Nowe Turbo a EGR czy ma wpływ ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
szlachcic_1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw lut 11, 2010 22:53
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Nowe Turbo a EGR czy ma wpływ ?

Post autor: szlachcic_1990 » ndz lip 13, 2014 14:40

Witam ;)

Chciałem zaczerpnąć porady czy EGR ma wpływ na turbine...?
Dwa dni temu założyłem nowe turbo wszystko jest tak jak powinno byc moc, przyspieszenie bez zarzutu auto nie kopci turbo pracuje dobrze. Zaworek N18 sprawny, dolot, EGR przeczyszczony wręcz sie byłyszczy, wszystkie wężyki nowe.

Mozna by zapytać to gdzie masz problem juz wyjaśniam w EGR... wiem ze jest uszkodzony sam go zabiłem tzw. jego membranę ( w środku niego) po prostu pękła jak dmuchnąłem powietrzem z kompresora :banghead:
I teraz czy ja moge jeżdzić tak na tym EGR popsutym czy poszukać dobrego, bo cos sie może stac z turbina ze zmienna geometrią ?
Pewnie troche wieksze spalanie bedzie ? ale czy cos mechanicznie może sie popsuć, doradźcie :)



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Nowe Turbo a EGR czy ma wpływ ?

Post autor: italiano_83 » ndz lip 13, 2014 14:55

Nic się nie stanie - uszkodziłeś membranę więc EGR pozostanie cały czas zamknięty i nie będzie to miało żadnego negatywnego wpływu na pracę turbosprężarki.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
szlachcic_1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw lut 11, 2010 22:53
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Nowe Turbo a EGR czy ma wpływ ?

Post autor: szlachcic_1990 » ndz lip 13, 2014 15:54

A jak sie ma sprawa co do spalania i mocy ? spalanie sie zwieksza o duzo czy zerowa różnica ?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Nowe Turbo a EGR czy ma wpływ ?

Post autor: italiano_83 » ndz lip 13, 2014 15:58

szlachcic_1990 pisze:A jak sie ma sprawa co do spalania i mocy
:dol:
szlachcic_1990 pisze:zerowa różnica


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
szlachcic_1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw lut 11, 2010 22:53
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Nowe Turbo a EGR czy ma wpływ ?

Post autor: szlachcic_1990 » pn lip 14, 2014 10:00

- A z tą mocą to na + czy - ?
- Spalanie o ile moze sie różnić na 100/km zakładajać ze pali 5 l ? :hmm:

Lepiej go wymienić czy zostawić popsuty w pozycji zamkniętej, dobrze to dla silnika ?



Awatar użytkownika
OMEGA
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: czw lip 15, 2010 12:58
Lokalizacja: Małopolska :)

Nowe Turbo a EGR czy ma wpływ ?

Post autor: OMEGA » pn lip 14, 2014 15:09

Jak będzie zamknięty EGR to nie będzie się zasyfiać dolot (i zmniejszał prześwit) więc moc nie spadnie zostanie na stałym poziomie spalanie hmm silnik będzie się deczko dużej rozgrzewał ale na ile to się przełoży na spalanie.



Awatar użytkownika
szlachcic_1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw lut 11, 2010 22:53
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Nowe Turbo a EGR czy ma wpływ ?

Post autor: szlachcic_1990 » pn lip 14, 2014 22:40

Bo mam pewny EGR dobry 100% za 50zl i zastanawiam sie czy potrzebny inni zaślepiają EGR i śmigają kilometry a ja mam tylko membranę zwaloną jest cały czas zamknięty to... czy watro wydawać kase skoro silnik nie cierpi, turbo świszczy, moc oki jedynie spalanie moze delikatnie skakać... (najbardziej to mi zależy na tej turbie bo nowka sztuka) :satan:

Jak wszystko było sprawne to sredno na baku robiłem 1000-1200 km. Zobacze teraz zaleje traktor do pełna pojeżdżę zobaczymy wynik a na dodatek za kilka tyg szykuje mi sie wyjazd nad morze zobaczymy ile chapnie... myśle ze do wyjazdu wyjeżdżę 1 bak to zobaczymy dwa wyniki jeden teraz a drugi z podróży.
Ostatnio zmieniony wt lip 22, 2014 15:07 przez szlachcic_1990, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
szlachcic_1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw lut 11, 2010 22:53
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Nowe Turbo a EGR czy ma wpływ ?

Post autor: szlachcic_1990 » wt lip 22, 2014 15:03

Zgodnie z obietnica pierwszy wynik ze spalania z nowym turbo i popsutym EGR. ( drugi bedzie jak wroce z zagranicy bo szykuja mi sie wakacje)
Tak jak myślałem ze spalanie bedzie troche wieksze (być moze przez to ze troche sie szalało) jazda nie była spokojna :satan:

1. Auto zalane do pełna tryp trasy wiekszość po mieście krótkie odcinki po 15-30km
takich odcinków kilkanaście w ciagu dnia wiec czesto gaszone i odpalane, kilometry na całym baku 900km... mamy lato pewnie w zime ten wynik byłby o wiele mniejszy.

2. Po długiej trasie wakacyjnej na całym baku prędkością bardzo zróżnicowana sredio od 90-140km/h a nawet po 170 km/h miejscami... wynik spalania nie jest zadowalający 950 km do rezerwy :/



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 83 gości