[mk3]wskaznik temperatury[AAZ]

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » pn sty 09, 2006 09:46

No to jak rura jest ledwie Ciepła to wymien termostat tylko przed załozeniem nowego termostatu sprawdz go w gorącej wodzie zebys dwa razy tej samej roboty nie robił!!!!
A po wymianie jak dalej wskazówka nie drgnie to postepuj wedle poprzedniej instrukcji!
Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
Pabloss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 224
Rejestracja: sob lut 05, 2005 22:08
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: Pabloss » pn sty 09, 2006 10:16

Termostat. Miałem podobnie. u mnie było tak że zagrzewał sie tylko do 70 st. i nic więcej. Wymieniłem termostat i jest ok !



Rafaello27
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: sob lis 26, 2005 13:51
Lokalizacja: Rabka Zdrój

Post autor: Rafaello27 » pn sty 09, 2006 11:13

A ja znowu nie dowierzam wskaźnikowi temperatury.
Wg wskaźnika temperatura skacze mi od 85* do 105. A wentylator przy 105*C nie włącza się. Dopiero po chwili postoju.

Z drugiej strony termostat który zamontowałeś też mógł być "nie trafiony" czyli z wadą fabryczną.



Awatar użytkownika
GrycU
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob lut 12, 2005 16:06
Lokalizacja: Gryfice/Szczecin
Kontakt:

Post autor: GrycU » pn sty 09, 2006 11:37

witam ja tez mam problem z czujnikiem jakims w VW t4 mruga mi cały czas kontrolka od wody wszystko jets sprawne bo sie zagrzewa wody nie ubywa cisnienie w zbiorniczku jets normalne ani duze ani małe (napewno mam czujnik sprawny w baniaczku ) a jak to własciwie jest z ta rezystancja czujników i mniej wiecej gdzie sa one zlokalizowane?



Awatar użytkownika
ziembul
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr paź 26, 2005 20:04
Lokalizacja: Wieluń/Wawa/Eindhoven
Kontakt:

Post autor: ziembul » wt lut 21, 2006 18:13

Witam ponownie!

W koncu mialem troche czasu zeby pogrzebac w moim golfie.
Wymienilem termostat (Vernet). Wszystko jakby w normie tzn termostat sie otwiera(dolna rura goraca), ogrzewanie w srodku super, ale czujnik wskazuje 70 stopni. Do tego nagle zaczal dzialac wentylator i okazalo sie ze jest zwarcie na szybszym biegu. Tymczasowo odlaczylem drugi bieg i wentylator wlacza sie na pierwszy bieg jak silnik sie zagrzeje. Dodam, ze wymienilem tez czujnik temp.
Moim zdaniem wszsytko dziala jak trzeba, bo wlacza sie went, dolna rura ciepla i jest ogrzewanie. Ale ten wskaznik na 70 stopni...
Troche mnie to denerwuje, ale na razie tak jezdze.
Macie jeszcze jakies pomysly?

pozdrawiam


Juz po problemie(hamulce):
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=81532

magiczny PIN :)))
BREMBO MAX|FERODO PREMIER

Awatar użytkownika
pw524
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: pt lut 18, 2005 17:22
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pw524 » wt lut 21, 2006 18:30

Miałem coś podobnego u mnie była wina tyrystora sterującego wskażnikiem. To takie małe g.... z tyłu w zegarach wygląda jak tranzyator jedna nóżka idzie na wskażnik temperatury a druga na wskażnik poziomu paliwa. U mnie to było walnięte i żle wskazywało temperature. Do kupienia w elektronicznym.



Grzegi Siedlce
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 18:32
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: Grzegi Siedlce » ndz lut 26, 2006 01:09

ziembul pisze:kontrolka od swiec zapala mi sie przy kazdym odpalaniu niezaleznie czy silnik jest nagrzany czy nie.
u mnie kontrolka nie zapala sie tylko jeżeli motor jest dobrze nagrzany ale to podobno zależy od świec żarowych a co do tej temperatury to jest ciekawy temat w td bo ja ma podobnie wiesz z tym że jeżeli stoi długona wolnych obrotach to nawet do około 100 stopni wzrośnie temp. a podczas jazdy to nigdy mi nie przekroczyła 70. wiec już sam niewiem co z tym robić. bo płyn nagrzewa się normalnie. wić termostat jest chyba ok. ale z tego co wiem to zmora vw diesli.



Awatar użytkownika
RAFI_ZGIERZ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt sty 31, 2006 22:16
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Post autor: RAFI_ZGIERZ » ndz lut 26, 2006 19:57

ja ma golfa tdi, ma podobny co koledzy problem, bardzo, ale to bardz owolne podnosi mi się wskazówka od temp na kokpice, musze przejechać około 20 km aby wskoczyła na 90 stopni. Myślałem że to termostat- jednak nie, jak wymienić i gdzie się znajduje czujnik temp. silnika ???



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lut 28, 2006 09:30

pw524 pisze:Miałem coś podobnego u mnie była wina tyrystora sterującego wskażnikiem. To takie małe g.... z tyłu w zegarach wygląda jak tranzyator jedna nóżka idzie na wskażnik temperatury a druga na wskażnik poziomu paliwa. U mnie to było walnięte i żle wskazywało temperature. Do kupienia w elektronicznym.
O to coś nowego !!
Ja też wymieniłem sprawny termostat Verneta na jeszcze lepszy Vahlera, pomierzyłem czujnik temperatury, kupiłem drugi nowy czujnik - wartości rezystancji ma takie same :)
tzn. na stykach 1,3 ma większą prawie 2x rezystancję niż na stykach 2,4...
wg autodaty to własnie styki 2,4 idą na wskaznik temp. (tzn 2 chyba na mase)

Napisz jakie miales objawy? - wyhylał Ci się wskaźnik ?

u mnie przy zwraciu 2 i 4 (rezystanacja 0 Ohm) wskazówka grzecznie wedruje na 130 stopni...



Grzegi Siedlce
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 18:32
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: Grzegi Siedlce » czw mar 02, 2006 00:40

RAFI_ZGIERZ pisze:gdzie się znajduje czujnik temp. silnika ???
z przodu w do głowicy masz przykręcony taki czarny ,gruby plastykowy kruciec. od niego wychodzi waż do chłodnicy. i w ten plastyk masz wpięte dwa czujniki najprawdopodobniej. jeden z nich podaje temp. na komputer a drugi na wskaźnik w desce rozdzielczej. widze że to jest wada co 3 vw. diesla bo benzyniaki szybciej sie grzeją raczej.

[ Dodano: Sro Mar 01, 2006 23:45 ]
Z wypowiedzi kolegów widze ze niema sensu ciągłe wymienianie czujników i termostatów :( bo to nic nie daje zbytnio. kurde co to jest że tak powoli rośnie wskaźnik temperatury. ja moge jeździć godzine po mieście i cały czas 70 stopni mam na desce. a jak tak postoi na wolnych obrotach z w 25 minut to nawet do prawie 100 stopni wzrośnie temp. a na dodatek nie załącza mi sie wentylator w chłodnicy. czujnik pewnie padł bo na zworke działa. CO JESZCZE MOGĘ SPRAWDZIĆ KOLEDZY ???



W3reWolf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr lis 16, 2005 21:13
Lokalizacja: Bytów
Kontakt:

Post autor: W3reWolf » czw mar 02, 2006 14:02

Grzegi Siedlce pisze:z przodu w do głowicy masz przykręcony taki czarny ,gruby plastykowy kruciec. od niego wychodzi waż do chłodnicy. i w ten plastyk masz wpięte dwa czujniki najprawdopodobniej. jeden z nich podaje temp. na komputer a drugi na wskaźnik w desce rozdzielczej. widze że to jest wada co 3 vw. diesla bo benzyniaki szybciej sie grzeją raczej.
Mała poporawka jeden czujnik, który pełni dwie funkcje, żadne dwa czujniki. Jeden czujnik, który posiada 4 styki, 2 idą na wskaźnik, drugie 2 styki idą na komputer.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 56 gości