ASZ - brak mocy na wyższych obrotach

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Dudu103
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr sie 20, 2014 19:14
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka

ASZ - brak mocy na wyższych obrotach

Post autor: Dudu103 » wt maja 05, 2015 11:29

Witam.
Auto to Golf IV 2002r z silnikiem ASZ.

Problem polega na tym, iż auto coraz słabiej wkręca się na obroty, słabo przyspiesza do 3000-3500 rpm. Auto ma:

- wymienioną głowicę, wałek rozrządu i popychacze
- wymienione turbo na fabrycznie nowe
- sprawdzony przepływomierz - robiłem podmiankę z zainstalowanego boscha na pierburga - to samo.

Brakuje mi już pomysłów co może być nie tak... :-(

Log 003,008,011: http://vaglog.pl/log_215765.html" onclick="window.open(this.href);return false;

proszę o pomoc



Awatar użytkownika
maks149
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: sob lis 07, 2009 20:37
Lokalizacja: Lubatowa (RKR)

ASZ - brak mocy na wyższych obrotach

Post autor: maks149 » wt maja 05, 2015 13:15

a pompa tandem i pompowtryski w jakim stanie ?
te logi wyglądają ok zrób jeszcze logi pompek :bajer:


Audi A4 1.9 TDi BKE + 145km

Dudu103
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr sie 20, 2014 19:14
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka

ASZ - brak mocy na wyższych obrotach

Post autor: Dudu103 » wt maja 05, 2015 19:07

tych rzeczy nie sprawdziłem.

logi:
001,013,023 dynamiczne: http://vaglog.pl/log_215890.html" onclick="window.open(this.href);return false;
001,018 statyczne: http://vaglog.pl/log_215891.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
maks149
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: sob lis 07, 2009 20:37
Lokalizacja: Lubatowa (RKR)

ASZ - brak mocy na wyższych obrotach

Post autor: maks149 » wt maja 05, 2015 23:14

bipy są w normie czyli pompa tandem raczej też. Reszta log w normie
przy tym zaobserwowanym osłabieniu nie dymi ? (czasami ciężko w lusterku dym zobaczyć podczas jazdy lepiej jak ktoś jedzie za tobą) oleju nie bierze ?


Audi A4 1.9 TDi BKE + 145km

Dudu103
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr sie 20, 2014 19:14
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka

ASZ - brak mocy na wyższych obrotach

Post autor: Dudu103 » czw maja 07, 2015 08:12

no właśnie dymu brak, od wymiany oleju przejechałem około 1000 km i póki co nic nie wziął..



Awatar użytkownika
PrZeMo0o
Mk4 0wnerrr
Mk4 0wnerrr
Posty: 524
Rejestracja: pn sie 03, 2009 09:12
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

ASZ - brak mocy na wyższych obrotach

Post autor: PrZeMo0o » czw maja 07, 2015 09:27

Zrob loga 004 na ile ustawiona jest synchro walka


ARL bez dymu nie ma ognia :D
https://www.youtube.com/watch?v=rtb1p9N1Oww
Mocna zdrowa seria ARL 0-100 :
https://www.youtube.com/watch?v=wE3clOC1cFU
oraz inne :D

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

ASZ - brak mocy na wyższych obrotach

Post autor: Michał_1977 » czw maja 07, 2015 10:09

Podgrzej,przegazuj i przytrzymaj na 3500-4000 rpm. Druga osoba niech chwyci za wężyk zasilający między filtrem a pompą tandem i jak będzie nim szarpało lub nawet tylko będzie drgał,wymień uszczelki między pompą tandem,a głowicą lub wcześniej zrób pomiar ciśnienia paliwa dla pompek,podłączając manometr do tandem pompy.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

ASZ - brak mocy na wyższych obrotach

Post autor: Sztomel » czw maja 07, 2015 20:22

Ja tam po logach widzę tylko jedną przyczynę - słabo mierząca przepływka i nic innego. Druga sprawa to już słabsza korekcja na 4 cylindrze bo w/g pozostałych ma 1,25 mg/skok na plusie ale przede wszystkim przepływka słaba - popatrz sam na swój log 003-008-111 - turbo pompuje o od 3300 obrotów więcej niż powinno o drobne wartości a mimo to wartości w 003 i 008 są mniejsze niż oczekiwne czyli zamiast w 003 powyżej lub równe 850 mg/skok są mniejsze i w 008 zamiast od 49 aż do 45,6 są dużo mniejsze czyli od 44,2 do 39,5 mg/skok.


Obrazek

Awatar użytkownika
maks149
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: sob lis 07, 2009 20:37
Lokalizacja: Lubatowa (RKR)

ASZ - brak mocy na wyższych obrotach

Post autor: maks149 » pt maja 08, 2015 22:32

wydaje mi się że przy padniętej przepływce by był widoczny czarny dym z tyłu ? a autor pisze o jego braku ? dziwne trochu :?


Audi A4 1.9 TDi BKE + 145km

ZWIREK1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 10:38
Lokalizacja: łęczna

Re: ASZ - brak mocy na wyższych obrotach

Post autor: ZWIREK1 » sob maja 09, 2015 09:53

maks149 pisze:wydaje mi się że przy padniętej przepływce by był widoczny czarny dym z tyłu ? a autor pisze o jego braku ? dziwne trochu :?
Witam
Nie pisz głupot, czarny dym to tylko w nieszczelności za turbo .
Tu przepływka tnie dawkę paliwa i oto taki efekt .
Pzdr



Awatar użytkownika
maks149
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: sob lis 07, 2009 20:37
Lokalizacja: Lubatowa (RKR)

ASZ - brak mocy na wyższych obrotach

Post autor: maks149 » sob maja 09, 2015 12:22

Poczytaj 1 post Autora Przepływka była podmieniana i nadal :ass:
ZWIREK1, a jak przepływka daje za dużo to nie dymi na czarno ?!


Audi A4 1.9 TDi BKE + 145km

ZWIREK1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 10:38
Lokalizacja: łęczna

ASZ - brak mocy na wyższych obrotach

Post autor: ZWIREK1 » sob maja 09, 2015 13:30

maks149 pisze:ZWIREK1, a jak przepływka daje za dużo to nie dymi na czarno ?!
He He ... To pokarz mi taką przepływke :)
Można zrobić otwór w przepływomierzu wtedy zacznie zawyżać .
Robi się to w przypadku wyeksploatowanej przepływki aby wydłużyć jej żywotność .
Pzdr



Dudu103
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr sie 20, 2014 19:14
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka

ASZ - brak mocy na wyższych obrotach

Post autor: Dudu103 » sob maja 09, 2015 23:26

ten samochód to jest jeden wielki cyrk na kółkach... :banghead:

dziś u znajomego mechanika sprawdzaliśmy kolektor dolotowy - nie był zapchany.
następnie zaczęliśmy kombinować z przepływką, próbowaliśmy 6 różnych (z 1.9 tdi 110 i 130 km)

na dwóch przepływkach ze 110 KM MAF wskazywał na luzie 950-1000, na pełnym gazie pokazywał 1250 stale i potem odcinka + błąd w ECU (dymu nie było, więc powietrze JEST)
w pozostałych albo ta sama historia, albo przepływ był jeszcze mniejszy i falował....


synchronizacja w grupie 004 wynosi 1.1

kończą mi się już pomysły... :-(



ZWIREK1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 10:38
Lokalizacja: łęczna

ASZ - brak mocy na wyższych obrotach

Post autor: ZWIREK1 » ndz maja 10, 2015 10:30

Witam
Dudu103 na testy zaślepiaj EGR, może on przepuszcza .?
Pzdr



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 42 gości