Głośna praca silnika.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wojtq87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn wrz 20, 2010 23:44
Lokalizacja: ONY

Głośna praca silnika.

Post autor: wojtq87 » czw lut 10, 2011 18:14

czyli jest to zwiazane z alternatorem , raczej sie nie myle co do mojej opinii o tym... dla pewnosci zrzuc pasek ,wsadź srubokret w wirnik alternatora tak aby go zblokowac i sprobuj pokrecic sprzegiełkiem , powinien dzialac na zasadzie wolnobiegu w rowerze czyli w jedna zblokowany , a w druga powinnien sie krecic.Jesli sprzegiełko jest zablokowane w dwie strony to znaczy sie jest uszkodzone


był Golf III GT TDI 110km AFN :)
byl PASSAT b5 TDI 110km AFN
jest Audi A3 8L 1,9TDI 130KM ASZ

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Głośna praca silnika.

Post autor: dziechu » czw lut 10, 2011 18:30

Tak sprawdzę. Jak sie to ewentualnie wymienia?

Jak zrzucę pasek, to chyba mogę na chwilę zapalić silnik? Jeżeli to jet to, to powinno być ciszej, prawda?



Awatar użytkownika
wojtq87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn wrz 20, 2010 23:44
Lokalizacja: ONY

Głośna praca silnika.

Post autor: wojtq87 » czw lut 10, 2011 19:24

mozesz odpalic na chwile , wtedy nie bedziesz mial wspomagania i chlodzenia. tutaj(http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=200181" onclick="window.open(this.href);return false;) masz pokazany opis jak to wymienic , jest to na przykladzie silnika montowanego w passacie lub a4. W golfie bedzisz mial łatwiej bo nie musisz wyciagac alternatora poniewaz silnik jest poprzecznie co z tego wynika łątwiejszy dostep ;P


był Golf III GT TDI 110km AFN :)
byl PASSAT b5 TDI 110km AFN
jest Audi A3 8L 1,9TDI 130KM ASZ

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Głośna praca silnika.

Post autor: dziechu » czw lut 10, 2011 19:49

Tam jest potrzebne specjalne narzędzie - ten wieloklin z otworem i sześciokątem do zablokowania sprzegiełka przy odkręcaniu.



Awatar użytkownika
wojtq87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn wrz 20, 2010 23:44
Lokalizacja: ONY

Głośna praca silnika.

Post autor: wojtq87 » czw lut 10, 2011 19:54

tak, ja go nie mialem to podjechalem to znajomego mechnika za 20zl wymienil mi pasek i to sprzegiełko.nie oplaca sie kupowac klucza ;)


był Golf III GT TDI 110km AFN :)
byl PASSAT b5 TDI 110km AFN
jest Audi A3 8L 1,9TDI 130KM ASZ

Naparstek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 21:52
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Głośna praca silnika.

Post autor: Naparstek » ndz lut 13, 2011 02:10

dziechu, sprawdź czy wogóle masz zamontowane sprzęgiełko na alternatorze. Fabrycznie w silnikach 1Z nie było montowane to sprzęgiełko tylko zwykłe koło pasowe.



adampiasek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw lip 09, 2009 20:18
Lokalizacja: EZG

Głośna praca silnika.

Post autor: adampiasek » ndz lut 13, 2011 19:27

Ja też stawaim na wolne koło alternatora, u mnie jak pukało to cały napinacz pękł (dokladnie ta łapa od tłumika drgań), po wymianie problem zniknął.



norbi7807
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn cze 07, 2010 21:03
Lokalizacja: Czę100chowa
Kontakt:

Re: Głośna praca silnika.

Post autor: norbi7807 » wt kwie 17, 2012 21:30

Dokładnie takie same objawy miałem(Golf 3 1.9 TDI GT). Tlekotało ja cholera. Dźwięk metaliczty na wolnych obrotach, na wysokich nie słychać. Właśnie jestem po wizycie u mechanika. . Wymienił napinacz paska (był jeszcze w miarę ale wymieniony na nowy skf 170zł), rolkę (70zł) 2 tuleje(15złx2) łapę i ramię (150zł i tu chyba mnie naciągnął, aż tyle kosztuje?) bo była strasznie wyrobiona. Skasował mnie 480 zł. Chodzi dobrze, lecz jeszcze mnie czeka wymiana pompy bo trochę kolo pasowe od się giba. Czy da się wymienić samo koło czy trzeba kupować całą pompę?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 57 gości