Gdzie i jaki ON Tankujecie ???

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Oskar.O
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt kwie 07, 2006 13:51
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Oskar.O » śr mar 14, 2007 13:44

Ja leje na Orlenie lub Statoil i auto chodzi bardzo sprawnie. Co do orlenu wazne jest, zeby tankowac na nowych stacjach tego koncernu, bo niektore stare maja gorsze zbiorniki do przechowywania paliwa i troche syfu jest w srodku.


All that is, ever, ever was, will be ever... twisting... turning... Through the never

KondzikVW
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: wt sty 03, 2006 11:31
Lokalizacja: Szczecin/Bezrzecze
Kontakt:

Post autor: KondzikVW » śr mar 14, 2007 14:25

inspire pisze:Gdy miałeś Bp w baku było 8 stopni na dworze i wilgotność 40% oraz stałeś pare razy w korku, gdy miałeś v-pover to wiekszość spędziłeś na trasie , na dworze było 15 stopni i 20% wilgotności. Oczywiście trzeba brać pod uwagę wiele innych czynników np. ciśnienie atmosferyczne i te w kołach też
Prorok, wróżka,czarownik?? :)
Wiem, że nie jest to miarodajne. Wcaleni było jak piszesz - jeśli by tak było, to nawet bym nie pisał o wynikach, bo po co. Jeździłem zawsze do pracy, ta sama droga - nigdzie indziej. Nigdy w korkach nie stałem, nie spotkałem wilgotności 20% itd.
Wiem, że zawsze na lepszym paliwie zrobi się wiecej km.
Mam rodzinę w Bawarii - 700km po autostradzie, zawsze auta spalają w tamtą stronę więcej paliwa niż w drugą stronę i różnica jest około 12-15%. Na tamtym paliwie (Shell) odczuwalna jest wieksza moc niż na tym kóre tu na trasę sie tankuje(różne stacje BP i Neste)
Sudiuję siłownie okrętowe i wiele wiem o paliwach - również lekkich(ON). Przy naszych marnych ilościach jakie spalamy i krótkich trasach ciężko coś zmierzyć, ale na statku przy rejsie kilkatys. km różnice między najtańszym(najcięższym)paliwem, a trochę lepszym (lżejzym/droższym) są żędu kilkuset, do ponad tysiąca ton.

Paliwa nie koniecznie muszą być takie same i różnić się tylko dodatkami. Teraz przy zaawansowanej rafinacji (krakingu katalitycznym itp.) otrzymuje się różne postaci paliwa, różnej jakości itp. Zależnie od momentu pozyskania paliwa w trakcie rafinacji.

Pojeżdże i zobaczę. Narazie nie miałem okazji tego sprawdzić na trasie, co jest bardziej wiarygodnym tesem. Sprawdzałem we wrześniu na autostradzie w D ile spali ON(Neste)/OR 50%/50% i porównałem z niemieckim ON (Shell). Wynik, to około 1L różnicy na 100km. Prędkość podobna, obciążenie podobne, sucho na drodze, jednakowe ciśnienie w kołach itd.


Nie jestem leniwy. Mam zawyżone wymagania motywacyjne.

Awatar użytkownika
inspire
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 12:41
Lokalizacja: ???

Post autor: inspire » śr mar 14, 2007 16:46

Ja raz zatankowałem vervę a Pan na stacji orlenu powiedział mi że mniej spalę i dalej na nim zajadę. Okazało się że zajechałem bliżej niż na Nestea24 o 24km i wcale mniej nie spaliłem, srednio spalanie wychodziło 6,5. Czy należy wyciągać już wnioski ??
Łukoil przejmie 300stacji w Polsce m inn. część BP, będziemy mieć lepsze paliwo czy gorsze bo gdzieś słyszałem że ruskie paliwo jest gorsze od szelfowego?
Paliwa sprzedawane w Polsce muszą spełniać te normy :
http://www.uokik.gov.pl/pl/jakosc_paliw ... wni_paliw/
mały teścik:
http://tdi.pl/content/view/101/17/
A tutaj jest więcej teścików które pokazują że te paliwa nic nie wnoszą:
http://216.239.59.104/search?q=cache:AI ... cd=6&gl=pl

To pokazuje jak tendencyjne są artykuły. Paliwo Bp ultimate lepsze od konkurencji.
http://www.bp.com/genericarticle.do?cat ... Id=7019543
176km +10% = 193,6 pokazała hamownia nic ino lać i jeździć.
U znajomego na profesjonalnej hamowni maha 4x4 też był test i nie było różnic, poresztą w autoświecie też był test pt. co lejemy do baku, różnice niemierzalne a sprzet profesjonalny bo badania były prowadzone przy pomocy politechniki
Jedyna różnica to mniejsza ilość siarkii więcej dodatków myjących.
To tak jak ze słynnymi magnetyzerami.


Często pomykam A4 i 1-ką Katowice-Warszawa

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw mar 15, 2007 10:12

Ja wczoraj podlałem troszke V-powerka...ale szybko wyciągnąłem pistolet bo kosztowało 3,92 !! Podobno podwyżki jakieś były...

jak sie tankuje raz na 3 tygodnie to tak jest :)



Awatar użytkownika
inspire
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 12:41
Lokalizacja: ???

Post autor: inspire » czw mar 15, 2007 18:03

A ja Neste za 60zeta po 3,32/litr :rotfl:


Często pomykam A4 i 1-ką Katowice-Warszawa

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » czw mar 15, 2007 18:21

Ja zalałem dzisiaj moja rakiete bp ultimate (jakis czas jezdzilem na zwyklym paliwie)
i powiem bezstronnie ze slychac i czuc różnice... Mam nadzieje ze mi sie nie wydaje, ale auto ciszej pracuje i lepiej sie kreci. Juz nie mowiac o odpalaniu.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
inspire
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 12:41
Lokalizacja: ???

Post autor: inspire » czw mar 15, 2007 18:25

Powiem tak: każde paliwo jest dobre, dla jednego bp, dla drugiego vpowerek dla innego inne byle nie od wujka gienka z garażu lub małej stacyjki.
Ja na jeździe nie widziałem różnicy a na kieszeni tak, więc jak wybudowali nowa stację N to zacząłem korzystać i zbierać rachunki. Gdyby mi silniczek padł i ekspertyza była złe paliwo to mam ze 100 rachunków z tej stacji.


Często pomykam A4 i 1-ką Katowice-Warszawa

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » czw mar 15, 2007 19:12

Jeśli chodzi o rosyjskie paliwo to powiem tak: mój ojczulek jest kierowcą TIRa i tankuje albo w polsce albo na Rosji i roznica w paliwie jest naprawde duża, nawet gdy tankuje się w Rosji w renomowanych stacjach, motor pracuje zupelnie inaczej- slabiej, glosniej itd itd .. jak sam powiedzial "az szkoda motoru" ( jak tankuje to kotły do pelna 1500l + miksol )a porownajac paliwo polskie a niemieckie to roznica jest podobna jak w polskim i rosyjskim.
Niektorzy kierowcy tankuja paliwo w Rosji na mniej znanych stacjach to zdarza sie niektorym wtryski wymieniac 4x do roku.
Pozdrawiam



vagin2

Post autor: vagin2 » czw mar 15, 2007 21:50

ja tankuję przeważnie na orlenie, zawsze było wszystko cacy.


pozdro dla uysy ;]



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » czw mar 15, 2007 22:24

Tankuje Ultimate ON, po przejsciu ze zwyklego ON na Ultimate chyba zauwazylem nieznaczne wyciszenie silnika, ale nie zakladalbym sie o to. Mysle ze paliwa tupu Ultimate sa nieco wyzszej jakosci. Prawdopodobnie roznice bezposrednie sa trudne do zauwazenia (jezeli sa), natomiast zakladam ze roznice moga byc po 100.000 przejechanych na zwyklym ON lub Ultimate (czy innym o podwyzszonej czystosci). Wielu tych co rozbierali silnik wie jak moze byc np. zawalony brudna mazia kolektor wlotowy, czasem mocno utrudniajacy doplyw powietrza. Wierze (bo tylko wiara pozostaje;) ze uzywajac lepszego paliwa takie zawalenie kolektora i innych elementow nie natapi lub nastapi znacznie pozniej, a moze nawet oczyszcza sie te elementy? Mysle ze jezeli jest to sciema, to nie na 100%, tzn. paliwo typu Ultimate nie jest identyczne ze zwyklym, pytanie tylko jak duzo jest lepsze? Tyle co pokazuja reklamy? Niech bedzie 10% tego co w reklamach prawdy - dla mnie to wystarczy zeby tankowac Ultimate, w miesiacu wychodzi to 20-30 zl. drozej. Tyle warto zaplacic jezeli w jakikolwiek sposob pomoze to zachowac dobra kondycje silnika. A jezeli to sciema na 100%, to tez nie zbankrutuje przez taka kwote, a przynajmniej mam satysfakcje;)



jajko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: pt lis 11, 2005 14:49
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: jajko » sob mar 17, 2007 14:25

inspire pisze:
jajko pisze:Jeszcze jakieś 4 miesiące temu lałem tylko Neste24. Jednak raz trafiłem na lipę. Zmuliło silnik, chodził dziwnie, kiepsko palił
Miałeś pecha może to dziwne ale ja miałem podobnie na shellu w pewnym mieście niedaleko mnie
Dokładnie, ale nie podejmę ryzyka drugi raz, a różnica 6-10 groszy na litrze pomiędzy Shell'em, a Neste to nawet przy pełnym baku to tylko 5zł, więc wolę dorzucić, chyba, że kiedyś trafię na lipę na Shell'u to zmienię stację na jeszcze inną :)
inspire pisze:Ja na jeździe nie widziałem różnicy a na kieszeni tak, więc jak wybudowali nowa stację N to zacząłem korzystać i zbierać rachunki. Gdyby mi silniczek padł i ekspertyza była złe paliwo to mam ze 100 rachunków z tej stacji.
To żaden dowód, bo powiedzą, że raz zatankowałeś gdzie indziej i po sprawie. Jednak makulaturka zawsze się przyda ;)



Awatar użytkownika
krajzmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pt lip 29, 2005 18:14
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: krajzmen » sob mar 17, 2007 17:48

Ja zaś mieszkając niedaleko rafinerii Trzebinia tankuje na tamtejszej przy zakładowej stacji.ON jest tam czysty jak łza a i silnik chodzi bez zarzutu.Wcześniej również tam tankowałem ON BIO i silnik jakby pracował bardziej kulturalnie,no ale polski rząd tak namieszał,że Bio już nie produkują.A co do benzyny również na tej stacji jest 100% pewna,a nie tak jak ta okolicznych stacjach,nawet shell i Bp.


TDI TO KRÓL SILNIKÓW

Awatar użytkownika
inspire
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 12:41
Lokalizacja: ???

Post autor: inspire » ndz mar 18, 2007 08:45

a ona już nie upadła w trzebini?? coś słyszałem że powalili ją podatkiem


Często pomykam A4 i 1-ką Katowice-Warszawa

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 57 gości