona z dwóch materiałów, ma taką linię po środku
musisz nową podkładkę wsadzić tak samo i będzie cacy
wyczyść gniazdo wtryskiwacza i przykręć powinno być ok
u mnie operacja zmiany 4 wtryskiwaczy czyli 4x więcej roboty zajęło godzinę i 2 piwa w trakcie
powodzenia



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

1,9 90 KM ALH wymiana podkładki wtrysku

Post autor: Adamm » wt paź 04, 2011 21:04

koordian, zatanawiam sie tylko czemu oni chcieli zdejmowac pokrywe zaworow <LOL>

a druga kwestia, cieknie tylko czy pufa powietrzem? bo jesli cieknie to zmien wezyki gumowe na wtryskach :P bo to z nich splywa paliwo a podkladke miedziana zostaw w spokoju

jesli natomiast puffa cisnieniem z cylindrow to trzeba ja zmienic


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

1,9 90 KM ALH wymiana podkładki wtrysku

Post autor: italiano_83 » wt paź 04, 2011 21:38

Adamm pisze: zatanawiam sie tylko czemu oni chcieli zdejmowac pokrywe zaworow
Jak to czemu, dodatkowa niepotrzebna usługa = więcej kasy, a i tak by tego pewnie nie zrobili i opowiedzieli "historajkę" jaką im każą w ASO opowiadać klientom :bajer: Mój kolega pracował prawie 4 lata w ASO Renault i szybko nauczyli go jak ma "postępować" z klientami i tekst o czyszczeniu zaworu EGR-a był normą za każdym razem gdy występował jakiś problem z pracą silnika - "wyczyściliśmy egr" a nikt nawet go nie dotykał, a kasa za usługę jest :grin:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9227
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

1,9 90 KM ALH wymiana podkładki wtrysku

Post autor: wesol » śr paź 05, 2011 09:16

Nirmalne praktyki. Stosowalismy takze przedluzenie czasu naprawy by nie byla za szybko wykonana naprawa. Albo sie znalazlo ze jakas blachostka była przyczyna awarii a wpisywalo sie jakies inne sprawdzania czy testy, czyszczenia itp. Najlepiej czaruja w aso forda w Szczecinie w Bemo Motors.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Peres
Grupa opolska
Grupa opolska
Posty: 516
Rejestracja: czw mar 04, 2010 01:11
Lokalizacja: Kup teraz! xP
Kontakt:

1,9 90 KM ALH wymiana podkładki wtrysku

Post autor: Peres » śr paź 05, 2011 23:24

Adamm pisze: bo jesli cieknie to zmien wezyki gumowe na wtryskach
A może jakimś cudem sam wtrysk cieknie? W sensie, że puścił na gwincie, ale to niemożliwe... Wtedy też "kałużka" robiłaby się w gnieździe... Tylko wydaje mi się to mało prawdopodobne, chyba, że ktoś już kiedyś coś z nimi robił...


184KM/416Nm powered by G-lab ;)

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

1,9 90 KM ALH wymiana podkładki wtrysku

Post autor: Adamm » śr paź 05, 2011 23:36

PRS, malo prawdopodobne i pewnie by kulal silnik


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

koordian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt paź 04, 2011 09:22

1,9 90 KM ALH wymiana podkładki wtrysku

Post autor: koordian » pn paź 10, 2011 20:09

Panowie wielkie dzięki za pomoc szczególnie Tobie italiano, ogólnie wielkiej filozofii nie bylo, no może z wyjątkiem wyciągnięcia zapieczonego wtryskiwacza.



Awatar użytkownika
_Raq_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 380
Rejestracja: pn sie 10, 2009 19:11
Lokalizacja: Kraków

1,9 90 KM ALH wymiana podkładki wtrysku

Post autor: _Raq_ » śr lis 16, 2011 12:46

Dokładnie tak jak napisał Adamm, jak pufa to bankowo podkładka wtryskiwacza - przerabiałem to ostatnio w moim AFN, na 3cim (sterującym) wtrysku ciśnienie z cylindra waliło przez wtrysk (nieszczelną podkładkę) w atmosferę.
Na szczęście w planach miałem zmianę wtrysków na 230stki (zestaw miałem już gotowy wtryski + podkładki) więc tylko odkręcić stare wtryski, przeczyścić gniazda i jazda z nowymi :) - całość trwała może z 40minut max, a odpowietrzenie to był momencik i już znowu motor zagadał :)

Moim zdaniem jak już wymieniasz podkładki to nie żałuj tych 8 PLN i kup 4sztuki (ja kupowałem po 2PLN) i zmień pod każdym bo roboty nie wiele więcej a spokój na lata :)


[size=150][color=red]
Nie dyskutuj z debilem! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.[/color][/size]

[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3218645#3218645/][img]http://img196.imageshack.us/img196/2648/podpis2.jpg[/img][/url]

Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

1,9 90 KM ALH wymiana podkładki wtrysku

Post autor: Mumin90 » pt lis 18, 2011 18:55

tylko poco ma wymieniać pozostałe jeżeli są szczelne i suche?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 90 gości