TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY. REGULAMIN STR 116.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Głowaś
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: ndz maja 24, 2009 22:43
Lokalizacja: Poznań

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: Głowaś » sob lis 19, 2011 10:56

Też mamy problem u ojca w Golfie IV ( AJM 2001) z odpalaniem.

Bardzo ciężko odpala na zimnym silniku. Auto garażowane, świece i akumulator wymienione a zamiast być lepiej to jest coraz gorzej.
Stare świece niby było jeszcze dobre, ale całe czarne.. Niestety ojciec mieszka w małej mieścinie , gdzie mało kto wie co to VAG a Logi to już czarna magia dla "babrałów"...
Bez porządnego VAGa się pewnie nie obędzie i będę musiał zabrać auto gdzieś dalej, ale... Co to może mu być??
Przed zakupem sprawdzaliśmy pompowtryski i były bdb, tankowane tylko Ultimate, Verva..

Problemy zaczęły się po wymianie rozrządu ( może mieć związek ? )
Dawka paliwa źle ustawiona.. ??

Z góry dzięki za odp.


www.pieluszynska.pl

PARTNER OF WWW>DETAILERCENTER.PL

Awatar użytkownika
szewczi90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 660
Rejestracja: sob lip 02, 2011 22:36
Lokalizacja: - - - - - -
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: szewczi90 » sob lis 19, 2011 14:45

Cristobal pisze:Co dalej-alternatywa taki wydatek lub co innego? W zwykłe druciarstwo nie poszedłem-można zamontować odłączanie czujnika temperatury na przycisk ale ja postanowiłem sprawdzić patent magicznego pudełka zwanego "easy diesel".Zakupiłem pudelko na popularnym serwisie aukcyjnym-koszt 60 pLN + namówilem mojego znajmoego montera instalacji napędów bramowych i sat (sam się nie znam i oczywiście zapłacilem mu -90 PLN)- koszt całosci 150 PLN-podpiął się zgodnie z instrukcją do przewodów kompa -wlutował się-czas montażu ok.1h

Efekt-na zimnym silniku (odpalanie z rana) kontrolka świec trochę dlużej świeci ale i na zimnym i na ciepłym pali od tzw. strzała.

Potencjalne zagrożenia-szybsze zużycie się świec Cristobal
witam ja dokładnie tak samo rozwiązałem swój problem i jest ok póki co i słyszałem że na tym można pojeździć nawet i 2 lata... u Ciebie to działa na zasadzie zwiększonej dawki podczas rozruchu? na kilka sekund?

co znaczy że świece mogą się częściej zużywać np co ile?


Głowaś pisze:Problemy zaczęły się po wymianie rozrządu ( może mieć związek ? )
Dawka paliwa źle ustawiona.. ??
możliwe że to może mieć związek z rozrządem, prawdopodobnie musisz ustawić kąt wtrysku


Obrazek

Awatar użytkownika
daniocrack
Forum Master
Forum Master
Posty: 1023
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 13:02
Lokalizacja: ZCH
Kontakt:

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: daniocrack » sob lis 19, 2011 15:32

Głowaś pisze:Problemy zaczęły się po wymianie rozrządu ( może mieć związek ? )
Dawka paliwa źle ustawiona.. ??
szewczi90 pisze: możliwe że to może mieć związek z rozrządem, prawdopodobnie musisz ustawić kąt wtrysku
przy AJM jest kat synchronizacji i to jest napewno ruszone bez vaga sie nie obejdzie :bajer:



lukas1305
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt lis 07, 2008 11:46
Lokalizacja: Gliwice

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: lukas1305 » sob lis 19, 2011 20:51

co mogli
Głowaś pisze:Też mamy problem u ojca w Golfie IV ( AJM 2001) z odpalaniem.

Bardzo ciężko odpala na zimnym silniku. Auto garażowane, świece i akumulator wymienione a zamiast być lepiej to jest coraz gorzej.
Stare świece niby było jeszcze dobre, ale całe czarne.. Niestety ojciec mieszka w małej mieścinie , gdzie mało kto wie co to VAG a Logi to już czarna magia dla "babrałów"...
Bez porządnego VAGa się pewnie nie obędzie i będę musiał zabrać auto gdzieś dalej, ale... Co to może mu być??
Przed zakupem sprawdzaliśmy pompowtryski i były bdb, tankowane tylko Ultimate, Verva..

Problemy zaczęły się po wymianie rozrządu ( może mieć związek ? )
Dawka paliwa źle ustawiona.. ??

Z góry dzięki za odp.
Witam.U mnie było to samo miałem skopany rozrząd(i to w autoryzowanym serwisie aso!!!)oczywiście auto było tam z innego powodu ale skopali wszystko co chyba mogli-ale to inny temat a wracając do rozrządu to po odebraniu też mi niechciał odpalać na zimno,prędzej palił od strzału okazało sie że rozrząd był cały popier.....y ustawił mi gość poprawnie i wszystko wróciło do normy,w 100% zgadzam sie z kol. daniocrack tam leży problem.

Pozdr.



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: tomek08 » sob lis 19, 2011 21:05

Witam,
szewczi90 pisze: Głowaś napisał(a):Problemy zaczęły się po wymianie rozrządu ( może mieć związek ? )
Dawka paliwa źle ustawiona.. ??



możliwe że to może mieć związek z rozrządem, prawdopodobnie musisz ustawić kąt wtrysku
chodzi o synchronizację.
Jeśli chodzi o ciężkie odpalanie na ciepłym silniku to rozrusznik musi rozkręcić silnik do jakiś 250 obr/min i dopiero wtedy ECU podaje paliwo, służy to ochronie dwumasu, samochody z automatyczną skrzynią biegów tego nie mają.
Głowaś posłuchaj czy po przekręceniu kluczyka słychać pompkę w baku, zdarza się tak, że właśnie na zimnym ciężko odpala z powodu, że pompka za słabo ciśnie paliwo lub w ogóle nie pracuje, przyczyna, bardzo często smok w baku się zakleja brudem z paliwa.
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
kypke
VW oder nichts
VW oder nichts
Posty: 458
Rejestracja: wt lis 08, 2011 22:24
Lokalizacja: Gliwice

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: kypke » ndz lis 20, 2011 16:25

Witam
jakis czas temu kupilem Golfa IV z 99 ozaczenie silnia AHF
moim problemem jest ospalanie silnika jak jest zimny i jak dluzej postoi ok 8 h jak go kupowalem palil od pierwszego razu zarowno na zimnym jak i na cieplym silniku lecz odkad mechanik wymienil kompletny rozrzad auto miewa powazne problemy z odpalaniem jak odpalalo w cieple dni za 3 razem to byl sukces teraz jest lepiej przewaznie za pierwszym wiadomo chlodniejsze dni i jak odpala to idzie bialo niebesko bak z rury wydechowej i jak juz raz odpali to caly dzien smiga bez problemow swiece byly sprawdzane sa ok akus nowy 7 miesieczny mapy byly ustawiane kiedys byl zawor egr zaslepiony w bocznym wezyku byla kulka ale to mechanik wyciagnal i teraz jak wlaczy sie turbo jest kleba czarnego dymu za mna i cos tyka jak wlacza sie owe turbo nie wiem co to moze byc a moze z powrotem wlozyc ten przewod nie wiem mechanik zaufany nie potrafi juz nic wymyslec moze czas zmienic go
pozdrawiam



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: tomek08 » pn lis 21, 2011 11:53

Witam, po mojemu kąt wtrysku się zmienił i ciężko odpala, albo źle rozrząd ustawiany kypke,
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
kypke
VW oder nichts
VW oder nichts
Posty: 458
Rejestracja: wt lis 08, 2011 22:24
Lokalizacja: Gliwice

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: kypke » pn lis 21, 2011 12:39

jakby rorzad to by nawet nie ruszyl w dieslu przynajmniej tak jest



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: tomek08 » pn lis 21, 2011 21:11

Ja bym sprawdził kąt wtrysku. Ostatnio miałem przypadek, ze chłopakowi w audi a3 uszczelniali pompę wtryskową (była wyjęta z samochody) i tak postawiali, że silnik chodził, jak by tam śrubek to środka nasypali. Wałek rozrządu był źle ustawiony, a kąt wtrysku był na 110. Także nie wiem, czy by na wet nie ruszył. Natomiast zimny nie chciał palić. Po ustawieniu wszystkiego jak należy pali ze strzała, a i jeszcze świece były spalone.
Pozdrawiam.


Tomek

luki25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pn lis 21, 2011 20:09

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: luki25 » pn lis 21, 2011 21:19

piszecie o sprawdzeniu świec żarowych. z tad moje pytanie - w jaki sposób zdjąć ten czarny plastik przymocowany do świec żarowych?? to sie odkręca czy ściąga tak jak faje ze świecy w kosiarce (czyli wystarczy pociagnąć)??



Awatar użytkownika
daniel.wwe
TDI PoweR
TDI PoweR
Posty: 752
Rejestracja: wt lip 05, 2011 14:04

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: daniel.wwe » pn lis 21, 2011 21:30

luki25 pisze:(czyli wystarczy pociagnąć)??
Tak :bigok:


“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców”

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: tomek08 » pn lis 21, 2011 22:08

Wystarczy pociągnąć, można nią lekko kręcić, będzie łatwiej. :popcorn:


Tomek

luki25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pn lis 21, 2011 20:09

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: luki25 » pn lis 21, 2011 22:26

Dzieki :D
też tak myslałem ale jak ciągnąłem to ten plastik nie bardzo chciał zejsć więc wolałem zapytać :D
tym razem pociągne mocniej :hmm:



Awatar użytkownika
kypke
VW oder nichts
VW oder nichts
Posty: 458
Rejestracja: wt lis 08, 2011 22:24
Lokalizacja: Gliwice

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: kypke » wt lis 22, 2011 12:07

a kat wtrysku jaka powinien miec liczbe bo tutaj padalo wiele odpowiedzi a pozatym jak pytalem sie czy aby napewno rozrzad dobrze zrobiony to powiedzial ze tak
Ostatnio zmieniony wt lis 22, 2011 12:26 przez kypke, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości