Napinacz paska wielorowkowego.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Napinacz paska wielorowkowego.

Post autor: marcin999 » czw sty 14, 2010 23:33

Niestety nie znalalem jak dotąd odpowiedzi na forum więc zakładam temat.
W moim autku powoli zaczyna niedomagac napinacz paska wielorowkowego a dokładniej tłumik drgań przy tym napinaczu. Z tego co zauwazylem to już się wylał z niego olej wiec nie tłumi i wydaje dziwne dźwięki. Jak go docisnę palcem to przestaje. Teraz nasuwa się pytanie w sklepach nie da się dokupic samego tlumika drgan. Mogę sobie jednynie kupic sam napinacz, albo napinacz z tlumikiem za jedyne uwaga 340zł ( to najtaniej jaki udało mi się znalezc) oczywiście firmy INA. Zastanawiam się czy jest sens kupować jakas używkę z allegro za 100zł w której pewnie za pół roku znowu ten tłumik poleci.
Czy ma ktoś jakiś namiar na takie tłumiki, albo jakis patent zeby dobrać z jakiegos innego auta albo czegoś tam taki tłumik. Nie chcę zmieniać całego napinacza, bo jak narazie nie ma takiej potrzeby poza tym to troche roboty.
Z góry dzieki za odpowiedzi.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw sty 14, 2010 23:38

Proponuje ci cały napinacz-one szybko padają wiec uzywka odpada. U mnie nowy poszeł po 40 tys km, nastepny cały nowy juz po 30 tys jak klima włączona zaczyna skrzeczec.



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » czw sty 14, 2010 23:43

To dziwna sprawa z tymi napinaczami jeżeli tak szybko padają. Widziałem na allegro jakieś po 150 firmy krzak, ale to chyba nie zda egzaminu tym bardziej ze planuje tym autem jeszcze troche pojezdzic.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw sty 14, 2010 23:50

marcin999 pisze:To dziwna sprawa z tymi napinaczami jeżeli tak szybko padają. Widziałem na allegro jakieś po 150 firmy krzak, ale to chyba nie zda egzaminu tym bardziej ze planuje tym autem jeszcze troche pojezdzic.
Dlatego ja przy wymianie rozrzadu profilaktycznie go wymieniam bo nie wytrzyma do drugie zmiany rozrzadu



Awatar użytkownika
mateo86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: śr sty 14, 2009 14:27
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: mateo86 » pt sty 15, 2010 00:14

Mnie tez drgał a gdy docisnąłem palcem to przestawał wiec wymieniłem na nowy, ktory po 8tys powiedział papa(oderwał sie tlumik w jego górnej części wraz z śruba mocujaca). założyłem stary napinacz( nowy wysłałem na gwarancji) który juz był na rozpadzie po czym poczytałem forum i wymieniłem sprzęgło alternatora. I po tym zabiegu nawet stary napinacz chodził cichutko i nie bylo na nim żadnych drgań! na gwarancji przyszedł nowy napinacz a stary który już wtedy wyciąłem z śmietnika leży dalej w razie czego:)



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » pt sty 15, 2010 00:19

Jak sprawdzić czy mam to sprzęgiełko do wymiany?


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
mateo86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: śr sty 14, 2009 14:27
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: mateo86 » pt sty 15, 2010 00:35

Podjedz do jakiegoś elektryka Ci to sprawdzi.



Awatar użytkownika
MARIUSZ45
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw lis 26, 2009 16:11
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: MARIUSZ45 » pt sty 15, 2010 12:29

Po ściągnięciu paska koło w jedną stronę robi opór a w drugą nie .



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9227
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » pt sty 15, 2010 12:41

napinac znie idiz edostac al eja kupilem calosc za 200 zl w moim sklepie z czesciami i to zestaw ori. Mozna tez samemu zrobic taki napinacz albo z inego silownika lub jak ja to robilem-wyspawalem ze sruby napinacz mechaniczny. Napinalem sruba i bylo git. Jesli ktos bedzie robil cos podobnie to polecam rolke na tymnapoinaczu przesmarowac oraz ta na dole (prowadzaca) tez- lub wymienic lozyska.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Toledziak » pt sty 15, 2010 12:47

Dziwne, ale mojemu Tacie ori napinacz wytrzymał 183 tys i dopiero ja zmieniłem i juz po zmianie rozrządu. Teraz jest INA za 204 zł, taka była cena dla mnie. Też mam AHF u Taty. Co do łożyska to dałem alternator do regeneracji, bo łożysko było ori (czarne, też od firmy INA) i zmieniłem na INA, do tego doszedł regulator napięcia bosch, komutator, łożyska. Dziwne,że napinacz wysiadł po 30 lub 40 tys km, ale może tak.



Awatar użytkownika
cruse
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw lip 24, 2008 23:25
Lokalizacja: Elbląg - NE
Kontakt:

pasek napinacza

Post autor: cruse » śr sty 27, 2010 10:15

Panowie,
Mój problem z napinaczem paska wielokolorowego jest następujący:
- po uruchomieniu silnika rolka strasznie hałasuje - taki głośny metaliczny rytmiczny rytmiczny,
który lekko zanika pod dodaniu obrotów ( np powyżej 1600 )
- z napinacza wycieka olej ..
- napinacz strasznie pulsuje ( bije - wyczuwalne na min stukanie )

Zdaje się ze kwalifikuje się do całkowitej wymiany na nowy

Czy mógł by mi ktoś życzliwy napisać numer kompletu części 1J0 xxx xxx ( kompletnego napinacza ) do GOLF IV AHF - chce kupić oryginał
ponieważ nie mogę znaleźć w ETKA 7.0 ...

Z góry dziękuje


PS: szukam użytkowników TDI w Elblągu

Awatar użytkownika
Radź
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz cze 27, 2010 00:40
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Napinacz paska wielorowkowego.

Post autor: Radź » pt lut 08, 2013 17:21

Odgrzeję "nieco" kotleta :los2: Pytanie do tych którzy wymieniali u siebie napinacz i sprzęgiełko alternatora: jaka jest żywotność zamienników? Ile tys. km wytrzymują u Was? Jeśli nie ori to jaki brać, INA ? Z góry dzięki.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9227
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Napinacz paska wielorowkowego.

Post autor: wesol » pt lut 08, 2013 18:14

sprzegielko to raczje pozadnej firmy bo lipne zamieniki dlugo nie dzialaja.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

_model_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: pn wrz 01, 2008 07:57
Lokalizacja: Toruń / Osiek nad Wisłą
Auto: Skoda Rapid Liftback 1,0TSI 110KM MY2019
Silnik: DKRC
Kontakt:

Re: Napinacz paska wielorowkowego.

Post autor: _model_ » wt lut 12, 2013 14:25

Radź pisze:Odgrzeję "nieco" kotleta :los2: Pytanie do tych którzy wymieniali u siebie napinacz i sprzęgiełko alternatora: jaka jest żywotność zamienników? Ile tys. km wytrzymują u Was? Jeśli nie ori to jaki brać, INA ? Z góry dzięki.
Ja wymieniałem sprzęgiełko alternatora na INA i przez 50kkm nic się nie stało. Co dalej, nie wiem, bo auto sprzedałem...


Skoda Rapid Liftback 1,0TSI MY 2019, Ambition+Audio+Sunset

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 84 gości