Wysokie spalanie na kompie MK4

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

banan1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: wt lis 18, 2008 09:45
Lokalizacja: lublin

Wysokie spalanie na kompie MK4

Post autor: banan1 » czw kwie 12, 2012 21:56

U mnie w ATD spalanie wynosi 0,5 l/h



Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Wysokie spalanie na kompie MK4

Post autor: Neoarti » czw kwie 12, 2012 21:57

Po wielu próbach i przeczytaniu mnóstwa postów na temat spalania pokazywanego przez Fis
doszedłem do wniosku że w silnikach vp każde zwiększenie dawki paliwa powoduje że ecu pokazuje mniejsze spalanie co nie ma odzwierciedlenia w rzeczywistym spalaniu auta (czytaj i tak pali więcej niż pokazuje na komputerze )
jeśli chodzi o silniki PD (pompowtryski) spalanie na kompie znacznie spada po przestawieniu konta synchronizacji na + jak wiadomo kont ten powinien wynosić do +3 do -3 st ale najlepiej 0
po przestawieniu na np :+1 wg ecu auto na wolnych obrotach spala 0,40l/h a na 0st (czyli tak jak w książce serwisowej) już 0,6-0,8 l/h
co za tym idzie nie ma sensu wzorować sie tym co pokazuje komputer łatwo go oszukać co z tego że vag pokazuje spalanie 0,40 a w rzeczywistości auto pali 10l/100km jest mułowate i dymi przy odpalaniu


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
damian-ppp
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
Lokalizacja: Warszawa - Białołęka

Wysokie spalanie na kompie MK4

Post autor: damian-ppp » pt kwie 13, 2012 09:53

Ok, tylko ciekawe, czemu w jednym aucie spalanie chwilowe na biegu jałowym to 1 litr na godzinę, a w drugim 0,6 litra na godzinę przy tych samych ustawieniach synchronizacji wałków... Z czego to wynika? Jakie powinno być w takim razie książkowe spalanie na biegu jałowym?


Mam VAG-a i VAG TACHO, w razie potrzeby pisać na PW :-)

Awatar użytkownika
szadrak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: czw mar 25, 2010 23:28
Lokalizacja: PO
Auto: Seat Leon ST

Wysokie spalanie na kompie MK4

Post autor: szadrak » ndz kwie 15, 2012 17:06

Neoarti pisze:po przestawieniu na np :+1 wg ecu auto na wolnych obrotach spala 0,40l/h a na 0st (czyli tak jak w książce serwisowej) już 0,6-0,8 l/h
Ja mam inne doświadczenia z tym tematem-nie osobiście, ale widziałem, jak u mnie po wymianie rozrządu kąt synchronizacji wałka rozrządu był na +1. Tak mi powiedział mech, że tak ustawił. Przed wymianą rozrządu spalanie na Fis-ie było 06-07l/h a po wymianie i ustawieniu kąta na +1, spalanie na Fisie było od 0,8-0,9l/h. Pojechałem z powrotem do mecha i mówie że auto jakoś dużo pali.WIęc przestawił mech ten kąt synchronizacji wałka z +1 na minus chyba 3. Ale na pewno na minus bo tak mówił. I co spalanie na biegu jałowym wróciło na 0,6-0,7l/h ale jak przeciągnąłem auto na autostradzie na max to ledwo 180km/h pojechałem a wcześniej, tzn. przed wymianą rozrządu dałem rade 200km/h
I nie wiem czy sugerowac sie spalaniem z kompa czy olać jego wskazania a znowu jechać do mecha żeby przestawił kąt najlepiej na 0???? czy zostawic na -3. Ale wkurza nie to, że ledwo 180km/h i to bez klimy dalem rade pojechać....



Awatar użytkownika
damian-ppp
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
Lokalizacja: Warszawa - Białołęka

Wysokie spalanie na kompie MK4

Post autor: damian-ppp » ndz kwie 15, 2012 21:26

szadrak, To akurat może być zbieg okoliczności, bo równie dobrze przepływomierz w między czasie mógł powiedzieć dość i tnie dawkę, dlatego auto więcej nie chce iść.


Mam VAG-a i VAG TACHO, w razie potrzeby pisać na PW :-)

Awatar użytkownika
damian-ppp
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
Lokalizacja: Warszawa - Białołęka

Wysokie spalanie na kompie MK4

Post autor: damian-ppp » sob kwie 28, 2012 14:05

Próbowałem zgodnie z przedstawioną poradą zalogować się i zmienić ustawienia kompa, ale pojawił się problem: po wpisaniu loginu 13861 VAG rozłącza się z kontrolerem i nie ma możliwości ponownego połączenia się do czasu cofnięcia kluczyka i ponownego włączenia. O co chodzi?


Mam VAG-a i VAG TACHO, w razie potrzeby pisać na PW :-)

Awatar użytkownika
damian-ppp
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
Lokalizacja: Warszawa - Białołęka

Wysokie spalanie na kompie MK4

Post autor: damian-ppp » pn kwie 30, 2012 06:20

Ktoś pomoże w temacie? W uzupełnieniu dodam, że mam VAG-a 409-1.


Mam VAG-a i VAG TACHO, w razie potrzeby pisać na PW :-)

bolooo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 20:59
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Wysokie spalanie na kompie MK4

Post autor: bolooo » wt paź 30, 2012 17:53

Witam panowie u mnie ten sam problem spalanie pokazuje 0.8 - 0.9 na jałowym zrobiłem eksperymęt i zmieniłem kąt ale powyzej 3 i ponizej 3 auto nie jedzie wiecej jak 160 .. kat zrobiony na 0.0 spalenie 0.8 ale co mnie dziwi ze obroty na biegu jałowym wychodza nieco powyżej 900 obr porównywałem u kumpla w pasacie i u niego jest 850 podejzewam ze dlatego u niego pokazuje spalanie 0.6 :) co moze byc przyczyna zwiekszenia OBR ? obstawiam czujnik temperatury płynu chłodzacego na dniach bede to wymianiał wiec powiem co i jak bo mnie tez irytuje to spalanie 0.8 skoro oryginalnie było 0.6 :grin:


Gdzie kończy sie odwaga... zaczyna sie Brawura :D

Awatar użytkownika
damian-ppp
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
Lokalizacja: Warszawa - Białołęka

Wysokie spalanie na kompie MK4

Post autor: damian-ppp » wt paź 30, 2012 17:56

bolooo, A jakie obroty pokazuje VAG? Prawidłowe obroty biegu jałowego to 903, jeśli są inne warto je ustawić na prawidłową wartość, obrotek pokazuje jedynie orientacyjnie :chytry:


Mam VAG-a i VAG TACHO, w razie potrzeby pisać na PW :-)

Awatar użytkownika
michoswwy
...
...
Posty: 924
Rejestracja: ndz lip 08, 2012 16:35
Lokalizacja: Wyszków

Wysokie spalanie na kompie MK4

Post autor: michoswwy » wt paź 30, 2012 18:00

ja mam AXR i u mnie spalanie na postoju jest 0,6-0,7l na h godzine nawet na zimnym silniku a spalanie średnie wychodzi ok 6,5l przy mieszanej jeździ trochę trasy trochę miasta i komp wskazuje dokładnie spalanie tyle ile wynosi bo sprawdzałem kilkukrotnie i co do czujnika tem płynu chłodzącego to ostatnio też zmieniałem bo wskazówka się wcale nie podnosiła i samochód jest bardziej żwawy może dlatego że przedtem podawany był sygnał do ecu ciągle że silnik jest zimny bo jest to czujnik 4pinowy nie jest to duży koszt ja zapłaciłem 38zł za czujnik oryginał FEBI i potrzeba płyn bo napewno trochę ucieknie przy wymianie czujnika wymiana jest bardzo prosta jesli ktoś miał by pytanie co do wymiany to pisać.



Awatar użytkownika
damian-ppp
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
Lokalizacja: Warszawa - Białołęka

Wysokie spalanie na kompie MK4

Post autor: damian-ppp » wt paź 30, 2012 18:08

W przypadku auta w którym pisałem o dużym spalaniu na kompie czujnik temperatury cieczy jest nowy i ori, wskazania prawidłowe, korekcje wtryskiwaczy w normie (każdy poniżej 1,0), BIPY również (poniżej 30), kąt synchronizacji wałków 0,5. Gdzie szukać przyczyny wysokiego spalania na kompie? Auto z 2002 roku, silnik AXR, spalanie chwilowe na FIS 0,8-0,9 l/h. Nie dymi, ładnie się zbiera, odpala od strzała nawet przy -20 stopniach.


Mam VAG-a i VAG TACHO, w razie potrzeby pisać na PW :-)

bolooo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 20:59
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Wysokie spalanie na kompie MK4

Post autor: bolooo » wt paź 30, 2012 19:03

u mnie obroty delikatnie powyzej 900 tylko ze Kumpel ma passata tez 1.9 TDI PD wrtosci takie same tylko ŻE ... u niego jest ponizej 900 obr i pewnie dlatego pokazuje spalnie 0.6 na H po zwiekszeniu delikatnie gazu u niego tez pokazuje 0.8 wiec mysle ze powinieniem ustawic takie obr jak u niego :) ja mam nakulane 190000 km ale podejzewam ze było wiecej on ma 125000 Orginalne wiec raczej ma dobrze ustawione wszystko
jego auto w mrozy cyka na 2 obrut silnika a moj to kręci jak traktor


Gdzie kończy sie odwaga... zaczyna sie Brawura :D

Awatar użytkownika
michoswwy
...
...
Posty: 924
Rejestracja: ndz lip 08, 2012 16:35
Lokalizacja: Wyszków

Wysokie spalanie na kompie MK4

Post autor: michoswwy » wt paź 30, 2012 20:44

ale kolega w passacie też ma AXR?? bo AXR maja troche większe obroty niż niektóre inne 1.9tdi nie każdy 1.9tdi ma takie same wolne obroty



bolooo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 20:59
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Wysokie spalanie na kompie MK4

Post autor: bolooo » wt paź 30, 2012 20:53

kolega ma inny model ale tez TDI PD i tez 101Km orientuje sie ktos jaki numer kat czujnika temp płynu
jest DO AXR


Gdzie kończy sie odwaga... zaczyna sie Brawura :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 87 gości