[CBAB] Wartości wtrysków
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[CBAB] Wartości wtrysków
Hej,
Od jakiegoś czasu zauważyłem że auto zaczęło mi mówiąc kolokwialnie 'brzydko' odpalać.
Nie ma na to żadnej reguły, czasami dłużej zakręci i w końcu zaskoczy - aczkolwiek wcześniej się to nie zdarzało.
Dodatkowo na zimnym silniku (tylko na zimnym) przy dodawaniu gazu wyskakuje 'Engine Fault Workshop' wraz z zapaleniem się kontrolki od świec żarowych - nie zdarza się to za każdym razem, gaśnie od razu po odjęciu gazu, aczkolwiek zdarza się, a nie lubię niespodzianek.
Jednak z drugiej strony jedyny błąd jaki mi znajduje to błędy czujników G28 i G40.
Pojechałem do znajomego na sprawdzania wartości wtrysków, na rozgrzanym silniku wartości są jak poniżej ;
Czy ktoś jest w stanie powiedzieć czy owe wartości są w miare poprawne, ewentualnie który wtrysk należałoby zregenerować ?
Choć podobno jeśli pada jeden, inne też zaczną padać, a od początku jeżdżony na vervie
Od jakiegoś czasu zauważyłem że auto zaczęło mi mówiąc kolokwialnie 'brzydko' odpalać.
Nie ma na to żadnej reguły, czasami dłużej zakręci i w końcu zaskoczy - aczkolwiek wcześniej się to nie zdarzało.
Dodatkowo na zimnym silniku (tylko na zimnym) przy dodawaniu gazu wyskakuje 'Engine Fault Workshop' wraz z zapaleniem się kontrolki od świec żarowych - nie zdarza się to za każdym razem, gaśnie od razu po odjęciu gazu, aczkolwiek zdarza się, a nie lubię niespodzianek.
Jednak z drugiej strony jedyny błąd jaki mi znajduje to błędy czujników G28 i G40.
Pojechałem do znajomego na sprawdzania wartości wtrysków, na rozgrzanym silniku wartości są jak poniżej ;
Czy ktoś jest w stanie powiedzieć czy owe wartości są w miare poprawne, ewentualnie który wtrysk należałoby zregenerować ?
Choć podobno jeśli pada jeden, inne też zaczną padać, a od początku jeżdżony na vervie
Re: [CBAB] Wartości wtrysków
Możesz wyjaśnić więc skąd różne wartości na wtryskach i jakie ma to połączenie z g28 / g40 ?belcho99 pisze:Verva ci nic nie da jak masz uwalone 2 najważniejsze w silniku czujniki. g28 to czujnik położenia wału korbowego g40 czujnik wałka rozrządu.
Bo co ciekawe, błąd tych czujników nie pojawia się cały czas, tylko właśnie na zimnym silniku przy dodawaniu gazu, po zapaleniu się kontrolki grzania.
[CBAB] Wartości wtrysków
Zawsze będą róznice korelacji dawek na wtryskach nie ma siły żeby wszystkie były równe i bliskie zera, patrząc na dane wtrysków nic im nie dolega i nie widze żadnej potrzeby ich ruszać...
jak masz błedy czujnika położenia wału korbowego to jak ma dobrze odpalać...
jak masz błedy czujnika położenia wału korbowego to jak ma dobrze odpalać...
Re: [CBAB] Wartości wtrysków
Niestety nie jestem w stanie rozszyfrować dokładnie który czujnik leży, gdyż VCDS pokazuje następujący błąd ;marmi m pisze:Zawsze będą róznice korelacji dawek na wtryskach nie ma siły żeby wszystkie były równe i bliskie zera, patrząc na dane wtrysków nic im nie dolega i nie widze żadnej potrzeby ich ruszać...
jak masz błedy czujnika położenia wału korbowego to jak ma dobrze odpalać...
Bank 1 CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28)
[CBAB] Wartości wtrysków
Co do błędów to aż tak bardzo nie wierzyłbym temu co mówi komputer.
Znam przypadek 2.0 TDI PD (BKP), który słabo palił, a gdy się go długo kręciło to wywalał się na liczniku ten sam napis, migały kontrolki ESP(ABS?) i świec żarowych. Na VAGu błąd G28. Czasami pomagało palenie na dwa razy - zapłon OFF, od nowa ON i wtedy jakoś palił.
Przyczyna? Padnięty rozrusznik - po regeneracji pali z półobrotu i zero błędów.
Co do korekcji - w 2.0 CR z początku produkcji padają pompki wysokiego ciśnienia paliwa. Poszukaj czy Twojego też to dotyczy, jak tak to trzeba zajrzeć w pompke, może już łuszczy się aż miło i zajechała wtryskiwacze
Znam przypadek 2.0 TDI PD (BKP), który słabo palił, a gdy się go długo kręciło to wywalał się na liczniku ten sam napis, migały kontrolki ESP(ABS?) i świec żarowych. Na VAGu błąd G28. Czasami pomagało palenie na dwa razy - zapłon OFF, od nowa ON i wtedy jakoś palił.
Przyczyna? Padnięty rozrusznik - po regeneracji pali z półobrotu i zero błędów.
Co do korekcji - w 2.0 CR z początku produkcji padają pompki wysokiego ciśnienia paliwa. Poszukaj czy Twojego też to dotyczy, jak tak to trzeba zajrzeć w pompke, może już łuszczy się aż miło i zajechała wtryskiwacze
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
[CBAB] Wartości wtrysków
m4ayhem, a moze poza opisem podasz kody bledu bedzie latwiej bo co tester to inna interpretacja a kod ten sam
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Re: [CBAB] Wartości wtrysków
G28 engine speed sensor to żywcem czujnik położenia wałka...
Generalnie trzeba się przyjrzeć elektryce czy kable całe, jeśli tak to czujnik jest do wymiany...
Generalnie trzeba się przyjrzeć elektryce czy kable całe, jeśli tak to czujnik jest do wymiany...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości