Przyspieszone obroty oraz palenie świec na rozgrzanym aucie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pepepe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: czw maja 02, 2013 18:35

Przyspieszone obroty oraz palenie świec na rozgrzanym aucie

Post autor: pepepe » czw lis 26, 2015 16:11

Witajcie, tak jak w temacie.

Co może być powodem przyspieszonych obrotów podczas każdorazowego odpalania auta, oraz nagrzewaniu się swiec za kazdym razem nawet gdy auto jest rozgrzane?
Obroty opadają po 1,2sekundach
Ostatnio zmieniony czw lis 26, 2015 16:43 przez pepepe, łącznie zmieniany 1 raz.



Maszan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 819
Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
Lokalizacja: Skawina, malopolska

Przyspieszone obroty oraz palenie świec na rozgrzanym aucie

Post autor: Maszan » czw lis 26, 2015 16:24

A jaki silnik?


VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony :)
Seat Leon 1.6 16 05' LPG

Awatar użytkownika
pepepe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: czw maja 02, 2013 18:35

Przyspieszone obroty oraz palenie świec na rozgrzanym aucie

Post autor: pepepe » czw lis 26, 2015 16:42

Zapomnialem napisac - ASV, 110km 1.9TDi



Awatar użytkownika
pawel.GTI
Volkswagen FAN
Volkswagen FAN
Posty: 226
Rejestracja: śr wrz 15, 2010 13:31

Przyspieszone obroty oraz palenie świec na rozgrzanym aucie

Post autor: pawel.GTI » czw lis 26, 2015 17:17

Miałem tak w AHU , uszkodzony był czujnik temperatury chłodziwa.



Awatar użytkownika
pepepe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: czw maja 02, 2013 18:35

Re: Przyspieszone obroty oraz palenie świec na rozgrzanym au

Post autor: pepepe » czw lis 26, 2015 17:42

pawel.GTI pisze:Miałem tak w AHU , uszkodzony był czujnik temperatury chłodziwa.
Mowisz o obrotach czy moze o zapalonej zawsze lampce świec? :-)



Awatar użytkownika
owcy2
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 09:48
Lokalizacja: tu i tam

Re: Przyspieszone obroty oraz palenie świec na rozgrzanym au

Post autor: owcy2 » pt lis 27, 2015 11:30

Możesz mieć włożony taki przekaźnik koło czujnika temperatury cieczy, który to ten czujnik oszukuje, żeby lepiej zapalał na ciepłym. Dlatego wzrastają obroty i świece grzeją na gorącym silniku. Po 2s przekaźnik załącza czujnik i obroty się stabilizują. To taki Drut-mod na kiepskie palenie. :bajer:



Awatar użytkownika
pawel.GTI
Volkswagen FAN
Volkswagen FAN
Posty: 226
Rejestracja: śr wrz 15, 2010 13:31

Re: Przyspieszone obroty oraz palenie świec na rozgrzanym au

Post autor: pawel.GTI » pt lis 27, 2015 11:59

pepepe pisze:Mowisz o obrotach czy moze o zapalonej zawsze lampce świec? :-)
Sytuacja wyglądała tak , że odpalając ciepły świece mimo to grzały. Obroty również były podwyższone przez jakiś czas, tak jakbyś odpalał zimny silnik.



deskjet
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 553
Rejestracja: czw sie 25, 2011 20:37
Auto: Golf IV
Silnik: ALH+

Re: Przyspieszone obroty oraz palenie świec na rozgrzanym au

Post autor: deskjet » pt lis 27, 2015 18:31

pepepe pisze: o zapalonej zawsze lampce świec? :-)
Czyli co wcale nie gasnie?


ALH + 205 + CHIP 140KM/318Nm :bigok:

Awatar użytkownika
pepepe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: czw maja 02, 2013 18:35

Re: Przyspieszone obroty oraz palenie świec na rozgrzanym au

Post autor: pepepe » sob lis 28, 2015 15:59

deskjet pisze:
pepepe pisze: o zapalonej zawsze lampce świec? :-)
Czyli co wcale nie gasnie?
Nie no gaaaaaśnie :) Szkoda tylko, że za każdym razem.
Ogolnie kiepskie odpalanie mozna poprawić a nie maskować przekaźnikiem???



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Re: Przyspieszone obroty oraz palenie świec na rozgrzanym au

Post autor: Sztomel » sob lis 28, 2015 21:01

owcy2 pisze:Możesz mieć włożony taki przekaźnik koło czujnika temperatury cieczy, który to ten czujnik oszukuje, żeby lepiej zapalał na ciepłym. Dlatego wzrastają obroty i świece grzeją na gorącym silniku. Po 2s przekaźnik załącza czujnik i obroty się stabilizują. To taki Drut-mod na kiepskie palenie. :bajer:
Prawdą jest co kolega opisuje. Trzeba tylko zerknąć na instalację elektryczną idącą od czujnika G62 w stronę sterownika silnika aby się zorientować czy faktycznie taki "dynks" jest zainstalowany a wszystko na to wskazuje. Faktem też jest to, że tego zadania nie realizuje bezpośrednio przekaźnik bo on sam w sobie nie jest w stanie oszukać wartości rezystancji podawanej przez czujnik G62 a jest jedynie elementem wykonawczym w całym tym "oszukańczym ustrojstwie" ale tak to właśnie działa. To oszukańcze działanie realizuje dodatkowy rezystor wpięty w ten układ, który fałszuje faktyczną oporność podawaną przez czujnik G62.
Trzeba również dodać, że takie same objawy będzie generował uszkodzony sam czujnik G62 więc trzeba stwierdzić co to powoduje a można to łatwo sprawdzić dysponując omomierzem i badając rezystancję podawaną przez sam czujnik G62 wg rezystancji dostępnej na necie dla tego czujnika przy określonych temperaturach cieczy chłodzącej (takowa jest dostępna) np tu :
http://www101.patrz.pl/u/f/10/82/58/1082587.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;


Obrazek

Awatar użytkownika
pepepe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: czw maja 02, 2013 18:35

Przyspieszone obroty oraz palenie świec na rozgrzanym aucie

Post autor: pepepe » ndz lis 29, 2015 21:17

A co może być odpowiedzialne za słabe odpalanie auta?



Probe041
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: pt kwie 02, 2010 19:09
Lokalizacja: DW

Re: Przyspieszone obroty oraz palenie świec na rozgrzanym au

Post autor: Probe041 » ndz lis 29, 2015 21:18

Miałem tak jak paproki mi uszkodziły przewód sygnałowy od czujnika temperatury w głowicy



Awatar użytkownika
owcy2
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 09:48
Lokalizacja: tu i tam

Re: Przyspieszone obroty oraz palenie świec na rozgrzanym au

Post autor: owcy2 » pn lis 30, 2015 09:39

Na początek - było, szukaj :hmm:
W skrócie, tak są napisane mapy aby zabezpieczyć koło dwumasowe przed przedwczesnym zuzyciem. Najlepiej wyczyścić i zregenerować rozrusznik - żeby lepiej kręcił, ew. wymienić/podładować aku, wyczyścić i poprawić punkty masowe nadwozia. W ostateczności we własnym zakresie podnieść dawkę rozruchową zimnego silnika (dość dużo pomaga nawet na ciepłym). A tak na prawdę 100% satysfakcji daje poprawa map startowych u tunera.
To wszystko zakładając że silnik jest w miarę sprawny, nic w nim nie szwankuje, wtryski i pompa w miarę OK, kompresja w normie. :pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości