Olej rzepakowy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Johny1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: pn gru 12, 2005 00:50
Lokalizacja: Łomianki / VaWa
Kontakt:

Post autor: Johny1984 » ndz kwie 09, 2006 20:33

malox pisze:spalanie jest podobne a natet mniejsze.cena rzepaku(olej karolinka tesco lub real ok 2.50).Instalacja jest kosztowna .Ale warto zrobic ja samemu to wyjdzie ok 200 zł.Wystarczy poszukać części na złomie..
a wiesz jak to zrobic???
u siebie sam to zrobiles??

pzdr


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Awatar użytkownika
malox
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt paź 26, 2004 15:21
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: malox » ndz kwie 09, 2006 20:54

wiem jak to zrobić...u siebie nie robiłem(mam benzyne) ale przymierzam sie do kupna disla..A olej mam zamiar brać z barów...Już gadamem z kumplem co może mi załatwić ok 50 litrów tygodniowo...ale jak wyjdzie jeszcze nie wiem...Największy problem jest z wymiennikiem ciepła.Ja to widze tak:6 kawałków blach stalowej nierdzewnej i przewód miedziany i jakieś końcówki np.rułki..wszystko zaspawać ,ewentualnie twarde lutowanie..jak spawac to metodą TIG ze względu na miedź chodź jest możliwość przepalenia rurki miedziowej, tak więc najlepiej lutować..i wymiennik zrobiony.zbiornik paliwa musiałby być mały, żeby go zmieścic gdzieś po maske...np z motoru...do tego jakieś przewody gumowe..no i 4 elektrozawory..widziałem na złomie takie z gazu i benzyny(myśle że 50 zeta bym je kupił).no i oszywiście sterowanie w środku samochodu( tj przycisk wł wył).Tak by to pokrótce wyglądało...Niktórzy kupują podrzewacze elektryczne ale myśle że nie uzyska sie tym dużej temperatury...jeszcze jedno warto by zrobić w jednym wymienniku dwie rurki miedziowe aby podwójnie podrzewać rzepak tj przed filtrem i przed pompą wtryskową bo filtr sie bedzie szybko zasyfiał...lub też dać osobny filtr oleju ...pozdro



Johny1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: pn gru 12, 2005 00:50
Lokalizacja: Łomianki / VaWa
Kontakt:

Post autor: Johny1984 » ndz kwie 09, 2006 22:36

aha...jak zrobisz u siebie to daj mi znac... :)
a webasto podgrzeje odpowiednio rzepakowy...???
mam szczescie miec tak owe urzadzonko !!! :)

pzdr


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Awatar użytkownika
Pruszkowiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1449
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
Kontakt:

Post autor: Pruszkowiak » pn kwie 10, 2006 09:51

W sobote oglądałem na Polsacie program państwa Zientarskich pod tytułem PASJONACI i tam pokazali facetqa który jeździ Fordem Transitem na oleju rzepakowym i nie ma żadnych instalacji.W zime samochód zapala mu bez problemu.Też zastanawiałęm się nad laniem oleju rzepakowego ale mówicie coś tu o instalacjach i jak jest zimno to ma problem z odpaleniem.Jak to w końcu jest?



Johny1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: pn gru 12, 2005 00:50
Lokalizacja: Łomianki / VaWa
Kontakt:

Post autor: Johny1984 » pn kwie 10, 2006 10:25

Pruszkowiak pisze:W sobote oglądałem na Polsacie program państwa Zientarskich pod tytułem PASJONACI i tam pokazali facetqa który jeździ Fordem Transitem na oleju rzepakowym i nie ma żadnych instalacji.W zime samochód zapala mu bez problemu.Też zastanawiałęm się nad laniem oleju rzepakowego ale mówicie coś tu o instalacjach i jak jest zimno to ma problem z odpaleniem.Jak to w końcu jest?

tez to oladalem :)
na wiekszym mrozie nie go trzymal na zewnatrz tylko w garazu o ile pamietam...


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

duudii
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 335
Rejestracja: pn paź 31, 2005 17:21
Lokalizacja: Mościska/Laski
Kontakt:

Post autor: duudii » pn kwie 10, 2006 10:37

niedowiarku jeden !!
Mówiłem ci ,że z tą instalką to super sprawa -tylko minus.
Nie wiem jak u was ,ale wg. mnie trzeba mieć 5 litrowy baniaczek z ropą na rozruch ,jak podgrzewacz oleju podgrzeje olej to wtedy przełacza się na olej przepakowy ,roślinny i tak samo przy gaszeniu -żeby wtryski nie dostawały w dupę
wiec uważajcie na serducha swoich aut :bajer:



Awatar użytkownika
malox
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt paź 26, 2004 15:21
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: malox » pn kwie 10, 2006 11:31

chodzi głównie to właściwości oleju rzepakowego, który w tem ok.70 stopni ma włąściwości podobne do napędowego.Jeśli olej nie będzie podrzany ,to w dupe bedzie dostawać pompa(ze względu na więszą gęstoś tegoż oleju tj. większe obciążenie pompy),jak i filtry sie będą często zapychać, no i oszywiście wtryski na których będzie się wytwarzał osad..Instalacja jest po to żeby nie niszczyć przy okazji podzespołów..

[ Dodano: Pon Kwi 10, 2006 11:36 am ]
dodam jeszcze że w lidlu olej podobno po 2.29... :bigok:



ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » pn kwie 10, 2006 11:48

Tu nie chodzi o gęstość tylko o lepkość. Gęstość (waga jednostki objętości) nieznacznie się zmienia po podgrzaniu ze względu na rozszerzalność termiczną OR, natomiast OR ma dużo większą lepkość w temperaturze otoczenia niż w temperaturze powyżej 70 stopni C. Chodzi o to aby po podgrzaniu lepkość OR była zbliżona do lepkośći ON w temperaturze otoczenia.



Johny1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: pn gru 12, 2005 00:50
Lokalizacja: Łomianki / VaWa
Kontakt:

Post autor: Johny1984 » pn kwie 10, 2006 13:58

ryba_71 pisze:Tu nie chodzi o gęstość tylko o lepkość. Gęstość (waga jednostki objętości) nieznacznie się zmienia po podgrzaniu ze względu na rozszerzalność termiczną OR, natomiast OR ma dużo większą lepkość w temperaturze otoczenia niż w temperaturze powyżej 70 stopni C. Chodzi o to aby po podgrzaniu lepkość OR była zbliżona do lepkośći ON w temperaturze otoczenia.
no tak-lepkosc jest odwrotnieproporcjonalna do temperatury - im wieksza temperatura tym mniejsza lepkosc.
w wyzszej temperaturze nic sie nie ma prawa zapchac...teoretycznie... :)

pzdr


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Awatar użytkownika
KuZi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: czw sty 12, 2006 22:41
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: KuZi » pn kwie 10, 2006 14:37

Moje skromne obserwacje:

Temat roślinności w naszych bakach jest mi znany (znam gościa co kilka lat temu na roślinnym z Aldika przejeżdżał całe Niemcy w drodze do Polski, jedynie co to celnicy dziwnie nawąchiwali z tyłu auta :D )
Mercedesy chodzą na tym bez problemu (zresztą diesle merca to nie do zajechania),
ja lałem do mk2 TD przez dwa 2 ostatnie dni do baku olej zmodyfikowany genetycznie sojowy w proporcji 50:50 z ON, robiłem dziennie w trasie po 250km, moje obserwacje z mojego auta:
podczas jazdy gdy trzymamy obroty wszystko OK, "na luzie" lub na postoju(np. czerwone światło, przejazd kolejowy) silnik pracuje nierówno i wydobywa się z rury wydechowej ogromna ilość niebieskiego dymu(tak jakbyście olej przypalili na patelni :)) co jest dosyć krępujące gdy ktoś za nami stoi ;-) Spalanie pozostaje na poziomie normalnym, rozruch ranny (ok 10 stopni na zewnatrz) nie stanowił problemu i gdyby nie te dymy z rury byłoby całkiem OK.



Johny1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: pn gru 12, 2005 00:50
Lokalizacja: Łomianki / VaWa
Kontakt:

Post autor: Johny1984 » pn kwie 10, 2006 15:47

KuZi pisze: gdyby nie te dymy z rury byłoby całkiem OK.
jedynie co to celnicy dziwnie nawąchiwali z tyłu auta
placki,frytki,nalesniki... - zapachy gastronomii z auta na roslinnosc... :)


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Gacu16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: sob lut 25, 2006 16:29
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Gacu16 » śr kwie 12, 2006 23:09

widze ze temat sie ostro rozwija na róznych forach,ja mam zamiar wlać do swojego mk2td zwykły rzepak i zobacze jak chodzi jeżeli bedzie dobrze chodził to mu wrzuce podgrzewać i to będzie tyle nic wiecej niebede modyfikował,czy ma to jakas przyszłośc czy auto misie rozleci po dwóch tygodniach???i czemu wszyscy otym rzepaku ?? nienadaje sie słonecznikowy??



Johny1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: pn gru 12, 2005 00:50
Lokalizacja: Łomianki / VaWa
Kontakt:

Post autor: Johny1984 » śr kwie 12, 2006 23:27

Gacu16 pisze: nienadaje sie słonecznikowy??
slonecznikowy jest drozszy.... :)


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » śr kwie 12, 2006 23:37

Polecam oliwe z oliwek z pierwszego tloczenia (Extra Virgin).



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 99 gości