Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
NiCom
- Ma gadane
![Ma gadane Ma gadane](./images/ranks/rankzolty.gif)
- Posty: 228
- Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
- Lokalizacja: Słupsk
-
Kontakt:
Post
autor: NiCom » pt sty 25, 2008 00:04
Ok.
Bylem dzisiaj w ASO pyta o to. Koszt jednej to 12zl. Mowia ze moga sciagnac ale zarzekali sie ze jeszcze nikt tego nie zamawial i nie slyszeli zeby ktos to wymienial.
Bylem u znajomego mechanika i mowi ze moze mi to wymienic ale twierdzi ze moze sie ze mna zalozyc ze to nic nie da
Szatanek powiedz czy spotkales sie moze zeby ktos to wymienial???
[ Dodano: Czw Sty 24, 2008 11:32 pm ]
Cos zjadlem kilka literek w pierwszym zdaniu
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
.
P.S. Korci mnie zeby sprobowac wymienic te gumy.
-
szatanek
- Forum Master
![Forum Master Forum Master](./images/ranks/rank69.gif)
- Posty: 1028
- Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
- Lokalizacja: Lublin
-
Kontakt:
Post
autor: szatanek » ndz sty 27, 2008 12:40
NiCom szczerze Ci powiem ze tez nie słyszałem zeby ktoś wymieniał te gumy, wzystko zalezy w jakim stanie będzie ta guma, moze byc tak ze ze starości będzie stwardniała lub popękana, u mnie wizualnie wyglądają ok, więc załozenie nowych takich samych niewiele tu zmieni. Ja osobiście chciałem cos pokombinować i dorobić sobie samemu takie gumy ale z gumy bardziej miękkiej tylko musze dorwac jakies kawałki miekkiej gumy i poprostu je dociąć, metodą prób i błędów coś może sie polepszy.
Zrób jeszcze u siebie taki test, odpal silnik, i dotykaj ręką po kolei , najpierw ręką na łapę silnika która lezy na poduszce, potem w dolne mocowanie poduszki które jest juz izolowane od drgan, i poprostu porównaj drgania i będziesz miał porównanie jak dana poduszka je izoluje. Ja u siebie sprawdzałem to wyraźnie było czuć ze największe drgania są przenoszone przez przednią poduszkę na belkę a dalej przez 4 gumy na podłużnicę, więc ta przednia poduszka najgorzej izoluje.
-
Arek5513
- Nowicjusz
![Nowicjusz Nowicjusz](./images/ranks/rank.gif)
- Posty: 9
- Rejestracja: pn gru 10, 2007 00:06
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Arek5513 » ndz sty 27, 2008 19:38
Panowie
Wymienilem przednia.. poduszke choc byla wymieniana. Wczesniej była Corteco teraz jest orginalna VW za 510 PLN wymienilem i NIC !!!
Dochodze do wniosku ze te drgania musza byc spowodowane zle wyrownowazonym kolem zamachowym lub zespolem sprzegla (tarcza + docisk)
Kolega wczesniej napisal ze moze panewki ale panewki bysmy slyszeli.. przy dodawaniu gazu byloby dudnienie i swiecilaby sie kontrola niskiego cisnienia oleju wiec panewki odpadaja.
Ja stawiam na kolo zamochowe.
Ktos ma inny pomysl???
.... bo Diesel wielkim człowiekiem był ... :-D
-
NiCom
- Ma gadane
![Ma gadane Ma gadane](./images/ranks/rankzolty.gif)
- Posty: 228
- Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
- Lokalizacja: Słupsk
-
Kontakt:
Post
autor: NiCom » ndz sty 27, 2008 22:23
Ja wymienialem sprzeglo (tarcza + docisk) na Sachs'a i tez nic nie dalo. Sklaniam sie jeszcze do wymiany koncowek wtryskow. Jak myslicie warto?
No i jeszcze pozostaja te 4 gumy pod lapa przednej belki o ktorej pisal Szatanek
-
szatanek
- Forum Master
![Forum Master Forum Master](./images/ranks/rank69.gif)
- Posty: 1028
- Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
- Lokalizacja: Lublin
-
Kontakt:
Post
autor: szatanek » ndz sty 27, 2008 22:53
Zastanawiający jest tylko jeden fakt, gdyby te zbytnie drgania spowodowane były złym wyrównowazeniem wału korbowego lub koła zamachowego odrazu wizualnie byłoby widac ze silnik podczas pracy zachowuje sie inaczej a konkretnie bardziej sie trzęsie, podskakuje i takie tam, a najdziwniejsze jest to ze jego ruchy podczas pracy są zwyczajne, nie emituje wyraznie wiekszych drgan, kiedys nawet porównywałem jak zachowuje sie silnik TDI w passacie B5 po lifcie i wyraźnie trząsł sie bardziej niz mój a w kabinie żadnych drgan ani telepania. Takze widac tu jak bardzo wazną rolę pełnią poduszki zawieszenia silnika w dieslu. Dodatkowo u mnie jest jeszcze cos takiego ze jak gasze silnik to wyraźnie słychac takie mocniejsze uderzeniowe zatrzęsienie silnikiem.
-
Arek5513
- Nowicjusz
![Nowicjusz Nowicjusz](./images/ranks/rank.gif)
- Posty: 9
- Rejestracja: pn gru 10, 2007 00:06
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Arek5513 » ndz sty 27, 2008 22:57
NiCom >> sprzeglo wymienilem na Sachs-a bo strasznie bylo zuzyte ale to jeszcze przed wystapieniem drgan. Po pol rocznym okresie uzytkowania tego sprzegla wlasnie nagle sie drgania pojawily
![chytry :chytry:](./images/smilies/chytry.gif)
Sa domysly ze to wlasnie sprzeglo lub cos przy kole zamachowym.
Zauwazylem taki objaw ze gdy swiece sie jeszcze grzeja i wystepuje duzy pobor pradu >> gdy uruchomie silnik to drgania sa wieksze gdy swiece zarowe zgasna drgania swa amplitude zmniejszaja.
Alternator jest oki wiec cos musi byc z walem korbowym skoro TAKI objaw wystepuje gdyz pasek klinowy (stozkowy) naciga koncowke walu od strony napedu uzadzen pomocniczych >> Tak to widze CO SADZICIE NA TEMAT TAKIEJ TEORII ??
.... bo Diesel wielkim człowiekiem był ... :-D
-
szatanek
- Forum Master
![Forum Master Forum Master](./images/ranks/rank69.gif)
- Posty: 1028
- Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
- Lokalizacja: Lublin
-
Kontakt:
Post
autor: szatanek » ndz sty 27, 2008 23:12
Kolego czyli tak, gdy masz większy pobór prądu alternator stawia większy opór a więc i większy opór dla wału korbowego jest na kole pasowym które to koło napędza pasek od altka. Koło to jest z tłumikiem drgan skrętnych(guma wewnatrz), mozliwe ze jest juz zuzyte i ma bicie. Zrób test, zdejmij pasek od wspomagania i od alternatora, odpal silnik bez tych pasków i porównaj czy drgania są podobne, najprostszy sposób.
-
NiCom
- Ma gadane
![Ma gadane Ma gadane](./images/ranks/rankzolty.gif)
- Posty: 228
- Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
- Lokalizacja: Słupsk
-
Kontakt:
Post
autor: NiCom » ndz sty 27, 2008 23:22
Ja tez tak mam z tymi swiecami. Dlatego jak ustawilem obroty na 1040 - 1080 po wyciagnieciu przyspieszacza to jest w miare. Pozniej jak sie silnik zrobi cieply i swiece przestaja grzac to wylaczam przyspieszacz. W tej pozycji tez mam ustawione obroty na 1040 - 1080. Jak zmniejszylem obroty to Zona powiedziala ze popsulem samochod
U mnie auto sie trzeslo zanim wymienilem sprzeglo wiec nie biore tego pod uwage.
Alternator tez mam nowy wiec odpada ta mozliwosc (poza tym paski sciagalem i probowalem bez paskow uruchomic auto i nic nie dalo).
Moze jakos wspolnie cos wymyslimy bo widze ze macie jakies checi z tym powalczyc w przeciwienstwie do mechanikow ktorzy mi mowia ze Diesel tak ma.
Moj wujek ma Golfa II tez Diesel i nic takiego mu sie nie dzieje. I to jest zastanawiajace
-
petermar
- Nowicjusz
![Nowicjusz Nowicjusz](./images/ranks/rank.gif)
- Posty: 11
- Rejestracja: wt lis 29, 2016 21:04
Post
autor: petermar » czw maja 07, 2020 00:45
mam to samo, sprawdziłem wszystko, i też nie wiem co dalej, drgania kierownicy, pedału sprzęgła podczas wciskania, odechciewa się wsiadać do mojego golfika, a przed robieniem rozrządu było bez drgań, teraz już 2 razy rozrząd wymieniany, koło pasowe itp... a drgania nie ustają... jest takie jakby bicie, o częstotliwości obrotu wału korbowego... może ktoś na coś wpadł od tamtego czasu?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Baidu [Spider] i 79 gości