turbina czy tylko przewód olejowy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mivhal_f
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn lip 30, 2007 20:36
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

turbina czy tylko przewód olejowy

Post autor: mivhal_f » wt mar 05, 2013 19:29

Witam
Mam problem z uciekającym olejem. w ciagu 2 tygodni znikło mi 0,5 litra, przejechane ok 500km;p uszczelniłem miske olejową, chłodnice oleju i czujnik ciśnienia oleju. Ale zauważyłem że w okolicach turbo jest mokro. Zrobiłem zdjęcia i czy mógłby mi ktoś powiedzieć czy to turbo puszcza czy tylko przewód olejowy?

ObrazekObrazek



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

turbina czy tylko przewód olejowy

Post autor: italiano_83 » wt mar 05, 2013 19:49

Leje się centralnie po środku, więc na początek trzeba sprawdzić przewód zasilający olejowy czy jest dobrze dokręcony.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

turbina czy tylko przewód olejowy

Post autor: souler » wt mar 05, 2013 19:53

dokręcić, stożek sam się uszczelnia


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
mivhal_f
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn lip 30, 2007 20:36
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

turbina czy tylko przewód olejowy

Post autor: mivhal_f » wt mar 05, 2013 20:08

a może odkrćcić przeczyścić, odtłuścić, może silikonem i dopiero dokręcić? a dużo roboty będzie żeby dotrzeć do tej rurki, pewnie odkręcenie kolektora dolotowego, rur od IC itp. wiem ze jak ostatnio miałem okazje dostać sie do turbo to wirnik nie poruszał się jak probowałem ręką sprawdzić luzy.



Awatar użytkownika
mivhal_f
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn lip 30, 2007 20:36
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

turbina czy tylko przewód olejowy

Post autor: mivhal_f » wt mar 05, 2013 20:10

według etki jest tak jakiś pierścień uszczelniający



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

turbina czy tylko przewód olejowy

Post autor: souler » wt mar 05, 2013 21:54

absolutnie żadnego silikonu.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

turbina czy tylko przewód olejowy

Post autor: Adamm » wt mar 05, 2013 22:22

mivhal_f, pierscien uszczelniajacy jest ale na nyplu, nypel wkrecany jest w turbo i uszczelniany miedziana podkladka, a do nypla przykrecany jest przewod olejowy uszczelniany na stozku


ZERO silikonu


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
mivhal_f
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn lip 30, 2007 20:36
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

turbina czy tylko przewód olejowy

Post autor: mivhal_f » wt mar 05, 2013 22:44

czemu zero silikonu?co on moze spowodować? do uszczelnienia miski i pokrywy zaworów uzyłem



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

turbina czy tylko przewód olejowy

Post autor: Adamm » wt mar 05, 2013 22:44

mivhal_f, tak tylko tam masz wszystko filtrowane, jak Ci wpadnie silikon w kanaly turbo to ja zatrzesz i stanie deba


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
mivhal_f
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn lip 30, 2007 20:36
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

turbina czy tylko przewód olejowy

Post autor: mivhal_f » wt mar 05, 2013 22:51

aha...czyli tylko mocniej dokrecic??a trzeba jakis specjalny klucz bo tam troszkę mało miejsca i jaki to klucz jeśli ktoś wie



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

turbina czy tylko przewód olejowy

Post autor: Adamm » wt mar 05, 2013 22:58

17 stka do weza i 17 stka do kontry na nyplu (tylko musi byc podszlifowana)

najpierw odkres waz, potem nypel, oczysc, wkrec nypel mocno, i dopiero waz na nowo


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

turbina czy tylko przewód olejowy

Post autor: Sztomel » śr mar 06, 2013 04:42

Turbo jest zażygane olejem na środku jego korpusu ale jest jeszcze jeden problem - przewód doprowadzający do niej olej również (widać na foto) - i to trzeba sprawdzić.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Feedfetcher i 59 gości