AJM i problem z mocą?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
yogi_ziom
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: wt cze 19, 2012 21:36
Lokalizacja: Szczecin

AJM i problem z mocą?

Post autor: yogi_ziom » śr lip 04, 2012 22:53

Witam wszystkich. Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem MK4 a silniczkiem AJM. Jestem z tego auta bardzo zadowolony, ale jest coś, co nie daje mi spokoju.
Dodam tylko, że praktycznie od zawsze jeździłem benzynkami, więc może to tylko moje odczucie, ale przejdźmy w końcu do sedna...
Zauważyłem, że gdy depnę w podłogę na wyższym biegu, to auto jest słabe. Mówimy tu o 4 i w górę. Powiedzmy jadąc na 4 przy 1.5k obrotów deptam do końca - zaczyna przyspieszać raczej normalnie, turbina się rozkręca więc czuje jak wyrywa do przodu bardzo ładnie, ale osiągając ok 2.2k na obrotomierzu mam wrażenie, że brakuje mu mocy - tak jakby coś go przyhamowywało, jakby czegoś mu brakowało albo z czymś nie wyrabiał. Nie mam żadnych błędów, sprawdzałem jak śmiga i spokojnie doleciał do 200km/h.
Co ciekawe (może tylko sobie wmawiam), startując na 4 z 1.5k obrotów lekko wciskam pedał, żeby turbina zaczęła się dobrze rozkręcać i autko zaczęło wyrywać, a następnie powoli wraz ze wzrostem prędkości dociskając pedał coraz bardziej nie odczuwam takiego przyhamowywania. Kolega który jeździ 2.5TDI powiedział, że ma podobnie - lepiej mu idzie, jak lekko wciska pedał, a nie depta do podłogi.

W benzyniakach nie miałem czegoś takiego, ale to może po prostu w TDI tak właśnie jest. Jakieś pomysły? Dodam, że mechanikiem nie jestem, więc proszę mówić jak do człowieka :)
Z góry dzięki.


Kupię: Wkład dojazdówki 18"

Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1

MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek :)

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

AJM i problem z mocą?

Post autor: italiano_83 » śr lip 04, 2012 23:05

Jeśli chcesz wiedzieć, coś więcej to warto by wykonać testy dynamiczne i logi umieścić na forum... wtedy będzie coś więcej widać.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
yogi_ziom
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: wt cze 19, 2012 21:36
Lokalizacja: Szczecin

AJM i problem z mocą?

Post autor: yogi_ziom » śr lip 04, 2012 23:25

Rozumiem, że 3 bieg, 1.4k obrotów i gaz w podłogę? Które bloki logować?


Kupię: Wkład dojazdówki 18"

Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1

MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek :)

piaggio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: wt mar 29, 2011 15:05
Lokalizacja: Lidzbark warmiński

AJM i problem z mocą?

Post autor: piaggio » czw lip 05, 2012 07:04

03, 08 oraz 011 najlepiej logować na 4 biegu obroty najlepiej jak najniższe i do ok 4200



Awatar użytkownika
yogi_ziom
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: wt cze 19, 2012 21:36
Lokalizacja: Szczecin

AJM i problem z mocą?

Post autor: yogi_ziom » czw lip 05, 2012 09:32

Jeśli chodzi o deptanie, to nie robię tego często - zazwyczaj w trasie przy wyprzedzaniu i nie jest to 1.5k obrotów, tylko np. 2k kiedy silnik jest już rozkręcony. Całość opisałem od niższych obrotów, aby bardziej przedstawić problem. Nie mniej, właśnie powyżej tej granicy zaczynam odczuwać różnicę w pracy auta.


Kupię: Wkład dojazdówki 18"

Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1

MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek :)

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Re: AJM i problem z mocą?

Post autor: toffic » czw lip 05, 2012 11:20

yogi_ziom pisze:Witam wszystkich. Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem MK4 a silniczkiem AJM. Jestem z tego auta bardzo zadowolony, ale jest coś, co nie daje mi spokoju.
Dodam tylko, że praktycznie od zawsze jeździłem benzynkami, więc może to tylko moje odczucie, ale przejdźmy w końcu do sedna...
Zauważyłem, że gdy depnę w podłogę na wyższym biegu, to auto jest słabe. Mówimy tu o 4 i w górę. Powiedzmy jadąc na 4 przy 1.5k obrotów deptam do końca - zaczyna przyspieszać raczej normalnie, turbina się rozkręca więc czuje jak wyrywa do przodu bardzo ładnie, ale osiągając ok 2.2k na obrotomierzu mam wrażenie, że brakuje mu mocy - tak jakby coś go przyhamowywało, jakby czegoś mu brakowało albo z czymś nie wyrabiał. Nie mam żadnych błędów, sprawdzałem jak śmiga i spokojnie doleciał do 200km/h.
Co ciekawe (może tylko sobie wmawiam), startując na 4 z 1.5k obrotów lekko wciskam pedał, żeby turbina zaczęła się dobrze rozkręcać i autko zaczęło wyrywać, a następnie powoli wraz ze wzrostem prędkości dociskając pedał coraz bardziej nie odczuwam takiego przyhamowywania. Kolega który jeździ 2.5TDI powiedział, że ma podobnie - lepiej mu idzie, jak lekko wciska pedał, a nie depta do podłogi.

W benzyniakach nie miałem czegoś takiego, ale to może po prostu w TDI tak właśnie jest. Jakieś pomysły? Dodam, że mechanikiem nie jestem, więc proszę mówić jak do człowieka :)
Z góry dzięki.
Z którego roku auto?? Albo jeszcze lepiej podaj nr sterownika



Awatar użytkownika
yogi_ziom
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: wt cze 19, 2012 21:36
Lokalizacja: Szczecin

AJM i problem z mocą?

Post autor: yogi_ziom » czw lip 05, 2012 11:41

Autko 04.2000. Nr sterownika domyślam się, że z VAG mogę tylko przeczytać?


Kupię: Wkład dojazdówki 18"

Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1

MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek :)

Awatar użytkownika
ozyrysh
kieroVWca boroVWca
kieroVWca boroVWca
Posty: 689
Rejestracja: sob mar 13, 2010 20:50
Lokalizacja: Niedźwiedź
Kontakt:

AJM i problem z mocą?

Post autor: ozyrysh » czw lip 05, 2012 19:19

zwykła turbodziura. w samochodzie mojego ojca było podobnie silnik ahf, też nie wiedzieliśmy co to może być, logi wskazywały że niby turbina osiąga zbyt wysoką temp czy coś i mało smaruje, natomiast po kryzysie czyli 2,2k obr wszystko wracało do normy i szła.
Wymiana suszarki pomogła.... Nie mówię że tak jest u Ciebie ale warto porazważać wiele możliwośći :pub:



Awatar użytkownika
yogi_ziom
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: wt cze 19, 2012 21:36
Lokalizacja: Szczecin

AJM i problem z mocą?

Post autor: yogi_ziom » czw lip 05, 2012 20:43

W weekend zrobię logi, to może wtedy coś z tego wyniknie.


Kupię: Wkład dojazdówki 18"

Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1

MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek :)

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Re: AJM i problem z mocą?

Post autor: toffic » pt lip 06, 2012 09:59

yogi_ziom pisze:Autko 04.2000. Nr sterownika domyślam się, że z VAG mogę tylko przeczytać?
Najłatwiej tak



Awatar użytkownika
OLGRAN
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: śr paź 28, 2009 17:11
Lokalizacja: Oleśnica

AJM i problem z mocą?

Post autor: OLGRAN » pt lip 06, 2012 12:02

Przepływka do sprawdzenia, ew. sterowanie turbawką


Golf IV Variant 1.9 TDI PD 2003 r Special
BYŁ- GOLF PLUS 1.9 TDI COMFORTLINE 2006 r

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 93 gości