EGR out - wrazenia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dimmer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: śr sty 28, 2009 18:26
Lokalizacja: małopolskie Tarnów

EGR out - wrazenia

Post autor: dimmer » sob mar 08, 2014 18:43

Ja sobie taką blaszkę wyciąłem z puszki po piwie :P jak się puszeczkę ładnie potnie to mamy fajny kawałek aluminiowej blaszki, żeby za cienko nie było to można dwie dociąć złożyć je razem i jest gitara.


Jeśli Twój problem się wyjaśnił to wróć do tematu gdzie zadałeś pytanie i napisz jak go rozwiązałeś. To wiele nie kosztuje, a pomaga innym!

Awatar użytkownika
wronek1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 788
Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
Lokalizacja: Żary

Re: EGR out - wrazenia

Post autor: wronek1 » sob mar 08, 2014 19:37

dimmer pisze:Ja sobie taką blaszkę wyciąłem z puszki po piwie :P jak się puszeczkę ładnie potnie to mamy fajny kawałek aluminiowej blaszki, żeby za cienko nie było to można dwie dociąć złożyć je razem i jest gitara.
mysle ze nawet dwie takie blaszki to moze byc za mało ... ja mam blache 2.5 mm.


Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm

Awatar użytkownika
palio
_
_
Posty: 2897
Rejestracja: wt sty 26, 2010 22:44
Lokalizacja: Siedliska Drugie/Fajsławice
Auto: Ford Mondeo MK3
Silnik: 2.0
Kontakt:

Re: EGR out - wrazenia

Post autor: palio » sob mar 08, 2014 19:42

wronek1 pisze:
dimmer pisze:Ja sobie taką blaszkę wyciąłem z puszki po piwie :P jak się puszeczkę ładnie potnie to mamy fajny kawałek aluminiowej blaszki, żeby za cienko nie było to można dwie dociąć złożyć je razem i jest gitara.
mysle ze nawet dwie takie blaszki to moze byc za mało ... ja mam blache 2.5 mm.
Ja dałem 3mm. Ostatnio sprawdzałem jak wygląda. Nie widać żadnego zużycia. Przejechane około 60kkm na zaślepionym.



Awatar użytkownika
dimmer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: śr sty 28, 2009 18:26
Lokalizacja: małopolskie Tarnów

EGR out - wrazenia

Post autor: dimmer » ndz mar 09, 2014 11:29

wronek1 pisze:mysle ze nawet dwie takie blaszki to moze byc za mało ... ja mam blache 2.5 mm.
Pojeżdżę jakiś czas i sprawdzę czy się nie przepaliło, jak się przepali to spaliny będą w egr szły tak że tragedii nie będzie. A do tego czasu skombinuję sobie jakąś cienką blaszkę z nierdzewki (myslę że 2,5 mm starczy) i zainstaluję.


Jeśli Twój problem się wyjaśnił to wróć do tematu gdzie zadałeś pytanie i napisz jak go rozwiązałeś. To wiele nie kosztuje, a pomaga innym!

Behemoth1987
GREEN
GREEN
Posty: 666
Rejestracja: śr maja 20, 2009 12:18
Kontakt:

Re: EGR out - wrazenia

Post autor: Behemoth1987 » ndz mar 09, 2014 22:21

dimmer pisze:Ja sobie taką blaszkę wyciąłem z puszki po piwie :P

1,5mm to chyba minimum jakie powinno być zastosowane a puszka ma mniej jak 0,5mm przepali się na 99% sprzedawane są nawet zestawy z 4mm i z 10mm blachy



Awatar użytkownika
AGR90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: czw wrz 05, 2013 09:06
Lokalizacja: Darłowo

EGR out - wrazenia

Post autor: AGR90 » ndz mar 09, 2014 23:02

Ja mam jedną blaszkę 4mm tam gdzie jest ta gruszka od spalin .
na zdjęciu mało widoczne Obrazek



Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

EGR out - wrazenia

Post autor: KoJ@K » pn mar 10, 2014 18:57

Ja u siebie wszystkie dawałem po 4mm. :bajer:


Obrazek

davidov26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt gru 18, 2009 23:11
Lokalizacja: LESZNO i HALIFAX UK
Kontakt:

EGR out - wrazenia

Post autor: davidov26 » ndz mar 23, 2014 20:00

pacjent leon mk1 1.9 tdi 110 km 2004 rok i check engine na desce .
egr nie zaslepiony a wlasnie po zaslepieniu sie blad pierwszy raz zaswiecil wiec blache wyjalem.]
skasowalem blad juz kilka razy i powraca .na ostatnim skanie pokazalo ze egr jest otwarty na maksa i ze sie zawiesza.kupilem na szrocie inny i wyczyscilem i to samo wiec go oddalem i wrocil stary .
mam pytanie do zaawansowanych userow czy jak go ogranicze i wykasuje blad to juz mi sie ta kontrolka nie zapali ?
ponadto dzis rano i kilka dni wczesniej jak mi go koles skanowal i odpalil to sie czasł silnik przez chwile a wczesniej nigdy tak nie robil .czy walnieta swieca moglaby to powodowac ?

z egr chce zrobic to co ponizej czy to rozwiaze moj problem z check engine jesli to egr czy musi byc nowa mapa napisana ??? auto idzie na sprzedaz a poza tym zawsze o nie dbalem i nie wiem co jest grane kat wtrysku niby idealny jak mialem sprawdzane .

EGR DISABLING With the engine warmed up and running at idle in neutral with all major accessories such as air conditioning turned off, connect the scan tool cable and start the scan tool software. [01 - Engine] [Login - 11] and enter 12233 as the access code [Adaptation] and go to block 3. Give the accelerator pedal a quick "blip" to ensure that the EGR remains turned on for the next minute while you perform the following steps. Note that the display shows a default adaptation value of 32768 and shows approximately 250 +/- 20 mg/stroke of air intake volume. If all is well, enter 33768 as the new adaptation value, and select "test". Note that the displayed air intake volume changes, usually to about 370 mg/stroke. The specification limit is 370 mg/stroke, so if you want to remain within OEM shop manual specifications for emission control reasons, you might have to enter a number slightly smaller than 33768. (If you don't care about road-legal NOx emission limits then leave it at 33768. [Depending on the usage cycle, NOx at this setting can be increased by as much as 40%]) If all is well and you have a seting that you are happy with which results in an intake air volume of 370 mg/stroke or just a hair less, enter [Save]. The values aren't exactly the same, but when you enter the value 33768, the ECU will automatically adapt it. In my case it was something like 33628. 370mg/stroke is what your looking fo



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9225
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

EGR out - wrazenia

Post autor: wesol » ndz mar 23, 2014 23:33

sprawdz elektorzaworek i kabloteke ( zwlaszcza to drugie) Tu zapewne masz problem. W tych silnikach nie trzeba programowo wlaczac egra. Wystarcz zaslepka pod EGR-ta blaszka oraz sprawna reszta instalacji ewentualnie zaslepienie wezyka od tego "ufo".


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

davidov26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt gru 18, 2009 23:11
Lokalizacja: LESZNO i HALIFAX UK
Kontakt:

EGR out - wrazenia

Post autor: davidov26 » pn mar 24, 2014 13:24

Wesol ja nie chce go zaślepiac ja chce żeby mi zniknął błąd check engine który powoduje egr na vag u wyszło ze jest otwarty na maksa .Mialem juz ta blache pod kolektorem i od tego czasu zaczely sie klopoty z egr wiec ja wyjalem.Watpie zeby wlozenie kulki lub srubki pomoglo i po wykasowaniu bledu on juz nie powroci wiec nie będę wkładał w wężyk bo mam oil catch tank czyli ten separator oleju podłączony do odmy. Chce żeby wszystko było jak inżynierowie z vw zrobili .Auto ma moc , katalizator na swoim miejscu tylko ten błąd.
Ponawiam pytanie czy maksymalne zmniejszenie /przymkniecie egr vagiem pomoże z tym błędem czy nie .Czy tylko nowa "mapa" pomoże przy założeniu , że to egr powoduje ten błąd.
Proszę o odpowiedź kogoś kto ma pojęcie .



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9225
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

EGR out - wrazenia

Post autor: wesol » pn mar 24, 2014 13:33

pisales ze podmieniales egr. Wiec problemem nie jest sam zawor tylko elektrozaworek albo kabloteka.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

davidov26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt gru 18, 2009 23:11
Lokalizacja: LESZNO i HALIFAX UK
Kontakt:

EGR out - wrazenia

Post autor: davidov26 » pn mar 24, 2014 17:42

Tak pozmieniałem i było to samo.Ten eletrozaworek to znajduje się gdzieś w środku egr a czy gdzieś indziej.
Dzięki za odpowiedź



Awatar użytkownika
Antonioo
VW Baron
VW Baron
Posty: 3138
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 20:05
Lokalizacja: (VWLKP)

EGR out - wrazenia

Post autor: Antonioo » pn kwie 07, 2014 17:35

Ja raczej też wywale ten EGR, rzyga z niego olejem :/ wstawie flansze i koniec klapa gasząca i tak już nie działa, trzeba podciśnienia jakoś pozamieniać czy wystarczy jakoś węzyki przytkać i to wszystko?


MK IV 4Motion

Turbo żyje turbo pije..

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9225
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

EGR out - wrazenia

Post autor: wesol » pn kwie 07, 2014 22:37

ja bym usprawnil ta klape gaszacą zawsze to lepiej sie gasi auto no i jak turbo pusci olej to rozbiegany silnik zgasisz.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 37 gości