Jakie powinny być parametry pompy vacum???

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Radion
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: sob lis 18, 2006 18:36
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf IV Variant
Silnik: ALH

Post autor: Radion » śr lut 11, 2009 14:38

piow11 pisze: Ja dziś podmienię te zaworki i pomierzę podciśnienia na biegu jałowym i podczas jazdy. Dam znać jeszcze dziś co z tego mi wyszło.
Pozdrawiam.
A co u Ciebie się dzieje z autem, że sprawdzasz podciśnienie i zaworki?



Awatar użytkownika
piow11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 17:26
Lokalizacja: Krosno

Post autor: piow11 » śr lut 11, 2009 15:50

Radion, U mnie występuje brak mocy. Auto nie wpada w tryb awaryjny ale wyraźnie czuć, że brakuje mu mocy. Sprawdziłem dziś jeszcze raz wartości podciśnienia i zaraz na wyjściu vacum pompy jest -0,8 bara, następnie zmierzyłem na wejściu do N75 i też -0,8. Póżniej na wyjściu z N75 i wyszło 0,6 bara. Podmieniłem N75 z N18 no i to samo, czyli nic się nie zmieniło. Następnie podmieniłem z powrotem zaworki tak jak mają być podłączone i wpiąłem wskaźnik doładowania, żeby sprawdzić jakie ciśnienie daje turbina. Okazuje się, że turbo pracuje poprawnie. Ciśnienie bardzo szybko narasta. Np. na czwartym biegu jak wcisnę gaz do oporu momentalnie rośnie do 1,3 bara i w ułamku sekundy zbijane jest do 1bara i utrzymuje się cały czas w granicy 0.9 do 1 bara. Więc ciśnienie jest o.k. Ale mimo to auto nie ciągnie tak jak powinno, ciężko się wkręca na wyższe obroty. Myślę, że wartości podciśnienia, które sterują turbiną są w porządku, ale dobrze byłoby żeby ktoś z forum zmierzył u siebie i podał wartości jakie mu wyszły, oczywiście na sprawnym aucie. Ja u siebie po tych testach podejrzewam przepływomierz. U mnie auto szybko się zbiera ale przy 3tyś obr. już nie jest tak ciekawie. W piątek jadę na diagnozę vagiem i zobaczymy co wyjdzie.



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » pn mar 09, 2009 23:49

U mnie też na trójniku od vacupompy -95 kPa a na króćcu do turbiny -60 kPa więc chyba tak ma być, na vagu współczynnik otwarcia OK i sztangę zaciąga na max [sprawdzane organoleptycznie] na jałowym. Chyba tak ma być że wydajność pompy to -100 kPa a do regulacji VNT idzie -60 kPa, jeżeli się mylę to mnie poprawcie, tzn. że mam coś nie tak chociaż auto śmiga wyśmienicie.

[ Dodano: Pon Mar 09, 2009 23:03 ]
piow11 pisze:Następnie podmieniłem z powrotem zaworki tak jak mają być podłączone i wpiąłem wskaźnik doładowania, żeby sprawdzić jakie ciśnienie daje turbina. Okazuje się, że turbo pracuje poprawnie. Ciśnienie bardzo szybko narasta. Np. na czwartym biegu jak wcisnę gaz do oporu momentalnie rośnie do 1,3 bara i w ułamku sekundy zbijane jest do 1bara i utrzymuje się cały czas w granicy 0.9 do 1 bara. Więc ciśnienie jest o.k
Wartości książkowe na seryjnym programie. Jak wypadła przepływka na teście? Mi wali max 1275 mg/R przy obrotach 2600 a przed 2100 obr/min nie osiąga 850 mg/R od 2100 obrotów natychmiast przepływka bijw 1200 mg/R a EGR duty cycle przechodzi na 4,8% i tk już trzyma. Trochę laga czuję na obecnej turbinie poniżej 2k obrotów ale w sumie nie depczę mu z niższych. Trochę to wku...ia bo od 2,4k obrotów auto traci trakcję na 3 biegu [zimówki 15"] ale to chyba tak ma być.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Przemula
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: sob gru 03, 2011 12:55

Re: Jakie powinny być parametry pompy vacum???

Post autor: Przemula » czw paź 26, 2017 21:45

widzę że w temacie nic się nie dzieje :) to odświeżę skoro były problemy to moze już się uporaliście .... ktoś pomoże ???? Jakie to ciśnienie jest prawidłowe lub w jakich parametrach mieści się w granicy - przed n75 a za n 75 lub na samej vacum ??? W ARL-u mam LUKA pompke a coś osłab na mocy czasem wpadnie w tryb i chce pomierzyć podciśnienie ewentualnie zmiana pompy na Bosch-a



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Yahoo [Bot] i 41 gości