VW Passat AJM 1999 cofające się paliwo

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10538
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

VW Passat AJM 1999 cofające się paliwo

Post autor: doggie » wt lip 09, 2013 08:47

VW Passat 1.9 TDI AJM rok 1999 /model 2000/, auto od niedawna ma prawdopodobnie problem z cofaniem sie paliwa zwłaszcza gdy stoi przodem pod górkę, objaw jest taki że odpala ale po kilku sekundach zaczyna telepać i gaśnie, potem jest problem z uruchomieniem, gdy stoi prosto lub przodem w dół to problemu nie ma. Model ten nie posiada pompy wstępnej w baku. Filtr paliwa wymieniony jakieś 6 miesięcy temu, filtr jest z podgrzewaczem jak na schemacie poniżej,

1/ na przewodzie zasilającym od podgrzewacza do pompy vacum jest zaworek /pozycja 14/, czy to jest zaworek zwrotny paliwa?
2/ Ponadto pozycja 27 przy pompie vacum - co to jest? Również zaworek zwrotny? Czy te zaworki zwrotne potrafią się zepsuć i przepuszczać paliwo?
3/ Czy w samym filtrze i podgrzewaczu jest również jakiś zawór zwrotny?
4/ Czy zakładał ktos pompę wstępną do baku w AJM?

Wszelkie sugestie i rady mile widziane

Obrazek

kolejne pytanie - od czego jest ta śruba pod podgrzewaczem?

Obrazek



Awatar użytkownika
_pączek_
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 639
Rejestracja: sob maja 06, 2006 22:08
Lokalizacja: wisła
Kontakt:

VW Passat AJM 1999 cofające się paliwo

Post autor: _pączek_ » wt lip 09, 2013 17:10

doggie,
takim środkiem zaradczym może być zaworek zwrotny np. http://allegro.pl/zawor-zaworek-zwrotny ... 22756.html" onclick="window.open(this.href);return false; założony na przewód paliwa gdzieś w komorze silnika.
Wiem że to taki półśrodek ale za to tani :bigok:



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10538
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

VW Passat AJM 1999 cofające się paliwo

Post autor: doggie » wt lip 09, 2013 17:22

ok myślałem o tym ale pytanie czy montować go na przewodzie zasilającym czy powrotnym i czy pomiędzy vacum a filtrem czy pomiedzy bakiem a filtrem



Awatar użytkownika
_pączek_
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 639
Rejestracja: sob maja 06, 2006 22:08
Lokalizacja: wisła
Kontakt:

VW Passat AJM 1999 cofające się paliwo

Post autor: _pączek_ » wt lip 09, 2013 17:38

u mnie w AFNie mam między bakiem a filtrem,jeszcze jutro sprawdzę czy na powrocie też jest
sprawdzone-u mnie mechanik(dobry i sprawdzony)zamontował zaworek tylko na zasilającym



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10538
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

VW Passat AJM 1999 cofające się paliwo

Post autor: doggie » wt lip 09, 2013 21:36

14 - to zawór zwrotny 165201542A na przewodzie zasilającym paliwa do pompy vacum
27 - to czujnik temperatury paliwa 038906081B

nie ma na forum nikogo kto zmagał się z cofaniem paliwa w AJM-ie?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

VW Passat AJM 1999 cofające się paliwo

Post autor: Michał_1977 » wt lip 09, 2013 21:40

doggie pisze:od czego jest ta śruba pod podgrzewaczem?
Śruba służąca zalaniu i odpowietrzeniu filtra.
doggie pisze:myślałem o tym ale pytanie czy montować go na przewodzie zasilającym czy powrotnym
Ja mam na zasilaniu i powrocie.Oba przy filtrze i nigdy nie miałem problemu z odpaleniem,nawet jak miałem 1l graniczący ze zgaśnięciem silnika.
Takie ustrojstwo kosztuje ok. 20zeta,więc x2 to chyba nie tak dużo w porównaniu ile nerwów trzeba zjeść przy gasnącym motorze :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10538
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

VW Passat AJM 1999 cofające się paliwo

Post autor: doggie » wt lip 09, 2013 21:49

OK ale dawanie zaworu zwrotnego na powrocie jest dla mnie bez sensu bo niczym to nie skutkuje przecież, jak się wkurzę to dam dwa zawory zwrotne na zasilaniu - pierwszy przed filtrem a drugi pomiędzy filtrem a vacum :satan:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

VW Passat AJM 1999 cofające się paliwo

Post autor: Michał_1977 » wt lip 09, 2013 22:02

doggie pisze:dawanie zaworu zwrotnego na powrocie jest dla mnie bez sensu bo niczym to nie skutkuje przecież,
Haaa,tu jesteś w błędzie,bo opadające paliwo,gdy d*pa aua stoi niżej,powoduje podciśnienie w filtrze i wysysa z niego znaczną ilość ON.Dlatego po odpaleniu gaśnie i jest problem z ponownym odpaleniem.
Zawór zwrotny potrzebuje odpowiedniej siłyby membrana w nim puściła i to wystarczy,żeby powstrzymać opadające paliwo.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10538
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: VW Passat AJM 1999 cofające się paliwo

Post autor: doggie » wt lip 09, 2013 22:08

Michał_1977 pisze: Zawór zwrotny potrzebuje odpowiedniej siłyby membrana w nim puściła i to wystarczy,żeby powstrzymać opadające paliwo.

czy ja wiem czy potrzebuje siły :? , mimo wszystko nie będę się spierał



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

VW Passat AJM 1999 cofające się paliwo

Post autor: Michał_1977 » śr lip 10, 2013 07:31

doggie pisze:czy ja wiem czy potrzebuje siły
Spróbuj dmuchnąć ustami w taki zaworek,a poczujesz :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10538
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

VW Passat AJM 1999 cofające się paliwo

Post autor: doggie » śr lip 10, 2013 23:41

sprawdziłem dziś poprawność działania zaworu zwrotnego nr 14 ze schematu - bez zastrzeżeń, załozyłem dodatkowy zawór zwrotny na zasilaniu na przewodzie od baku do filtra i efekt jest taki, że auto po 6 godzinach parkowania pod górkę odpala bez problemu więc na razie jest OK, zobaczymy jak w baku zrobi się mniej paliwa



Awatar użytkownika
_pączek_
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 639
Rejestracja: sob maja 06, 2006 22:08
Lokalizacja: wisła
Kontakt:

VW Passat AJM 1999 cofające się paliwo

Post autor: _pączek_ » pt lip 12, 2013 19:50

doggie pisze:po 6 godzinach parkowania pod górkę odpala bez problemu więc na razie jest OK
i oby tak zostało :bigok:



Awatar użytkownika
demoniszcze
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn maja 17, 2010 20:36
Lokalizacja: Toruń
Auto: MK7 1.6TDI

VW Passat AJM 1999 cofające się paliwo

Post autor: demoniszcze » sob lip 13, 2013 16:42

Hej, poprzedni właściciel mojego AJMa miał problem z cofającym się paliwem, założył właśnie zaworek zwrotny... Jednak problem przy zapalaniu nie ustał i skończyło się na wymianie pompek na nowe... Teraz ja, 20 tys po wymianie pompek wymieniam pompe vacum... mam nadzieje że będzie palił jak zły!



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10538
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

VW Passat AJM 1999 cofające się paliwo

Post autor: doggie » sob lip 13, 2013 18:00

w moim przypadku to nie jest wina pompek, po pierwsze wskazania bloków pomiarowóch tj. korekcje i BIP-y sa wzorcowe, po drugie auto odpala tylko po chwili gaśnie co wskazuje na brak paliwa, gdyby to paliwo było to by nie gasł :D zastanawiam sie jeszcze czy to może byc wina uszczelniaczy pompek ale wówczas powinien lać paliwo do oleju a tego nie robi, na razie jest OK



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości