Strona 80 z 114

EGR out - wrazenia

: ndz kwie 08, 2012 10:01
autor: bradley
Predzej bym upatrywal wyzszego spalania przez zle ustawienie rozrzadu tymbardziej, ze to pompowtryski, a tam kat synchronizacji walka rozrzadu dziala cuda.

EGR out - wrazenia

: ndz kwie 08, 2012 14:54
autor: szadrak
już zastanawiałem się nad tm, żeby ten EGR z powrotem zamontować :banghead:

EGR out - wrazenia

: ndz kwie 08, 2012 15:02
autor: bocian19
szadrak pisze:już zastanawiałem się nad tm, żeby ten EGR z powrotem zamontować :banghead:
To juz od ciebie zalezy kolego
EGR nie daje duzo mocy tylko to ze twoje autko oddycha swiezym powietrzem
Lepiej zamiast tego wywal KAT

Re: EGR out - wrazenia

: ndz kwie 08, 2012 15:04
autor: szadrak
Poza tym, myślałem że w silnikach PD żadnego kąta już się nie ustawia oprócz, (wiadomo dobrze zamontowanego rozrządu jak w każdym silniku),silników VP.

EGR out - wrazenia

: ndz kwie 08, 2012 15:08
autor: bocian19
szadrak pisze:Poza tym, myślałem że w silnikach PD żadnego kąta już się nie ustawia oprócz, (wiadomo dobrze zamontowanego rozrządu jak w każdym silniku),silników VP.
Wywala sie wywala
Tylko trzeba obejsc sonde tu masz temat,poczytaj se
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=264774" onclick="window.open(this.href);return false;

EGR out - wrazenia

: ndz kwie 08, 2012 15:20
autor: wesol
bocian nie kata tylko kąta ( wtrysku).

W rozrzadzie wazne jest ustawienie pompy czyli co za tym idzie kąt wtrysku jak i tez ustawienie wałka rozrzadu. Rozrzad to zgranie trzech kół: wał glowny, pompa i walek rozrzadu. W silnikach PD z racji iz nie ma pompy to sie ustawia walek rozrzadu ktory tez i napedza pompki( dusi krzywkami). Same pompki sa odpalane impulcem elektrycznym ale duszenie na pompke jest ustawiane mechanicznie na wałku. Silniki CR maja mozliwosc pelnej regulacji kata wtrysku elektrycznie. Tam pompa CR wysokiego cisnienia chodzi tylko po to by sie krecila i pompowala cisnienie na szyne.

Uklad recyrkulacji spalin w silnikach PD jest nieco inaczej skonstruowany niz w VP. Jest tam w ukladzie wymiennik ciepla i spaliny sa chlodzone plynem z ukladu chlodzenia. Dletego tez mozna powiedziec ze silnik z aktywnym EGRem szybciej sie nagrzewa. W silnikach VP konstrukcja jest na tyle prosta ze spaliny nic nie nagrzeja a ich udzial jest ze tak pwoem znikomy z stosunku do dzisiejszych konstrukcji.

EGR out - wrazenia

: ndz kwie 08, 2012 15:28
autor: bocian19
wesol, szadrak,

No to sie kompletnie nie zrozumielismy :rotfl:
Ja pisalem o Katalizatorze
bocian19 pisze:To juz od ciebie zalezy kolego
EGR nie daje duzo mocy tylko to ze twoje autko oddycha swiezym powietrzem
Lepiej zamiast tego wywal KAT

Re: EGR out - wrazenia

: ndz kwie 08, 2012 17:00
autor: Baryla
szadrak pisze:Tak tylko u mnie jeszcze doszło "grzebanie w sofcie" czego jak bym nie zrobił bo pojęcia i VAG-a nie mam. MOże taka cena bo chciałem na fakture wszystko...
Chociaż i tak wydaje mi się, że za drogo....
Na dodatek zwiększyło się spalanie o ok 1l na 100 wg kompa A ostatnio porównywałem spalanie z kompa i rzeczywiste i było prawie takie same.... Więc po świętach jade z reklamacją. Przy okazji rozrząd był zmieniany... NIe wiem, czy to wina, że EGR-a nie ma czy coś inego jest...
A na fakturze jest naprawa EGR....
A czy przypadkiem spalanie w tdi nie jest liczone z przepływki? A jak wiadomo po wywaleniu egr przepływka widzi troszkę więcej powietrza.

EGR out - wrazenia

: ndz kwie 08, 2012 17:11
autor: szadrak
Apropos EGR czy to jest kompletny zawór: Obrazek
czy do tego jeszcze coś dochodzi?

EGR out - wrazenia

: ndz kwie 08, 2012 17:28
autor: bradley
To masz EGR razem z klapa gaszaca.

Re: EGR out - wrazenia

: wt kwie 10, 2012 19:00
autor: lokomotion
Baryla pisze:
szadrak pisze: A czy przypadkiem spalanie w tdi nie jest liczone z przepływki? A jak wiadomo po wywaleniu egr przepływka widzi troszkę więcej powietrza.
Ja po wywaleniu zaworu EGR i wstawieniu rury z kwasówki oraz zaślepieniu wężyków podciśnienia spotkałem się z 2 razy mniejszą dawką pobieranego powietrza niż żądana dla silnika ARL. Czy przyczyną może być nie wyłączenie elektronicznie EGR jeśli komputer po za przepływką nie wywalał żadnych błędów? Jest coś takiego: "wkład przepływomierza powietrza nie nadąża za mapą" Wywalony EGR może mieć na to wpływ?

EGR out - wrazenia

: wt kwie 10, 2012 22:58
autor: szadrak
Dobrze, by było żeby zebrać wszystkie argumenty/wnioski za zaślepieniem EGR i przeciw w silnikach PD:
1. spalanie z EGR i po zaślepieniu;
2. czas nagrzewania się silnika z EGR i po zaślepieniu;
3. trwałośc turbosprężarki....
Na razie to mi przyszło do głowy. Przeczytałem ten wątek i pare innych dot EGR na tdi tuning i trafiają się argumenty przeciw zaślepianiu EGR

EGR out - wrazenia

: śr kwie 11, 2012 00:16
autor: bocian19
szadrak pisze:3. trwałośc turbosprężarki....
Mysle ze trwalosc turba nie ma nic do EGR?...

EGR out - wrazenia

: śr kwie 11, 2012 05:11
autor: KoJ@K
Ja myślę,że trochę ma,gdy zaślepimy egr syf z niego nie wpierdziela się tak w turbo.