Problem z odpaleniem 1.9TDI 1Z

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
grzegorz07555
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz gru 27, 2009 16:24
Lokalizacja: żagań

Post autor: grzegorz07555 » ndz maja 30, 2010 18:40

sprawdź koło na wale ( wystarczy że lekko się wyrobi i lipa)
(munior - sam jesteś jak półksiężyc) :green_fuck:

[ Dodano: 30 Maj 2010 18:55 ]
może śruba od koła?

[ Dodano: 30 Maj 2010 19:03 ]
fleshu pisze:
grzegorz07555 pisze:sprawdź świece żarowe,
Kolega nie mieszka na Syberii > a świece żarowe grzeją dopiero poniżej 4 stopni.
mam zwate na czujniku temp. zew i przy +10 pokazuje mi że jest -5.
pytanie do Fleshu:
czy moje świece żarowe się załączają jak w Syberii?
czy jest to przyczyną że moje auto ma problem z odpaleniem na ciepłym silniku? :foch:
Ostatnio zmieniony ndz maja 30, 2010 19:21 przez grzegorz07555, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » ndz maja 30, 2010 23:22

grzegorz07555 pisze:czujniku temp. zew
O temperaturze informuje kompa czujnik zespolony temperatury > zespolony> czyli 2 czujniki w jednym > jeden obwód na licznik, drugi na ECU.
Czujnik wpięty jest do rury z płynem chłodzącym > więc temperatura nie jest łapana z powietrza ale z cieczy.
Wypięcie całkowite wtyczki (zerowy opór) spowoduje bardzo długie (około 20s) grzanie świec żarowych.
Zwarcie na wtyczce da efekt odwrotny > przekaźnik świec poda sygnał bardzo krótkiego grzania.

Co do oceny sytuacji > można zmienić połowę silnika > pewnie w końcu się utrafi.
Albo...
VAG> Engine > wskazanie temperatury
VAG>Instruments> wskazanie temperatury
Temperatura pochodzi z tego samego czujnika > więc powinna być możliwie zbliżona do siebie > tolerancja do 5 stopni > inaczej czujnik na śmietnik.
grzegorz07555 pisze:czy jest to przyczyną że moje auto ma problem z odpaleniem na ciepłym silniku?
Uszkodzenie czujnika lub zwarcie w obwodzie da właśnie taki efekt > na zimnym od strzała > na ciepłym 3-6 sekund zanim załapie.



Awatar użytkownika
niebieski91
SHARIKOWIEC
Posty: 951
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: niebieski91 » pn maja 31, 2010 10:06

podłącze sie pod temat

mój 1Z w ogóle nie chce palić na zimnym - moge go kręcić do bólu - zapala dopiero kiedy wcisnę mu gazu i przytrzymam

był wymieniany rozrząd ale przed wymiana było to samo - kąt wtrysku ustawiony dobrze
ciepły pali od strzała - gdzie szukać winy ??
filtr paliwa wymieniony - powietrza nie łapie zaworek powrotny sprawny paliwo nie cofa sie

i drugie pytanie troche z innej beczki - Sharan (AFN z 99r.) z kolei ma problem z odpaleniem na cieplo - zimny od strzała ciepły w zależności od temperatury silnika trzeba kręcić 3-5 s.
rozrząd nowy - kąt wtrysku gites, filtry (wszystkie) i czujnik temperatury wymieniony
Ostatnio zmieniony pn maja 31, 2010 10:07 przez niebieski91, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
grzegorz07555
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz gru 27, 2009 16:24
Lokalizacja: żagań

Post autor: grzegorz07555 » pn maja 31, 2010 12:33

fleshu, dzięki za podpowiedź. pzdr.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pn maja 31, 2010 13:38

niebieski91 pisze:mój 1Z w ogóle nie chce palić na zimnym
Engine > recode > zmień kodowanie silnika na automat > ma poprawioną mapę startową > to na wstępie wykluczy błąd mapy.
Można jeszcze podnosić dawkę startową.
Układ paliwowy i zaworek zwrotny.
Jest jeszcze parę rzeczy, o których nie wspomniałem > ale wpierw posprawdzaj te ww.



Awatar użytkownika
niebieski91
SHARIKOWIEC
Posty: 951
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: niebieski91 » pn maja 31, 2010 13:41

fleshu pisze:Układ paliwowy i zaworek zwrotny.
:dol: :dol: :dol:
niebieski91 pisze:filtr paliwa wymieniony - powietrza nie łapie zaworek powrotny sprawny paliwo nie cofa sie


Obrazek

arwam

Post autor: arwam » pn maja 31, 2010 15:09

panowie problem z zapowietrzaniem się układu byłby wtedy gdyby podczas kręcenia rozrusznikiem nic z wydechu nie leciało.
natomiast biała chmura dymu wskazuje na to że kąt wtrysku jest znacznie opóźniony.
do sprawdzenia kąt wtrysku a wcześniej jak odpalisz sprawdź czy koło na wale chodzi prosto.
ale na dzień dobry rusz pompę w kierunku silnika o jakieś 2-3mm
poprawa będzie napewno.
chyba ze już silnik niemal kompresji nie ma to wtedy objaw będzie taki sam. czy zdjęcie wtyczki z czujnika temp poprawia sytuację ?



adicbr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr gru 03, 2008 19:42
Lokalizacja: polska

log

Post autor: adicbr » ndz cze 13, 2010 17:22

Obrazek

Witam udało mi sie zdobyc vaga w grupie 000 pokazuje cos takiego jak na zdięciu powyżej.



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » ndz cze 13, 2010 18:57

Sprawdz ustawienia rozrzadu. Wszystko wskazuje na to, ze masz przestawiony. (2 okienko i 000)


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
grzegorz07555
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz gru 27, 2009 16:24
Lokalizacja: żagań

Post autor: grzegorz07555 » sob cze 19, 2010 13:14

fleshu pisze:
niebieski91 pisze:mój 1Z w ogóle nie chce palić na zimnym
Engine > recode > zmień kodowanie silnika na automat > ma poprawioną mapę startową > to na wstępie wykluczy błąd mapy.
Można jeszcze podnosić dawkę startową.
Układ paliwowy i zaworek zwrotny.
Jest jeszcze parę rzeczy, o których nie wspomniałem > ale wpierw posprawdzaj te ww.
Fleshu, okazało się że przyczyną kiepskiego odpalania na ciepło był rozrusznik (całe szczęście), za rozrusznik od passata B4 dałem 150 zł, robocizna za free. Pzdr.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 84 gości