Jak to jest z tymi pompowtryskiwaczami?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10538
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt cze 04, 2010 12:13

hutnik, sprawdzałeś VAG-iem ustawienia silnika typu kąt wtryski, ustawienie rozrządu itp... bo moim zdaniem masz z lekka wysokie spalanie na jałowym



Awatar użytkownika
guziolek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1400
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
Lokalizacja: Lublin okolice
Kontakt:

Post autor: guziolek » sob cze 05, 2010 19:49

hutnik pisze: w moim TDI PD AXR 101KM, spalanie na biegu jałowym:
- silnik zimny przy tych temp. otoczenia to 1.0 po paru minutach 0.9
- silnik rozgrzany po dłoższej jezdzie 0.8 sporadycznie wskoczy 0.7
- z klimą 1.2

jak lekko przygazuje tak do 1400 obr/min to przy spadanięciu obrotów pokaże na chwilkę 0.5 / 0.6 potem wraca do 0.8

0.6 na jałowym tak normalnie niegdy niemiałem.

U mnie ten sam motor i tak samo spalanie wygląda. Widać ten typ tak ma. Na klimie nie wiem, bo jakoś nie zwróciłem uwagi.



logimen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: wt lut 24, 2009 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: logimen » sob cze 05, 2010 20:21

chyba cos nie tak macie. w moim ASZ spalanie na jalowym (zimny) zaraz po odpaleniu w ok. 1.4l/h i systematycznie maleje. Po minucie juz mam 0.6-0.8. Na rozgrzanym 0.6-0.7 i bez znaczenia czy z klima czy bez.


Pozdrawiam, Artur

Yaro1981
Forum Master
Forum Master
Posty: 1621
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 13:17
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Yaro1981 » sob cze 05, 2010 20:57

ASZ zimy 1.4 cieply 0.7 z klima 0.9


[url=http://www.ratlook.pl][img]http://images31.fotosik.pl/364/d5ade2bfa65858dd.gif[/img][/url]

krzysiekp
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: sob maja 13, 2006 00:28
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: krzysiekp » pn cze 21, 2010 22:05

mariusz75 pisze:Witam. Po kilku dniach, ale moja diagnoza jest następująca:

silnik zimny.

1. falują wolne obroty od 880 do 925 co może świadczyć faktycznie o złej kondycji jednej pompki.

2. synchronizacja na zimnym silniku w granicach od 0 do -1,7 co może świadczyć o zbyt słabym naciągu paska rozrządu (co 30 000 km powinno się korygować naciąg paska, a przynajmniej kontrolować stan jego naciągu)

3. dawka również trochę skacze od 4.4 do 6.0 mg/skok



silnik rozgrzany.

1. obroty się ustabilizowały

2. dawka również trochę się ustabilizowała, ale jest bardzo wysoka jak na rozgrzany silnik. (chyba że miałes włączony jakiś odbiornik prądu)

3. synchronizacja nadal do -1.7


Wnioski.
na początek poprawić naciąg i ustawić synchronizacje na ZERO

powtórzyć 001 na rozgrzanym i dociec dlaczego dawka jest tak wysoka.

[ Dodano: 03 Cze 2010 21:43 ]
No i wymień termostat, każdy sprawny puszcza przy 90 stopniach, jeśli puszcza przy 70 stopniach to juz jest uszkodzony.
witam po dłuższej nieobecności, ale troche miałem na głowie i autko poszło na drugi plan
autko miało iśc do mechanika żeby to wyprostował, ale ... w tym dniu złamał rękę :(

co do zwiekszonej dawki to może być to wina czujnika temperatury cieczy chłodzącej?? włąśnie pojawił sie taki błąd na vag-u
czyjnik kupiony i jutro wymienie tylko gdzie on dokładnie jest? no i jakaś porada jak najlepiej wymieniać?
co do poprawienia naciągu i ustawienia synchronizacji na ZERO to czy cos trzeba rozbierać (tak jak do wymiany rozrządu) czy nic takiego bo ktos mi powiedział że trzeba?

pozdrawiam


krzysiekp
Golf III GTI TDI 20Jahre
Golf IV Kombi ASZ 130KM
Wrocław

Awatar użytkownika
vw99
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: czw paź 14, 2010 19:38
Lokalizacja: DSR
Kontakt:

Jak to jest z tymi pompowtryskiwaczami?

Post autor: vw99 » śr gru 12, 2012 15:13

Moj samochód Passat B5 1,9TDI AJM 2000r po programie na 150ps i 340Nm podłaczenie VCD-s i co pokazuje ??


1- -0,4
2- -0,5
3- -0,5
4- -1,2
Takie miał wskazania po zalaniu ceramizera wszystkie się wyrównały do -03 a i spalanie na jałowym pokazywał 0,6 a teraz pokazuje 0,4 nie wierzycie to jak sie podepne u kumpla to zrobie screeny :)


Obrazek
Mój Satin Silver http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=422750" onclick="window.open(this.href);return false;

lukas1305
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt lis 07, 2008 11:46
Lokalizacja: Gliwice

Re: Jak to jest z tymi pompowtryskiwaczami?

Post autor: lukas1305 » śr gru 12, 2012 19:21

vw99 pisze:Moj samochód Passat B5 1,9TDI AJM 2000r po programie na 150ps i 340Nm podłaczenie VCD-s i co pokazuje ??


1- -0,4
2- -0,5
3- -0,5
4- -1,2
Takie miał wskazania po zalaniu ceramizera wszystkie się wyrównały do -03 a i spalanie na jałowym pokazywał 0,6 a teraz pokazuje 0,4 nie wierzycie to jak sie podepne u kumpla to zrobie screeny :)
Nie musisz pokazywać u mnie też na jałowym(rozgrzanym motorze) pokazuje 0,4l/h a przy zał.klimie 0,5l/h-po lekkim programie na ok.160 kucy.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Jak to jest z tymi pompowtryskiwaczami?

Post autor: grg474 » pt gru 14, 2012 00:32

hutnik pisze:krzysiekp. :
"dziwi mnie już samo spalanie na jałowym - jest troche za wysokie
na początku 0.7 i jak sie rozgrzeje to 0.8
a wszyscy maja 0.6"

w moim TDI PD AXR 101KM, spalanie na biegu jałowym:
- silnik zimny przy tych temp. otoczenia to 1.0 po paru minutach 0.9
- silnik rozgrzany po dłoższej jezdzie 0.8 sporadycznie wskoczy 0.7
- z klimą 1.2

jak lekko przygazuje tak do 1400 obr/min to przy spadanięciu obrotów pokaże na chwilkę 0.5 / 0.6 potem wraca do 0.8

0.6 na jałowym tak normalnie niegdy niemiałem.
mam identycznie i mnie to wali za przeproszeniem. Sorry że tak ostro pisze ale.. problem z praca silnika? Za słabo ciągnie? Czy tylko szukasz problemu.
U znajomej nie w AXR tylko ATD pokazuje 0,5 - dlaczego nie wiem. Wg logów w moim problem z egr lub nieszczelność dolotu - wymieniłem uszczelki, IC (bo nie był od końca szczelny)egr i jest to samo. Wydawać kupę siana i nerwów o 0,3 litra??


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 88 gości