Mój "oil catch tank"

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

rpmotorsport
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob lut 20, 2010 19:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Mój "oil catch tank"

Post autor: rpmotorsport » pn gru 17, 2012 16:05

tomassss24 pisze:Dzisiaj i ja zrobiłem sobie OCT

http://zapodaj.net/3da32d817267d.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ten separator to co to jest ile kosztuje i gdzie kupiłeś?



Awatar użytkownika
tomassss24
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: czw sty 17, 2008 20:11
Lokalizacja: Trzebiatów Zachodniopomorskie
Kontakt:

Mój "oil catch tank"

Post autor: tomassss24 » pn gru 17, 2012 16:15

rpmotorsport pisze:ten separator to co to jest ile kosztuje i gdzie kupiłeś?
Robiłem wszystko sam zbiorniczek jest z passata B3 od wspomagania kupiłem przewod i to wszystko :)



Awatar użytkownika
_carlos-
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pn sie 22, 2011 16:44
Lokalizacja: Hindenburg
Auto: Seat Leon 2009
Silnik: BMN

Mój "oil catch tank"

Post autor: _carlos- » pn gru 17, 2012 21:53

Czy ktoś rozbierał ten separator z Lublina? Co tam jest w środku?



Pavlak1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt paź 09, 2012 20:31
Lokalizacja: Ruda Śląska

Mój "oil catch tank"

Post autor: Pavlak1 » pt sty 11, 2013 18:21

Panowie zastanawiam się nad zastosowaniem separatora od Lublina, pytanie tylko co w zimę która teraz panuje. Czy nie zamarznie coś i nie wywali uszczelek ?

Czy przerabiacie te separatory, chodzi mi o spód tego separatora z małą wystająca końcówką na jakiś pojemniczek prezroczysty ? Czy ten separator z Lublina trzeba co ileś km czyścić ?



Awatar użytkownika
OMEGA
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: czw lip 15, 2010 12:58
Lokalizacja: Małopolska :)

Mój "oil catch tank"

Post autor: OMEGA » pt sty 11, 2013 19:55

Pavlak1, jak jeździsz na krótkich odcinkach to każda może zamarznąć, pod spód możesz dać co chcesz.
_carlos-, Na necie są fotki rozkręconego separatora.



rpmotorsport
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob lut 20, 2010 19:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Mój "oil catch tank"

Post autor: rpmotorsport » sob sty 12, 2013 00:12

no dobra a co z oryginałem? tylko wymiana pokrywy zaworów da jakiś skutek? ile taka pokrywa kosztuje? jakoś źle mi się całe to druciarstwo kojarzy



Awatar użytkownika
OMEGA
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: czw lip 15, 2010 12:58
Lokalizacja: Małopolska :)

Mój "oil catch tank"

Post autor: OMEGA » sob sty 12, 2013 10:13

rpmotorsport, no ale po co wymieniać pokrywę?
Nie wiem jaki masz silnik ale wystarczy wyczyścić odmę i będzie się miało spokój na jakiś czas, w zależności ja jakich odcinkach się poruszasz.
Po drugie przecież OCT zakłada się żeby opary oleju nie leciało do dolotu i go zasyfiały.



rpmotorsport
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob lut 20, 2010 19:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Mój "oil catch tank"

Post autor: rpmotorsport » śr sty 30, 2013 16:41

silnik AJM, też można zdjąć pokrywę zaworów, poczyścić i na jakiś czas nie będzie "lać" olejem z odmy?



Awatar użytkownika
JonnyQuest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08

Mój "oil catch tank"

Post autor: JonnyQuest » śr cze 12, 2013 00:44

odświeżę temat, separator oleju ma swoich zwolenników jak i przeciwników
sam jestem posiadaczem separatora zrobionego z filtra do wody mimo iż mam PB "pechowe pierścienie w 2.0 ,,,", kusi mnie do puszczenia odmy bokiem w butelkę

ale nikt nie wspomniał o fakcie czy czasem ta mgiełka olejowa skierowana do dolotu celowo (nie tylko w celach eko) jest potrzebna >? np. do smarowania zaworów dolotowych i ich prowadnic ? albo wręcz ich zabójcą w postaci brudnej mazi ? co o tym sądzicie ?


Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14109
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Mój "oil catch tank"

Post autor: Michał_1977 » ndz cze 23, 2013 06:26

Witajcie ludziki :bigok:
Jakiś czas temu zrobiłem sobie takiego tanka
ObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek

Wszystko ładnie-pieknie,ale jak motor się zagrzeje,to irytuje mnie dym wydobywający się spod auta i głupie spojrzenia innych kierowców,gdy np.stoję w korku lub na światłach... :los2:
Myślałem,żeby na jego drugi króciec założyć mały stożek,ale to nic nie da,więc zrodziła się myśl,żeby wspawać jeszcze jeden króciec pod bardzo ostrym kątem w wydech i połączyć wężem.
Ostry kąt i wpuszczenie rurki ok. 2cm w rurę wydechu,nie powinno powodować przedostawania się spalin do odmy,a wprost przeciwnie-prędkość spalin powinna powodować wysysanie oparów z tanka.

Tak miałoby to wyglądać:
Obrazek

Co myślicie o takim pomyśle? :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
JonnyQuest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08

Mój "oil catch tank"

Post autor: JonnyQuest » ndz cze 23, 2013 12:17

z tego co widzę tank jest poniżej pół osi, wg mnie zimą tam będzie ładnie wiać , idealne warunki żeby zamarzło i bagnetem wszystko wyszło :)
co do wpuszczeniu tego w wydech, to nie sądzę żeby coś tam wyciągało, a jak już będzie wyciągać to tylko więcej oleju :los2:
zależy jakie ciśnienie będzie w odmie a jakie w wydechu :bigok:


Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk

Przemula
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: sob gru 03, 2011 12:55

Mój "oil catch tank"

Post autor: Przemula » pn lip 22, 2013 18:25

Pytanko czy w Arl-u jest wymienny ten zawór na deklu klawiatury czy z całym deklem bo jeśli nie jest to drogie , jesli by się dało wymienić sam zawór odmy to bym wolał tą opcje od catch tanka , boo czytam temat i widze ze czasem rózne rzeczy sie dzieją jak marzniecie , wywalanie oleju czy rozwalone turbo .



Przemula
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: sob gru 03, 2011 12:55

Mój "oil catch tank"

Post autor: Przemula » wt sie 20, 2013 15:44

pytanko mam : czy kupując bidon np . ze str. 1 to ten kruciec co wkręcamy od góry bidonu na którego założymy węża lecącego od odmy to wkręcamy na '" na chama" bo gwinty są zapewne inne ??? tak to robiliście , delikatnie wkecając by nic nie pękło



Karolo123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: sob lut 18, 2012 15:02
Lokalizacja: Śląsk

Mój "oil catch tank"

Post autor: Karolo123 » pn wrz 02, 2013 17:51

Pewnego dnia wywaliło mi olej przez otwory w EGR. Olej pochodzi z odmy. Pomijając ewentualne przyczyny(pierścienie, przebieg itp.) postanowiłem założyć oil tanka. Czy po założeniu tanka będę musiał wymienić ten EGR i odme? odma odczepiana, silnik ALH.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 30 gości