Przeładowanie turbiny, jak doraźnie zaradzić?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Przeładowanie turbiny, jak doraźnie zaradzić?

Post autor: Fahoo » sob lut 23, 2013 11:01

krizzo, te 1 fotke widziałem,masz jakies inne?


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
krizzo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: czw wrz 29, 2011 23:34

Re: Przeładowanie turbiny, jak doraźnie zaradzić?

Post autor: krizzo » sob lut 23, 2013 23:42

Fahoo pisze:krizzo, te 1 fotke widziałem,masz jakies inne?
Kurde nie mam innych, ale to taki w oplocie przewód, od strony filtra końcówka oczko a przy turbo taka normalna prosta.

Obrazek

Coś takiego tylko inne końcówki, ta prosta w sumie podobna nawet.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Przeładowanie turbiny, jak doraźnie zaradzić?

Post autor: Sztomel » wt mar 05, 2013 01:06

A coś takiego jest Wam znane i robicie coś z tym :
Obrazek
Te rysy muszą być spolerowane bo inaczej to samo czyszczenie na wiele się nie zda.


Obrazek

indyczes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt cze 13, 2006 23:53
Lokalizacja: Polska

Przeładowanie turbiny, jak doraźnie zaradzić?

Post autor: indyczes » czw maja 23, 2013 16:43

Ja swoją wreszcie wytargałem z auta i dałem do czyszczenia do firmy, która regeneruje turbiny i jest teraz ok. Widziałem całą operacje na własne oczy i zajęło to gostkowi niecałą godzinę. Po rozebraniu muszli gorącej najpierw wymył wszystko w jakimś płynie, następnie zdemontował wszystko na czynniki pierwsze i wszystkie elementy łącznie z muszlą wypiaskował. Następnie papierem ściernym wypolerował bieżnię muszli gorącej, pierścień sterujący kierownicami i kierowniczki. Po złożeniu kierowniczki chodzą jak po masełku, pierwotnie nie było dużo nagaru jedynie tak jakby lekko okopcone, ale pewnie gdzieś blokowało zmienną geometrię. Po zamontowaniu wykonałem logi dynamiczne i jest książkowo, ciśnienie trzyma idealnie już powyżej 1800rpm do samego końca. Cała operacja kosztowała mnie u turbiniarza 80zł. Turbinę wyjąłem i zamontowałem ze znajomym, który po godzinach ma dostęp do podnośnika kolumnowego. W sumie z uszczelkami i browarem :hmm: :hmm: kosztowało mnie to 150 zeta. Moja turbina jest w stanie idealnym zero luzu wzdłużnego, natomiast luz promieniowy ma jakieś0,5mm, po stronie gorącej wirnik suchy jak wiór, po stronie zimnej było trochę oleju, ale to z odmy. Bałem sie tej operacji i długo odwlekałem, ale teraz z perspektywy czasu polecam wszystkim mającym problemy z przeładowaniem i trybem awaryjnym. Oczywiście wcześnie należy wykluczyć zaworek N75 i również gruszka na turbinie może się zacinać. Jednak 99% przypadków przeładowań to zacinająca się zmienna geometria.



mkarpol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pt maja 24, 2013 17:23

Przeładowanie turbiny

Post autor: mkarpol » pt maja 24, 2013 17:43

witam, jestem użytkownikiem seata Ibizy 1.9 alh, od przeszło 2 tygodni borykam się z problem zrzucanego powietrza przez turbinę , sytuacja wygląda następująco przy obrotach od od 1600 do 3000 po wciśnięciu sprzęgła słychać chrobotanie zrzucanego powietrza ( pseudo Blow Off )słyszalne jest od strony kierowcy, co wskazywało by na skrzynie ale otóż nie, powietrze z turbiny pod wpływem spalin jest wyhamowane wirnikiem i wylatuje jakby przez filtr powietrza, po rozebraniu filtra widać nalot sadzy na filtrze i czuć splinami, większość warsztatów w których byłem nie potrafi zidentyfikować usterki. dodam iż 2 miesiące temu zregenerowałem turbinkę, a po awarii wymieniono mi dwa sterowniki n75 i elektrozawór ( ten obok N75 - podobny do niego) egr mam wrażenie ze działa porządku, ale tylko on mi przychodzi na myśl bo skąd w filtrze spaliny... , przewody gumowe sprawdzane, gruszka działa, brak jakichkolwiek błędów, a na biegu jałowym w ogóle jest wszystko idealnie i nic nie słychać, skrzynia też sprawdzona i rozebrana, wymienione sprzęgło, obudowa filtra sprawdzona nie wibruje. Całe chrobotanie powietrza na filtrze słyszalne jest dopiero po wciśnięciu sprzęgła i trwa około 1-1.5 sekundy do czasu wytracenia obrotów silnika na 900 lub zmianę biegu...( w zależności co udami się szybciej :) przepraszam ze się wciąłem w post, ale nie widziałem jak założyć nowy, jeżeli ktoś ma jakąś teorie lub spotkał się podobnym problem proszę o odpowiedz.



jarciu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: czw sie 20, 2009 18:41
Lokalizacja: Cieszyn, woj. Śląskie
Kontakt:

Przeładowanie turbiny, jak doraźnie zaradzić?

Post autor: jarciu » pt maja 24, 2013 18:23

Witam kolegę. Kiedyś pisałem w sprawie przeładowania turbiny w AJM. Niby turbo było czyszczone z 1,5. roku temu ale znowu przeładowuje znowu na max. Mam pytanie jak nazywa się ten gość który z okolic Rybnika czyści turbiny? Jakieś namiary na kolegę jeśli można prosić.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Przeładowanie turbiny, jak doraźnie zaradzić?

Post autor: Sztomel » wt maja 28, 2013 10:05

Znam gościa (kolegę), który czyści turbosprężarki i mogę go z czystym sumieniem polecić ale on nie jest z Rybnika tylko z okolic Wodzisławia Śląskiego. Siedzi na forum http://a4-klub.pl/forum.php" onclick="window.open(this.href);return false; i ma nick Pretor. Jeśli będziesz zainteresowany to dam Ci nr jego telefonu.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości