Jaki olej?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Jaki olej?

Post autor: t0mal » sob wrz 05, 2015 16:13

-michau- pisze:po wymianie na ten sam tylko świeży silnik zdecydowanie ucichł, co było słyszalne od zrobienia pierwszych metrów
Normalna rzecz po wymianie oleju, widocznie za długo zwlekałeś.

Ogólnie to wydaje mi się, że trochę ludzie przeginają z tymi olejami, szczególnie nie podoba mi się podniecanie się Motulem - ja rozumiem puścili kiedyś filmik w necie, że motul lepszy, ale bez przesady, ile to lat temu było.

Miałem dwójkę w dieslu dobrze zmodzoną, wymieniłem parę silników i generalnie co bym nie wlał to widać było, że po pięciu tysiącach kilometrów olej był już przesycony sadzą i myślę, że żaden PD nie miał tak wysokich wymagań odnośnie oleju, jak każdy z modzonych przeze mnie silników - ekstremalne temperatury w głowicy, turbo czasem rozgrzane do czerwoności, stosunkowo małe panewki w stosunku do przenoszonych obciążeń (jedna śruba podpory wału nawet mi się połamała podczas startu z dwójki)
Co wam mogę powiedzieć, generalnie zasada jest jedna i ta sama - jak masz dojechany silnik leje się wysokie W, czyli W40 W50 - lekko zużyty silnik ma już luzy, a grubszy film olejowy zmniejszy zużycie oleju i zapewni dobre smarowanie.
Jeśli macie silnik z DPF trzeba zadbać o olej niskosiarkowy (normy), następnie wywalić DPF żeby zwiększyć trwałość slinika i lać normalny olej.
Jeśli chodzi o lepkość zimową polecam 0W i 5W. Ta pierwsza szczególnie jeśli jeździcie dużo po mieście. I nie słuchajcie idiotów którzy mówią, że motor będzie brał olej jak zalejecie 0W40 zamiast 10W40, bo kompletnie nie mają pojęcia o czym mówią.
Do swojego mietka, który jeździł 15W10 od zakupu, leję Mobila 1 0W40 - efekt jest taki, że na dużych mrozach turbo wstaje jak fabryka przykazała, a nie jak na mineralu, że trzeba było czekać, aż olej się nagrzeje, wtedy zmniejszała się turbo-dziura.
Oczywiście silnik nie bierze nawet grama od wymiany do wymiany, a po 15000km olej mimo, że czarny nie brudzi - można sobie nim umyć ręce.

Ostatnio rozmawiałem z kolegą, kupił 2.0 TSI i żre mu olej, mówił że to pewnie przez Castrola 5W30 bo tak przeczytał na forum - zmieni na Motula 5W30 i na pewno pomoże.
Jak myślicie? Pomogło?
Oczywiście, że nie.
Jedyne co pomoże, to wymiana plastelinowych pierścieni, albo zmiania oleju z 5W30 na 5W40 (ograniczy spalanie oleju)

Kolejną idiotyczną rzeczą jest powtarzanie, że trzeba lać W30 bo są zmienne fazy rozrządu i to ma wpływ na wariator, słyszałem to nawet od kolegi w serwisie - twierdził, że olej o większej lepkości ma wpływ na sterowanie fazami rozrządu.
Każdy kto ma odrobinę pojęcia wie, że pozycja wałka rozrządu jest odczytywana z czujnika wałka rozrządu, następnie jeśli odbiega od zadanej wartości, jest zmieniana za pomocą zaworu regulującego przepływ oleju.
Innymi słowy komputer ustawia wartość którą ma w mapie, następnie sprawdza za pomocą czujnika ile jest w rzeczywistości, jeżeli wartość jest inna (bo jest gęściejszy olej, bo są jakieś opory, silnik nie jest nowy) próbuje skorygować położenie do właściwego. Następnie jeśli się uda, nowy parametr jest zapisywany w pamięci.
Jest to tak zwana autoadaptacja, ta metoda jest stosowana już dobre 30 lat w motoryzacji.

Edit:
Oczywiście nie twierdzę, że marka oleju nie ma znaczenia, ale nie należy popadać w paranoję.
W niektórych motocyklach występuje takie zjawisko, że pomimo podobnych parametrów, olej jednej marki ubywa od wymiany do wymiany, a innej nie. Ale samochodowe silniki nie są tak wyżyłowane, w zdecydowanej większości przypadków nie ma różnicy czy lejecie Shella czy Castrola.

Ciekawostka: Castrole z serii Professional świecą w ultrafiolecie, to jest sposób firmy na zabespieczanie się przed podróbkami - oleje Magnatec świecą na zielono, a EDGE na fioletowo.
Nie to żebym polecał markę, ale jak ktoś lubi płacić 70zł za litr w serwisie przy wymianie to może mu się przydać.



Awatar użytkownika
Elvis_btm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: pn maja 12, 2014 08:31
Lokalizacja: Bytom

Jaki olej?

Post autor: Elvis_btm » sob wrz 05, 2015 18:26

Witam. Zbliża mi się termin wymiany oleju i zastanawiam się nad jego zmianą. Otóż od nowości do dnia dzisiejszego lany jest Castrol 5w30.
Gdzieś wyczytałem, że Polski Castrol to badziewie i zastanawiam się czy zmienić np. na liqui moly 5w30?
Czy zmiana oleju może wpłynąć negatywnie na prace silnika?
Pacjent to Golf IV 2003r. AXR (pompowtryski)



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Jaki olej?

Post autor: t0mal » sob wrz 05, 2015 18:32

Nie lałem LM, ale jeśli masz zamiar kupić olej z marketu, to lepiej dołożyć parę groszy i wlać świeży, renomowanego producenta.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Jaki olej?

Post autor: Piasek » sob wrz 05, 2015 18:46

Elvis_btm pisze:Gdzieś wyczytałem, że Polski Castrol to badziewie
a do tej pory to skąd go miałeś ? Z USA importowałeś ?
Nie popadajmy w paranoję - może nie jest najlepszy (na pewno nie jest) ale to nie opiłki z piachem i smalcem. Olej wystarczająco dobry (choć są lepsze).
Zobacz ofertę Totala - mają bardzo dobre ceny a oleje moim zdaniem jedne z lepszych dostępnych na rynku za rozsądne pieniądze.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
-michau-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1013
Rejestracja: ndz paź 20, 2013 23:22
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Jaki olej?

Post autor: -michau- » sob wrz 05, 2015 20:54

t0mal pisze: Normalna rzecz po wymianie oleju, widocznie za długo zwlekałeś.
11500km to długie zwlekanie? dobre :bajer:

No niestety, oleju co 5000km nie mam zamiaru zmieniać, co 9-10k km jak najbardziej.


GTB... :satan:

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Jaki olej?

Post autor: t0mal » sob wrz 05, 2015 21:16

-michau- pisze:11500km to długie zwlekanie? dobre
To masz problem, może szklanki się kończą? Może paliwo dostaje się do oleju?
Nie ma się co obrażać i nikt ci nie mówi, żeby wymieniać co 5000.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Jaki olej?

Post autor: italiano_83 » sob wrz 05, 2015 21:19

Elvis_btm pisze: na liqui moly 5w30?
Na 5w30 nie jeździłem, 5w40 sprawował się ok w moim podkręconym vp-ku do około 12kkm interwału.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Elvis_btm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: pn maja 12, 2014 08:31
Lokalizacja: Bytom

Re: Jaki olej?

Post autor: Elvis_btm » ndz wrz 06, 2015 05:42

t0mal pisze:jeśli masz zamiar kupić olej z marketu, to lepiej dołożyć parę groszy i wlać świeży, renomowanego producenta.
Nie wiem co wynika z Twojej wypowiedzi. Nigdy nie kupiłem i nie kupię oleju z marketu więc nie wiem skąd to wywnioskowałeś.
Piasek pisze:
Elvis_btm pisze:a do tej pory to skąd go miałeś ? Z USA importowałeś ?
Nie. Mój golfik był sprowadzony w 2013r. z Niemiec a to czy Polski Castrol to badziew? to było pytanie z nadzieją, że ktoś to potwierdzi.

Ok. Chyba jednak zostanę przy Castrolu 5w30



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Jaki olej?

Post autor: Piasek » ndz wrz 06, 2015 07:16

Linia SLX to był badziew. Oleje kupowane gdzieś w internecie w najtańszych ofertach to podróbki, a co do samego Edge`a to po prostu bardzo przeciętny olej z reklamą podkręconą na max`a. Ale oleje są przeciętne i niestety bardzo drogie jak na pojemność i to co oferują. Dlatego warto rozejrzeć się wśród konkurencji bo ta albo sprzedaje się w 5L opakowaniach albo jest tańsza a w wielu przypadkach na prawdę lepsza.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
Xarox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 303
Rejestracja: czw wrz 10, 2009 15:43

Jaki olej?

Post autor: Xarox » ndz wrz 06, 2015 13:24

t0mal pisze:szczególnie nie podoba mi się podniecanie się Motulem - ja rozumiem puścili kiedyś filmik w necie, że motul lepszy, ale bez przesady, ile to lat temu było.
Nikt się nie podnieca, Motul jak każda firma ma produkty lepsze i gorsze, po prostu gdy ktoś zauważył że silnik lepiej na nim działa (np. X-Clean) lub gorzej (6100 10w40) to to opisuje.
t0mal pisze: I nie słuchajcie idiotów którzy mówią, że motor będzie brał olej jak zalejecie 0W40 zamiast 10W40, bo kompletnie nie mają pojęcia o czym mówią.
Do swojego mietka, który jeździł 15W10 od zakupu, leję Mobila 1 0W40 - efekt jest taki, że na dużych mrozach turbo wstaje jak fabryka przykazała, a nie jak na mineralu, że trzeba było czekać, aż olej się nagrzeje, wtedy zmniejszała się turbo-dziura.
O, i takich historii trzeba tutaj trzeba, bo dalej niektórzy są jeszcze nie przekonani :-)
t0mal pisze:Ostatnio rozmawiałem z kolegą, kupił 2.0 TSI i żre mu olej, mówił że to pewnie przez Castrola 5W30 bo tak przeczytał na forum - zmieni na Motula 5W30 i na pewno pomoże.
Jak myślicie? Pomogło? Oczywiście, że nie.
Jedyne co pomoże, to wymiana plastelinowych pierścieni, albo zmiania oleju z 5W30 na 5W40 (ograniczy spalanie oleju)
Nie pomoże nawet zmiana na 5w50, testowane na forum Octavii - w tych silnikach tylko montaż grubszych pierścieni olejowych, a do tego trzeba przerabiać tłoki.
t0mal pisze:W niektórych motocyklach występuje takie zjawisko, że pomimo podobnych parametrów, olej jednej marki ubywa od wymiany do wymiany, a innej nie. Ale samochodowe silniki nie są tak wyżyłowane, w zdecydowanej większości przypadków nie ma różnicy czy lejecie Shella czy Castrola.
Jest tak samo, dlatego jedną oliwę wciąga, a drugiej nie, mimo że mają na papierze takie same parametry.

Do tego wyżej co pisze Piasek dodałbym, że seria Magnatec jest tak samo denna, jeśli nie gorsza niż SLX.



Awatar użytkownika
Barton_
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 768
Rejestracja: śr sty 14, 2015 13:18
Lokalizacja: Tu i Tam

Jaki olej?

Post autor: Barton_ » ndz wrz 06, 2015 14:27

Czytam o beznadziejnej jakości i wysokiej cenie Castrola i planuję zmianę na coś lepszego i tańszego.
Za 4 litry EDGE 5W40 z normą 505.01 płacę 99 PLN z wysyłką w Selgrosie przy okazji innych zakupów.

Nakierujcie mnie proszę jak dziecko na olej w podobnej lub niższej kwocie, na który warto przejść.


________________________
Wysłane ze schabowego przy użyciu widelca.

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9227
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Jaki olej?

Post autor: wesol » ndz wrz 06, 2015 14:32

Ja dzis zakupilem mobila1 "new life" 0W40 w cenie 87 zl za 4 litrowy pojemnik. Pelno-sysntetyczny olej oczewiscie i ma normy 502 i 505 wiec do PDka jak znalaz. Zobaczymy ile warty jest i jak sie bedzie spisywal. Olejów roznych rozniastych juz lalem do swoich tdi PD i naprawde wielkich ronic nei odczulem jak niektory pisza ze cos tam slyzy czy cos tam zaobserwował itd a mialem juz lane mixy od polsyntetykow bez norm PD po castrole , GM'y a ostatnio motul od Prochoice. Wałek, szklanki i inen rzeczy jakoś żyją bardzo dobrze.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Havan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: sob kwie 05, 2014 16:10

Jaki olej?

Post autor: Havan » ndz wrz 06, 2015 15:49

ja teraz do aaz wlałem 5w50 valvoline vr1 i powiem że już na inny nie zmienię.


Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.

Awatar użytkownika
Xarox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 303
Rejestracja: czw wrz 10, 2009 15:43

Jaki olej?

Post autor: Xarox » ndz wrz 06, 2015 16:04

Barton_ pisze:Za 4 litry EDGE 5W40 z normą 505.01 płacę 99 PLN z wysyłką w Selgrosie przy okazji innych zakupów.
Nakierujcie mnie proszę jak dziecko na olej w podobnej lub niższej kwocie, na który warto przejść.
Valvoline DuraBlend 5w40
Gulf Tec Plus 505.01 5w40
Platinum MaxExpert C3 5W-40
Motul X-Clean 5w40 <- tutaj trochę drożej
wesol pisze:Ja dzis zakupilem mobila1 "new life" 0W40 w cenie 87 zl za 4 litrowy pojemnik. Pelno-sysntetyczny olej oczewiscie i ma normy 502 i 505 wiec do PDka jak znalaz.
Nie za tanio? Żeby się potem nie okazało że maszyna dziwnie pracuje i trzeba wylewać... A potem się tworzą opinie że Mobil 1 to syf. No chyba że jakaś super promocja i masz pewne źródło, wtedy jak najbardziej pasuje.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 110 gości