Odnawiam MKI 1.6TD, ale gaśnie.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

puchaty1988
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: czw gru 23, 2010 23:11

Odnawiam MKI 1.6TD, ale gaśnie.

Post autor: puchaty1988 » czw lip 04, 2013 21:46

Witam od okołu pół roku jestem posiadaczem mkI z 83r. 1.6td kupiłem od pierwszego właściciela, oddałem do lakiernika/blacharza, nie dawno odebrałem :) (4 drzwi czarny -piękny:) ) silnik pomalowany nowa uszczelka pod głowicą i cała reszta nowa, mam z nim problem taki że jak go "pogonię" np na drugim biegu to mi gaśnie potem i non stop przerywa (najprawdopodobniej się zapowietrza) czytałem o sitku w baku jutro to sprawdzę ale czy jest coś co jeszcze trzeba sprawdzić? wtryski ustawione z nowymi końcówkami, a i dwa, czy to prawda że w 1.6td obrywały się kliny na wale ? bo przy składaniu rozrządu ciągle nie zgadzał mi się znak na pompie o jeden ząbek (tak jak by koło na wale było delikatnie przestawione)



Awatar użytkownika
maciejhan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: ndz lis 21, 2010 16:14
Lokalizacja: WLKP okolice Poznania

Odnawiam MKI 1.6TD, ale gaśnie.

Post autor: maciejhan » pt lip 05, 2013 22:42

Przy 1,6 nie zrywał się klin na wale. tylko przy pierwszych 1,9.
Zablokuj dobrze pompę przy zakładaniu paska!!
Jeśli gniazdo jest wyrobione. albo nie masz przyrządu do blokowania pompy przesuń koło pompy o te jeden ząbek w przeciwną stronę ( w stronę chłodnicy ).
Po takiej naprawie jak ty piszesz, ciężko odpowietrzyć układ. Spróbuj podać paliwo omijając filtr paliwa ( podawałem kiedyś grawitacyjnie przez wężyk idący od filtra do pompy przez dopasowany lejek ). Słyszałem też, że koledzy mechanicy podawali paliwo pod ciśnieniem z pompy zewnętrznej przez ten wężyk między rotacyjną a filtrem.
Generalnie jak masz przezroczysty wężyk i rozepniesz między filtrem a pompą i zaczniesz zalewać będziesz widział pęcherzyki powietrza.
Powodzenie. Podobają mi się takie projekty :bigok:



puchaty1988
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: czw gru 23, 2010 23:11

Re: Odnawiam MKI 1.6TD, ale gaśnie.

Post autor: puchaty1988 » sob lip 06, 2013 08:57

Dziękuję za odpowiedź, pompa i wtryski są odpowietrzone, zauważyłem że jak się doda mu mocniej gazu to w wężu od filtra idą razem z ON bąble powietrza, więc wnioskuję że jest coś gdzieś pęknięte( filtr ma 2mc- jakieś 200km) ale na starym filtrze to samo się działo.
A koło na pompie ma delikatny luz (mam drugą pompę od 1.9 i luz jest taki sam- a ta pompa jest sprawna w 100%)



anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Odnawiam MKI 1.6TD, ale gaśnie.

Post autor: anaba255 » pt lip 12, 2013 02:43

Posprawdzaj opaski, czy są dobrze podociągane, na pracującym silniku mozesz poruszac weżami przy opaskach, jak pójdzie wiecej powietrza to masz winowajce. Do sitka dostaniesz się prze otwór na czujnik poziomu paliwa, pod tylnia kanapą.



DeD
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pt sie 31, 2012 20:27

Odnawiam MKI 1.6TD, ale gaśnie.

Post autor: DeD » sob lip 13, 2013 06:59

Zobacz jeszcze pod tylnym siedzeniem masz pompę z pływakiem zobacz dwie rzeczy a najlepiej tylko ostrzegam jest trochę zabawy z tym tzn. wymień połączenia elastyczne przewodów paliwowych przy baku tzn masz tam dwie średnice o ile pamiętam powrót fi6 i tłoczna fi8 często lubi tam przewód pękać lub jak nie miałeś a pewnie nie miałeś wymienianego ze względów dostępowych sparciały ze starości u mnie tak było i były podobne objawy, dla świętego spokoju możesz wymienić też przewody idące w komorze silnika co idą od przewodów paliwowych do filtra i z powrotem koszt niewielki bo do 50 zł i przewody między wtryskami a efekt zajefajny i na pewno wyeliminujesz zapowietrzanie się trzeba tylko jakieś 2h i z 3 browary zarezerwować jest z tym trochę zabawy. Jeżeli chodzi o przewody to kup lepsze tzn z NBR nie reagują z ropą i innymi tłuszczami które mogą zasilać te silniki diesla :D. Jeżeli będziesz wymieniał wężyki przelewowe pomiędzy wtryskami fi 4 chyba średnice wewnętrzną podaję ;) we wszystkich przypadkach tak dla sprostowania to po 100 km gdzieś lekko pociągnij za nie żeby się naciągały wtedy się dokładnie uszczelniają i będziesz miał spokój z przelewami aż Ci wtryski nie padną :D. hmm widzę ze będziesz się starał pewnie o żółte blachy więc dla świętego spokoju możesz wymienić też cybanty (opaski metalowe) którymi się ściąga przewody paliwowe koszt też niewielki bo kolejne z 20 zł ale masz pewność że przewody są dokładnie i mocno dociągnięte tylko mała rada kup porządne tzn te szersze i w sklepie motoryzacyjnym nie z Castoramy bo będziesz robił 2x :)

koleją rzeczą jak ci wtryski zaczną lać to znaczy ze se pomyliłeś powrót z tłoczna ważne jest by zobaczyć na pompie jakie masz oznaczenia i tam gdzie jest strzałka wychodząca przewód podpiąć pod filtr i z filtra do pompy ( dokładnie nie pamiętam jakie to były średnice robiłem to z 3 lata temu :D i do dziś działa ) ale ogólnie jest wszytko oznaczone jak byś miał problemy pisz. wiem że zrobiłem mały knif kiedyś ale na wolnossącym w polo 1,4 D z 91r ze zamieniłem tłoczny na 6 a powrót na 8 nie wiem jak było w oryginale ale spalanie mi spadło o jakieś 10% czyli kolo 4,3l/100 teraz w golfie mam tak samo zrobione 1,6 TD ic i pali kolo 4,5/4,7 na trasie bo jeżdżę tylko trasy miasta na szczęście omijam ważne żeby było oznaczone zgodnie z strzałkami z pompy !

pozdrawiam i życze miłej zabawy i mam nadzieje że pomogłem

ps. jak będziesz wymieniał przewody przy pompie w baku to przymocuj se sznurek lub drut do przewodu elastycznego jak go odkręcisz a na dole pod bakiem poluzuj z co najmniej dwa zaczepy od przewodu paliwowego i dopiero wtedy wyciągaj. Pomoże Ci to przy wkładaniu wymienionej końcówki elastycznej
po pierwsze zrobisz to pod autem tam jest dużo miejsca i wymieniasz odcinki chyba 10cm elastyczne i łatwiej skręcić cybant
po drugie ciągnąc za sznurek włożony w kabinie (dwie osoby ) wkładaj delikatnie przewody nad bak by sznurek nie pitnoł - sznurek bedzie pełnił role pilota bo ciężko jest wsadzić rękę pomiędzy bak a karoserie chyba ze zawołasz żonę albo masz małe dłonie ;) ale ten sposób pomoże Ci zaoszczędzić wiele zabawy


są dwa sposoby na odpowietrzanie
1) ciągniecie auta na holu i wbitej 2 :D nie polecam :D można zerwać pasek i uszkodzić silnik

2 sposób z wymiana filtra
Odpalasz auto czekasz aż się zagrzeje albo jedziesz do sklepu po części lub zakupy ( lepiej jest jak jest silnik ciepły ale niekoniecznie poprostu ciepły lepiej odpala) najważniejsze jest byś miał dobrze naładowany akumulator!

Czyli wymieniasz przewody elastyczne i filtr, na wyjście z filtra zakładasz przezroczysty przewód i wkładasz w usta i zasysasz tylko weź troszkę dłuższy kolo 50cm ten przewód bo jak Ci się pojawi paliwo to go będziesz miał w ustach a to nie każdy lubi ;) jak Ci się pojawi paliwo w przewodzie odpinasz przezroczysty podpinasz elastyczny do pompy i kręcisz po kilku sekundach auto odpali i samo się odpowietrzy

w przypadku nie wymieniania filtra paliwa wszystko skręcasz do kupy na gotowo i kręcisz rozrusznikiem wciskając pulsacyjne pedał gazu knif (im szybciej będziesz naciskał i puszczał pedał gazu tym szybciej Ci się auto odpowietrzy :))

pamiętaj że rozrusznikiem kręcisz cały czas nie że 5s kręcisz puszczasz i i znów kręcisz (bo nie odpala) wtedy możesz spalić rozrusznik i szybciej wyładujesz aku bo będą Ci się co chwile świece podgrzewać więc kręcisz ale tez nie dłużej niż 30/ 40 s ja dochodzę czasem do 60 i robię przerwę na 5 min chyba że rozrusznik nie jest gorący i przewód masy możesz sprawdzić organoleptycznie tylko uważaj możesz się poważyć ;)
i jak wsio ostygnie ponowne kręcenie i najczęściej po drugim czasem trzecim razie auto odpala

możesz mieć też taki efekt ze auto odpali pochodzi 5 sek i zgaśnie to jest efekt tego ze w filtrze masz trochę paliwa więc się nie wystrasz ze auto zgasło i nie umi odpalić więc powtórz punkt wyżej ;) jak byś miał wiecej z tym problemów postaw kogoś z przodu niech patrzy czy dalej masz pecheżyki powetrza bo mozesz mieć uszkodzony przewód paliwowy lub coś niedokręcone


Diesel Kopci,
Diesel Czadzi,
Diesel nigdy Cię nie zdradzi :D

puchaty1988
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: czw gru 23, 2010 23:11

Re: Odnawiam MKI 1.6TD, ale gaśnie.

Post autor: puchaty1988 » śr sie 07, 2013 12:28

Witam ponownie, szukam schematu podłączenia kabli gniazda przyczepki pod tylne lampy, nie wiem gdzie który kabel ma być, czy ktoś posiada taką informację ? jak to podłączyć ??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 84 gości