Wysokie spalanie na kompie MK4
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- damian-ppp
- Gadatliwa bestia
- Posty: 548
- Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
- Lokalizacja: Warszawa - Białołęka
Wysokie spalanie na kompie MK4
Trochę odgrzebię kotleta
Wczoraj zrobiłem komplet logów tego auta, może uda się teraz ustalić przyczyny nieprawidłowego spalania pokazywanego przez FIS?
Statyczne
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/damian-jaroswt_120609.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/damian-jaroswt_120610.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/damian-jaroswt_120611.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/damian-jaroswt_120612.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/damian-jaroswt_120613.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/damian-jaroswt_120614.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/damian-jaroswt_120615.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dynamiczne 3 bieg:
Grupy: 001,004 - http://vaglog.rtnet.pl/damian-jaroswt_120617.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 010,011 - http://vaglog.rtnet.pl/damian-jaroswt_120618.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dynamiczne 4 bieg:
Grupy: 001,004 - http://vaglog.rtnet.pl/damian-jaroswt_120619.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 010,011 - http://vaglog.rtnet.pl/damian-jaroswt_120620.ht" onclick="window.open(this.href);return false;
Wczoraj zrobiłem komplet logów tego auta, może uda się teraz ustalić przyczyny nieprawidłowego spalania pokazywanego przez FIS?
Statyczne
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/damian-jaroswt_120609.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/damian-jaroswt_120610.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/damian-jaroswt_120611.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/damian-jaroswt_120612.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/damian-jaroswt_120613.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/damian-jaroswt_120614.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/damian-jaroswt_120615.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dynamiczne 3 bieg:
Grupy: 001,004 - http://vaglog.rtnet.pl/damian-jaroswt_120617.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 010,011 - http://vaglog.rtnet.pl/damian-jaroswt_120618.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dynamiczne 4 bieg:
Grupy: 001,004 - http://vaglog.rtnet.pl/damian-jaroswt_120619.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 010,011 - http://vaglog.rtnet.pl/damian-jaroswt_120620.ht" onclick="window.open(this.href);return false;
Mam VAG-a i VAG TACHO, w razie potrzeby pisać na PW :-)
Wysokie spalanie na kompie MK4
Nie rozumiem po co to się czepiać wskazania przez FIS chwilowego spalania na postoju. Skoro silnik jest zdrowy i spala
w normie to po kiego grzyba szukać dziury w całym ? Ja mam pod maską BLT i seryjne 130KM, obr. ustawione na 903.
Na zimnym silniku komp pokazuje mi 0,8l a na rozgrzanym 0,9l i szczerze nie obchodzi mnie to dlaczego jest tak a nie inaczej bo silnik pracuje perfekcyjnie, spalanie jest super i to jest najważniejsze. Nie zamierzam sobie stwarzać jakiś
"sztucznych" problemów.
w normie to po kiego grzyba szukać dziury w całym ? Ja mam pod maską BLT i seryjne 130KM, obr. ustawione na 903.
Na zimnym silniku komp pokazuje mi 0,8l a na rozgrzanym 0,9l i szczerze nie obchodzi mnie to dlaczego jest tak a nie inaczej bo silnik pracuje perfekcyjnie, spalanie jest super i to jest najważniejsze. Nie zamierzam sobie stwarzać jakiś
"sztucznych" problemów.
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
- damian-ppp
- Gadatliwa bestia
- Posty: 548
- Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
- Lokalizacja: Warszawa - Białołęka
Wysokie spalanie na kompie MK4
Detektor, chodzi o zawyżanie spalania przez FIS, auto spala około 5 - 5,5 litra/100 km (oczywiście zależnie od stylu i cyklu) natomiast na FIS spalanie oscyluje w granicach 7 - 7,5 litra/100 km. Zauważyłem, że skoro zawyża chwilowe, to może to być przyczyną zawyżania średniego spalania. Auto jest seryjne, jak widać na logach wszystko jest ok, skąd zatem to zawyżanie? Kolega ma podobne auto i tam spalanie średnie pokrywa się z rzeczywistością natomiast spalanie chwilowe wynosi 0,5 - 0,6 l/h na postoju. Skąd ta rozbieżność? Rozumiem, że FIS nie musi pokazywać idealnie spalania, ale zawyżanie o 2 litry to już gruba przesada i chcę znaleźć tego przyczynę... Dodam tylko, że licznik w tym aucie to Bosch immo 3 i niestety grupa 3 w adaptacjach w której powinna być możliwość korekty wskazań spalania jest nieaktywna... Chcę jedynie urealnić spalanie pokazywane przez FIS, bo to które pokazuje jest według mnie grubą przesadą i moim zdaniem nie jest to szukanie dziury w całym...
Mam VAG-a i VAG TACHO, w razie potrzeby pisać na PW :-)
Wysokie spalanie na kompie MK4
damian-ppp, ja od samego początku bardzo dobrze Cię zrozumiałem i wiem o czym mówisz.damian-ppp pisze:Detektor, chodzi o zawyżanie spalania przez FIS
Nie mogę zrozumieć jednego ...
wytłumacz mi po jaką cholerę tracisz czas na takie pierdoły, nie masz większych problemów ?damian-ppp pisze:Auto jest seryjne, jak widać na logach wszystko jest ok, skąd zatem to zawyżanie? Kolega ma podobne auto i tam spalanie średnie pokrywa się z rzeczywistością natomiast spalanie chwilowe wynosi 0,5 - 0,6 l/h na postoju. Skąd ta rozbieżność? Rozumiem, że FIS nie musi pokazywać idealnie spalania, ale zawyżanie o 2 litry to już gruba przesada i chcę znaleźć tego przyczynę...
skoro z autem wszystko jest wporządku i pali w normie to olej to bo stwarzasz sobie sztuczny problem na którydamian-ppp pisze:auto spala około 5 - 5,5 litra/100 km (oczywiście zależnie od stylu i cyklu)
być może wydasz tylko niepotrzebnie parę złotych tylko po to żebyś widział prawidłowe wskazania przez FIS.
Ja osobiście tego nie rozumiem i nie czepiałbym się takich szczegółów.
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
-
- ->|<-
- Posty: 1750
- Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
- Lokalizacja: northern
Wysokie spalanie na kompie MK4
Detektor Jeśli autorowi to przeszkadza i chce zwalczyć problem to należy mu pomóc jeśli się wie jak. Nie mogą nikogo obchodzić koszty i nakład pracy bo to wolny wybór autora. Chce walczyć - niech walczy.
Kupię:
- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.
" What does the World, mean to You ? "
- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.
" What does the World, mean to You ? "
- damian-ppp
- Gadatliwa bestia
- Posty: 548
- Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
- Lokalizacja: Warszawa - Białołęka
Wysokie spalanie na kompie MK4
Czy ktoś orientuje się jak skalibrować spalanie w liczniku Motometer immo3? W adaptacjach kanał 3 jest nieaktywny, próbowałem już wpisywać pin, lecz nic to nie dało. Jak można to ustawić? Rozmawiałem z kilkoma ogarniętymi w VW mechanikami i każdy twierdzi, że to jedyna opcja, gdyż wszystko inne działa jak należy. Proszę o pomoc w skalibrowaniu spalania.
Mam VAG-a i VAG TACHO, w razie potrzeby pisać na PW :-)
Wysokie spalanie na kompie MK4
Spróbuj z tym tematem uderzyć do działu Diagnostyka, bo tam przedewszystkim zaglądają ludzie ogarnięci
w programach a tutaj możesz czekać bardzo długo na kogoś oblatanego w takim temacie.
w programach a tutaj możesz czekać bardzo długo na kogoś oblatanego w takim temacie.
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
Wysokie spalanie na kompie MK4
Odgrzebię kotleta świeżego .....
Bora 1.9 TDI PD ASZ -
przed wymianą rozrządu wsio ok ze spalaniem i kątem synchronizacji ale nie wiadomo kiedy był wymieniany więc ciach ... i teraz takie cudeńka:
- rano zimny silnik odpalam od strzała i zaczyna telepać budą na FIS 0.6 l/h i teraz im bardziej się nagrzewa tym większe spalanie jak ma 70 stopni to 0.7 jak 80 stopni to 0.8 a jak 90 stopni i dalej to już 0.9 l/h kiedyś tego nie było startował od 1.5 l/h na zimnym a jak już po 5km dojechałem do świateł spadało na 0.6 i tak trzymało.
- kąt synchronizacji skacze teraz są to wartości: -2.20 potem jest -1.75 potem jest -1.10 potem jest -0.55 i potem jest dopiero 0 a u innych widziałem jest sztywno -1.70 (taki chce uzyskać ja wynik ) i odrazu 0 a u mnie skacze po tych wartościach.
Rozrząd wymieniany Grudniu 2012, pompa wody, pasek gates (strasznie chełkotał od nowości ponoć tak mają), napinacz hydrauliczny, dwumasa ze sprzęglem, termostat, na pompowtryskach nowe oringi wszystkie (pompki nie wyglądają tragicznie jeszcze jak u innych z którymi się spotkałem by porozmawiać o problemach moich tu wyżej).
w poniedziałek 12.08.2013 wymieniłem pasek na Contitecha po rozmowach na forum
Moje przypuszczenia:
- walnięty klin na wale korbowym tam na tym kółku
- walnięty czujnik wałka rozrządu ( nie ma błędu ale to tak se tylko myślę )
- walnięty napinacz hydrauliczny
- może sprzęgło na sprężarce od klimy nie rozłącza
Ktoś ma jakieś pomysły ?
Jakieś 2h temu sprawdzaliśmy pompowtryski i 2 kuleje bardzo ale ogólnie dodatkowe moje pytanie dawka paliwa na starcie jest 3-4mg a jak silnik się rozgrzeje to pompowtryski się w miarę uspokajają z wartościami ale dawki paliwa są wtedy 6-7-8mg
a jeszcze dodatkowo teraz to zauważyłem po odpaleniu auta nie wskakuje jak kiedyś do 1500 obrotów i spadało tylko do 903 obrotów i tak stoi
Data 27.09.2013r.
- pompki po regeneracji i jest gorzej niż było wg elsy założyłem .. i teraz spalanie na postoju na ciepłym silniku 1.5l/h ... brak pomysłów.
Bora 1.9 TDI PD ASZ -
przed wymianą rozrządu wsio ok ze spalaniem i kątem synchronizacji ale nie wiadomo kiedy był wymieniany więc ciach ... i teraz takie cudeńka:
- rano zimny silnik odpalam od strzała i zaczyna telepać budą na FIS 0.6 l/h i teraz im bardziej się nagrzewa tym większe spalanie jak ma 70 stopni to 0.7 jak 80 stopni to 0.8 a jak 90 stopni i dalej to już 0.9 l/h kiedyś tego nie było startował od 1.5 l/h na zimnym a jak już po 5km dojechałem do świateł spadało na 0.6 i tak trzymało.
- kąt synchronizacji skacze teraz są to wartości: -2.20 potem jest -1.75 potem jest -1.10 potem jest -0.55 i potem jest dopiero 0 a u innych widziałem jest sztywno -1.70 (taki chce uzyskać ja wynik ) i odrazu 0 a u mnie skacze po tych wartościach.
Rozrząd wymieniany Grudniu 2012, pompa wody, pasek gates (strasznie chełkotał od nowości ponoć tak mają), napinacz hydrauliczny, dwumasa ze sprzęglem, termostat, na pompowtryskach nowe oringi wszystkie (pompki nie wyglądają tragicznie jeszcze jak u innych z którymi się spotkałem by porozmawiać o problemach moich tu wyżej).
w poniedziałek 12.08.2013 wymieniłem pasek na Contitecha po rozmowach na forum
Moje przypuszczenia:
- walnięty klin na wale korbowym tam na tym kółku
- walnięty czujnik wałka rozrządu ( nie ma błędu ale to tak se tylko myślę )
- walnięty napinacz hydrauliczny
- może sprzęgło na sprężarce od klimy nie rozłącza
Ktoś ma jakieś pomysły ?
Jakieś 2h temu sprawdzaliśmy pompowtryski i 2 kuleje bardzo ale ogólnie dodatkowe moje pytanie dawka paliwa na starcie jest 3-4mg a jak silnik się rozgrzeje to pompowtryski się w miarę uspokajają z wartościami ale dawki paliwa są wtedy 6-7-8mg
a jeszcze dodatkowo teraz to zauważyłem po odpaleniu auta nie wskakuje jak kiedyś do 1500 obrotów i spadało tylko do 903 obrotów i tak stoi
Data 27.09.2013r.
- pompki po regeneracji i jest gorzej niż było wg elsy założyłem .. i teraz spalanie na postoju na ciepłym silniku 1.5l/h ... brak pomysłów.
- Hidden_Lucas
- Drivers Wanted
- Posty: 96
- Rejestracja: śr paź 04, 2006 17:52
- Kontakt:
Wysokie spalanie na kompie MK4
AXR 101KM, jak kupiłem to pokazywał 0,6l/h (o ile dobrze pamiętam) potem przyszedł czas na wymianę pompek... i pokazywało 0,8l/h, pytałem się mechanika o co z tym chodzi to skwitował tylko, by się nie przejmować do 1l/h jest ok. Po krótkim czasie od wymiany spadło do 0,7l/h a od półroku systematycznie się to podnosi aż zatrzymało się na 1l/h - 1.1l/h (wartość nonstop przeksakuje pomiędzy tymi wartościami) dodam gdy odpalę go zimnego to pokazuje 1.6l/h spada do 1.3l/h po krótkiej jeździe jest wciąż 1-1.1l/h ALE wczoraj rano odpalam i pokazuje 2.0l/h i chodzi na 3 gary po przejechaniu 200m wszystko wraca do normy. A spalanie hmm w mieście około 8-9l troszkę mi sie to duzo wydaje bo kiedys tak nie miał, a dynamike tez stracił.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości