Pompka paliwa w zbiorniku PD

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Pompka paliwa w zbiorniku PD

Post autor: Q_mac » pt gru 18, 2015 17:30

Moim zdaniem i informacji które znalazłem w sam naprawiam i opisach tych silników, ta pompką służy wyłącznie odpowietrzeniu układu.



Awatar użytkownika
maks149
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: sob lis 07, 2009 20:37
Lokalizacja: Lubatowa (RKR)

Pompka paliwa w zbiorniku PD

Post autor: maks149 » pt gru 18, 2015 18:32

normalny to chyba nikt :D :bigok: bardziej chodziło mi o wytłumaczenie że w skrajnych wypadkach brakuję paliwa :hmm:
a zmiana jest zauważalna, temat cały czas wałkowany na forach :hmm:
ja nie mam pompki i zakładał nie będę ale są ludzie co zakładają i piszą że zmiany są wyraźne na plus

Q_mac, a dlaczego układ sprawny i szczelny miał by się zapowietrzać ?


Audi A4 1.9 TDi BKE + 145km

Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2647
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Re: Pompka paliwa w zbiorniku PD

Post autor: matisim » pt gru 18, 2015 19:31

Ja na pewno założę chłodniczke i może przy okazji dla testów taka pompke też włoże i napiszę czy coś odczułem w tym silniku.:-)

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
maks149
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: sob lis 07, 2009 20:37
Lokalizacja: Lubatowa (RKR)

Pompka paliwa w zbiorniku PD

Post autor: maks149 » ndz gru 27, 2015 15:08

matisim, Czekam z niecierpliwością może w końcu tobie się uda rozwiać wszystkie wątpliwości :pub:


Audi A4 1.9 TDi BKE + 145km

Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2647
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Re: Pompka paliwa w zbiorniku PD

Post autor: matisim » ndz gru 27, 2015 16:36

To dopiero na wiosnę/lato :-)

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
wojti2001
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw lut 24, 2005 21:00
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: Pompka paliwa w zbiorniku PD

Post autor: wojti2001 » czw sty 07, 2016 23:09

mateusz8884 pisze:a własnie ktory jest to pin w komputerze ?
PIN NR 80 kolor przewodu fioletowo-bialy. U mnie kabel ten byl juz dociagniety do puszki pod mechanizmem wycieraczki. Pamietac trzeba ze nie kazdy sterownik musi obslugiwac pompe paliwa. Podobno trzeba przekodowac sterownik, ale ja wymienilem swoj AJM na AUY.


MK IV AJM

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Pompka paliwa w zbiorniku PD

Post autor: Michał_1977 » pt sty 08, 2016 07:47

italiano_83 pisze:Montował VW w autach z silnikiem PD wstępne pompy paliwa
Nie we wszystkich.
Początkowe modele nie miały,a przynajmniej co niektóre.
mateusz8884 pisze:ciekawi mnie czy ona chodzi w czasie jazdy czy tylko ten moment po stacyjce ?
Chwile po zapłonie,żeby dobić wstępnie ciśnienie dla pompy tandemowej przy głowicy.Później to ta druga przejmuje obowiązek zassania paliwa z baku i dostarczenia go pod odpowiednim ciśnieniem do pompek.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
maks149
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: sob lis 07, 2009 20:37
Lokalizacja: Lubatowa (RKR)

Re: Pompka paliwa w zbiorniku PD

Post autor: maks149 » pt sty 08, 2016 16:09

Michał_1977 pisze:
italiano_83 pisze: Chwile po zapłonie,żeby dobić wstępnie ciśnienie dla pompy tandemowej przy głowicy.Później to ta druga przejmuje obowiązek zassania paliwa z baku i dostarczenia go pod odpowiednim ciśnieniem do pompek.
Wcale nie! Pompka wstępna w baku chodzi w 2 trybach tryb nr 1 to po przekręceniu zapłonu napięcie na wtyczce do pompki jest +/-12V i tak przez około 2sek
tryb nr 2 to gdy silnik już działa pompka w baku dostaję napięcie ale mniejsze rzędu 6-8V lub takie napięcie jakie jest na aku zależy od rozwiązania konstrukcyjnego :hmm:


Audi A4 1.9 TDi BKE + 145km

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Pompka paliwa w zbiorniku PD

Post autor: Michał_1977 » pt sty 08, 2016 20:05

maks149 pisze:tryb nr 2 to gdy silnik już działa pompka w baku dostaję napięcie ale mniejsze rzędu 6-8V lub takie napięcie jakie jest na aku zależy od rozwiązania konstrukcyjnego
A po co?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
maks149
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: sob lis 07, 2009 20:37
Lokalizacja: Lubatowa (RKR)

Re: Pompka paliwa w zbiorniku PD

Post autor: maks149 » sob sty 09, 2016 13:52

Michał_1977 pisze: A po co?
A po to że tandem pompa by miała ciężko paliwo ciągnąć z baku bo wirnik pompy wstępnej dawał by dodatkowy opór przepływu paliwa :hmm:


Audi A4 1.9 TDi BKE + 145km

Awatar użytkownika
wojti2001
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw lut 24, 2005 21:00
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Pompka paliwa w zbiorniku PD

Post autor: wojti2001 » sob sty 09, 2016 20:47

maks149 pisze:tryb nr 2 to gdy silnik już działa pompka w baku dostaję napięcie ale mniejsze rzędu 6-8V lub takie napięcie jakie jest na aku zależy od rozwiązania konstrukcyjnego
watpie aby bylo to zmniejszone cisnienie paliwa, gdyz komputer nie ma takiej mozliwosci, gdyz on steruje jedynie przekaznikiem. Zalaczenie przekaznika powoduje podanie napiecia z bezpiecznika, czyli takiego jakie panuje w instalacji zgodnie z akumulatorem.


MK IV AJM

Awatar użytkownika
maks149
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: sob lis 07, 2009 20:37
Lokalizacja: Lubatowa (RKR)

Re: Pompka paliwa w zbiorniku PD

Post autor: maks149 » sob sty 09, 2016 21:59

wojti2001 pisze:watpie aby bylo to zmniejszone cisnienie paliwa, gdyz komputer nie ma takiej mozliwosci, gdyz on steruje jedynie przekaznikiem. Zalaczenie przekaznika powoduje podanie napiecia z bezpiecznika, czyli takiego jakie panuje w instalacji zgodnie z akumulatorem.
Dlatego napisałem "zależy od rozwiązania konstrukcyjnego" w starszych autach napięcie jest takie jak na aku a w nowszych np. 2.0 TDI jest sterowane inaczej i tam już napięcie jest różne :pub:


Audi A4 1.9 TDi BKE + 145km

mateusz8884
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn sty 19, 2015 11:15
Lokalizacja: Września

Pompka paliwa w zbiorniku PD

Post autor: mateusz8884 » ndz sty 10, 2016 12:43

czyli pompa w 1.9 chodzi aby po przekręceniu stacyjki chwile tak....



Spradox
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pn mar 07, 2016 07:42

Pompka paliwa w zbiorniku PD

Post autor: Spradox » pn sie 15, 2016 12:42

Witam, odgrzeje kotleta bo nie mogę znaleźć rozwiazania mojego problemu. Otóż mam bore z 2001 roku PD, przebieg 330000 km. Auto po nocy odpala bardzo dobrze od strzała, natomiast gdy już się rozgrzeje silnik i chce odpalic ponownie po około 1h postoju pojawia sie problem z odpaleniem, trzeba dłuzej krecic. Zauwazylem ze jest to zalezne od rozgrzania auta, poniewaz zaraz po odpaleniu jesli nie zdazy sie rozgrzac to po godzinie postoju pali normalnie. Pompka paliwa działa po przekreceniu kluczyka pzy zimnym jak i cieplym silniku, filtr paliwa wymieniony. poratujcie bo zgłupiałem :kac:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości