Szarpanie w czasie jazdy BKD

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Sander
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 378
Rejestracja: śr wrz 19, 2007 15:06
Lokalizacja: Bolesławiec
Auto: Seat Leon 1P
Silnik: BKD

Szarpanie w czasie jazdy BKD

Post autor: Sander » czw maja 18, 2017 10:17

Witam,

Otóż mam ostatnio taki problem w moim leonie BKD, że na zimnym silniku występują delikatnie szarpania w czasie jazdy ze stałą predkością gdzieś w okolicy 1900 obrotów, szczególnie na drugim i trzecim biegu i niestety ostatnio to się moim zdaniem nasila. Turbina była z 500km temu wymieniona, wtryski były sprawdzane VAGiem i są ok. Na ciepłym silniku jest już lepiej. Dodam jeszcze, że tak jakby wspomaganie przy kręceniu w miejscu delikatnie zaczynało brzęczeć. Przy odpalaniu jest delikatne szarpnięcie, a przy gaszeniu dość mocne, chociaż poprzedni właściciel się zarzekał, że kompletny dwumas był robiony niedawno.

Prosiłbym o jakieś porady od czego zacząć sprawdzanie.

A może ktoś jest tutaj na forum z VAGiem z okolicy Bolesławca, który by mi może pomógł, oczywiście nie za darmo, bo niestety mechanicy w mojej okolicy, to raczej amartoszczyzna...



lukas1305
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt lis 07, 2008 11:46
Lokalizacja: Gliwice

Re: Szarpanie w czasie jazdy BKD

Post autor: lukas1305 » sob maja 20, 2017 15:25

Tak na szybko to przychodzi mi tylko do głowy,hm...piszesz o szarpaniu sprawdź wiązke pompowtrysków,spróbuj podoginać styki ,sprawdź jak byś już miał taką możliwość vagiem bipy(023 kanał),odnośnie wspomagania to sie nie wypowiem wcale,...piszesz też ,że przy odpalaniu masz szarpnięcie -miałem też szarpanie przy odpalaniu ale u mnie był winny słaby prąd rozruchu,został wymieniony akumulator+wyczyściłem, nasmarowałem i wymieniłem szczotko-trzymacz w rozruszniku i pomogło w moim przypadku,a odnośnie przy wyłączaniu też mi szrpało mocno ale winowajcą okazała sie klapa gasząca,cała elektronika w niej była zalana olejem,wymieniłem klape gaszącą i miekko gaśnie to tęż na szybko możesz sprawdzić zdejmując rure która do niej leci i przy gaszeniu powinna sie na chwile zamknąć a następnie otworzyć,tylko z tym delikatnie ,żeby Ci palucha nie chwyciło(poprostu coś zacząć sprawdzać i wykluczać po kolei),chociaż dwumas też daje podobne objawy ale jak twierdzisz ,że był wymieniany........



Sander
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 378
Rejestracja: śr wrz 19, 2007 15:06
Lokalizacja: Bolesławiec
Auto: Seat Leon 1P
Silnik: BKD

Szarpanie w czasie jazdy BKD

Post autor: Sander » wt maja 23, 2017 12:46

Wtryski sprawdziłem w trzech blokach 013, 018 i 023 i wszystko jest idealnie, ale niestety silnik był mocno rozgrzany.
Autem szarpie coraz mocniej, ale tylko na zimnym silniku, podczas jazdy ze stałą prędkością w zakresie obrotów od 1 do 2tys
Czyżby to była wina EGRu?
Postaram się jeszcze sprawdzić za niedługo, jak kuzyn przyjdzie z komputerem, pracę wtrysków na zimnym silniku.
Nie wiadomo czy ten dwumas był rzeczywiście wymieniany, bo jak auto się dobrze nagrzeje, to na wolnych obrotach, po puszczeniu sprzęgła pojawia się taki delikatny dźwięk i jakby delikatna wibracja i dopiero ustaje po wciśnięciu sprzęgła i wrzucenia biegu.
Dodam jeszcze, że gdzieś przy ok 2500 obrotów, jak się trzyma gaz na wolnych obrotach, to też występują delikatne drgania.



Sander
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 378
Rejestracja: śr wrz 19, 2007 15:06
Lokalizacja: Bolesławiec
Auto: Seat Leon 1P
Silnik: BKD

Szarpanie w czasie jazdy BKD

Post autor: Sander » śr cze 07, 2017 13:22

Wymieniłem filtr paliwa z firmy Mann, a auto dalej szarpie na zimnym, także auto idzie do sprzedania, bo mam go już dość i zaczynam szukać innego...

Temat można zamknąć.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości