jakie sa Waszym zdaniem najlepsze motory TDI

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Harnold
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: ndz lip 03, 2011 16:19
Lokalizacja: Dębica

jakie sa Waszym zdaniem najlepsze motory TDI

Post autor: Harnold » pn paź 10, 2016 13:33

Sprzęgło juz mam VR6 także tylko wtryski teraz,albo od arl albo od touarega v10tdi



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

jakie sa Waszym zdaniem najlepsze motory TDI

Post autor: Piasek » pn paź 10, 2016 19:28

HEMP ma (miał na pewno) akcesoryjne, bardzo mocne sprzęgła do TDI


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
markim321
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: czw cze 25, 2009 18:37
Lokalizacja: New Dzikow

jakie sa Waszym zdaniem najlepsze motory TDI

Post autor: markim321 » śr paź 12, 2016 23:29

2.5 R5 1T AAT AEL i pochodne z T4. Małe spalanie, fajny dźwięk, niesłychana trwałość.


viewtopic.php?f=88&t=351270" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

jakie sa Waszym zdaniem najlepsze motory TDI

Post autor: Piasek » czw paź 13, 2016 09:37

No 2.5TDI R5 - legenda...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

maxsymus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: czw kwie 14, 2016 19:46

jakie sa Waszym zdaniem najlepsze motory TDI

Post autor: maxsymus » ndz lis 06, 2016 04:19

Dla mnie najlepszym motorem jest silnik diesla 105 koni TDI PD o symbolu BXE mam auto z takim motorem od nowości przejechane ponad 300 000 i praktycznie nic przy motorze nie było robione tylko okresowe przeglądy co 15 tysięcy związane z wymianą oleju ...od 10 lat oryginalne turbo sprzęgło i jak na razie wszystko działa super ...



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9210
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

jakie sa Waszym zdaniem najlepsze motory TDI

Post autor: wesol » ndz lis 06, 2016 16:22

poza tym ze panewki w BXE sie przekrecaja to taki sam motor jak inne AJM AUY ASZ itd. Troszke tylko slabsze waly i korby. NAjgorsze ze panewki do BXE BLS dawali wadliwe i tez nia maja zamkow-skutkuje to tym ze lubia sie przekrecic.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Harnold
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: ndz lip 03, 2011 16:19
Lokalizacja: Dębica

jakie sa Waszym zdaniem najlepsze motory TDI

Post autor: Harnold » ndz lis 06, 2016 17:35

a silnik ATD też ma słabe korby i wał??mam zrobionego na 200hp i ok 270nm nie wiem czy mam się czego bać?



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

jakie sa Waszym zdaniem najlepsze motory TDI

Post autor: Q_mac » ndz lis 06, 2016 19:18

Tylko 270 NM ? Bez obaw-wytrzyma, nawet 370 NM



Harnold
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: ndz lip 03, 2011 16:19
Lokalizacja: Dębica

jakie sa Waszym zdaniem najlepsze motory TDI

Post autor: Harnold » ndz lis 06, 2016 19:28

aa przepraszam jest 370nm,pomyłeczka straszna;/ mam te 370nm ale turbo późno wstaje bo od 2tys do 2.5do max momentu,ale będą coś regulować w zmiennej geometrii i w czymś innym także może uda się do 400nm dobić i fajnie ten moment poukładać



Awatar użytkownika
markim321
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: czw cze 25, 2009 18:37
Lokalizacja: New Dzikow

jakie sa Waszym zdaniem najlepsze motory TDI

Post autor: markim321 » śr lis 09, 2016 20:58

Jeśli chodzi o długowieczność i przyjazną eksploatację dla użytkownika jak i jego kieszeni to bezsprzecznie wygrywają tylko 2 Vagowskie motory z ubiegłego stulecia. Pierwszy silnik z bezpośrednim wtryskiem w aucie osobowym wdrożonym do produkcji czyli pierwsze generacje 2.5 TDI R5, wersje tzw pancerfausty na pompie rotacyjnej były produkowane aż do 2003 roku. Oraz jego mniejszy brat który narodził się w 1991 roku w wyniku obcięcia jednego cylindra. Nie wiem dlaczego Panowie nie wyszczególnili też dobrych pancernych wersji benzynowych takich jak np 1.8 ABS czy AAM.

Zapraszam na materiał: https://www.youtube.com/watch?v=Haza-TL4_os&t=623s" onclick="window.open(this.href);return false;


viewtopic.php?f=88&t=351270" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

jakie sa Waszym zdaniem najlepsze motory TDI

Post autor: Haki » pt lis 11, 2016 12:38

Wg mnie tak jak już koledzy pisali

1z AGR/ALH AEL z audi ASZ/AXR to takie moje typy.... no i SDI :bigok:

Prawda jest taka ,że każdy silnik da się zajechać w chwilę - wszystko zależy od właściciela :bigok:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

jakie sa Waszym zdaniem najlepsze motory TDI

Post autor: Piasek » pt lis 11, 2016 13:25

Co do SDI mam mieszane odczucia. Teoretycznie powinien być nie do za...nia, w praktyce natomiast znaleźć egzemplarz rokujący, jest jeszcze większym cudem niż znaleźć niecofane TDI.
Ile tego się naoglądałem, nasłuchałem:
- albo przy odpalaniu walił jak młotem w szynę kolejową
- albo pracujący j.w
- albo jakiś rzężący niczym gruźlik na klatce schodowej
- dymią na niebiesko, twardo, metalicznie klekocą... zupełnie jak jakiś archaiczny diesel z MB Kaczki mający 3,5mln km nawinięte bez wymiany oleju
Ja nie wiem czy faktycznie każdy z nich ma 1,5mln km co by mogło tłumaczyć stan czy po prostu stały się ofiarą własnej trwałości a eksploatują to wyłącznie debile wymieniający olej (Superol CB) ran za 100 tyś km.
I to nawet teoretycznie dobre auta. Ma to 360 tyś km, są papiery potwierdzające mniej-więcej przebieg, odpalasz, na dzień dobry niebiesko za nim, wali, tłucze. Przejedziesz się, rozgrzeje się, pojawia się ciężki twardy klekot diesla. Kolega ma 1.9D z PSA, na licnziku 480 tyś km widnieje ale licznik działa 30-50km, potem se nie działa nie wiadomo ile, potem znowu se działać zacznie i liczyć. Pompa, wtryski, że to jeszcze chodzi... dziw bierze.
Odpala bez problemów, rozrząd sprawdzony, poprawnie złożony ale po rozgrzaniu na wolnych obrotach jeszcze przyjemny dla ucha miękki klang diesla słychać i takie charakterystyczne gwizdanie przy przyspieszaniu. Odpal przy tym SDI to nawet ktoś nie mający pojęcia o motoryzacji i silnikach powie że w lepszym stanie jest silnik PSA.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9210
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

jakie sa Waszym zdaniem najlepsze motory TDI

Post autor: wesol » pt lis 11, 2016 14:54

Piaseknie bede ci slodzil ale widze ze tez w ciemie nie jestes bity. Ojciec ma wlasnie taki silnio ktorym mowisz bo XUD9 w starym berlingo. poczatkowo mial 130 tys km ale aktualnie ma cos kolo 400 czy nawet 450 tys km. Raz tylko wymienialismy upgaso troszke dalo ciala bo dali grubsza uszczelke i troszke slabiej pali ale juz sie przyzwyczail ojczulek. Calu czas auto dziala jezdzi. Demon predkosci to to nie jest ale wozi ciezary i to nie po autostradach.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
markim321
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: czw cze 25, 2009 18:37
Lokalizacja: New Dzikow

jakie sa Waszym zdaniem najlepsze motory TDI

Post autor: markim321 » pt lis 11, 2016 19:21

Odpala bez problemów, rozrząd sprawdzony, poprawnie złożony ale po rozgrzaniu na wolnych obrotach jeszcze przyjemny dla ucha miękki klang diesla słychać
Piasek ale porównaj komory spalania wyżej wymienionych silników. 1.9 D PSA to klasyczny wtrysk pośredni do komory wstępnej w głowicy. We wszystkich osobówkach stosowano to rozwiązanie do 1989 roku (pomijam nieudane eksperymenty fiata z cromą w 1986r) ze względu na właśnie łagodniejszą pracę i mniejsze wibracje poprzez korzystne zawirowanie powietrza w komorze i łagodniejszy wzrost ciśnienia podczas wybuchu mieszanki. Ma to jednak swoje wady, takie jak mniejsza sprawność silnika, więcej paliwa ucieka na straty w postaci ciepła (efekt przeciskania się ciśnienia przez mały kanał łączący komorę wirową z przestrzenią nad tłokiem) w efekcie wyższe spalanie i trudniejszy rozruch w niskich temperaturach. Jednakże posiadałem taki silnik OM601 2.0D w W124 i zapalał na dotyk w każdych warunkach, cicho pracował po rozgrzaniu, jego spaliny na zimno były praktycznie nie widoczne, nie śmierdziały tak jak w 1Z-cie czy SDIku (stare TDI na VP uruchomione na zimno emituje niebieskawe spaliny widoczne dobrze pod słońce, po rozgrzaniu już nie) ale spalanie tego silnika to już nie ta bajka. Nagrzewał się momentalnie. Pamiętam dobrze że zarówno podczas pałowania na zimno jak i po rozgrzaniu (inaczej w miarę dynamicznie nie dało się tym autem jeździć :D) ten stary klamot nie puścił nawet najmniejszego dymka, ale wynikało to chyba ze skromnej dawki ustawionej na pompie tego mocnego 70 konnego diesla.


viewtopic.php?f=88&t=351270" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości