Nierówna praca silnika (podczas i po hamowaniu).

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sklejku
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 359
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 21:52
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Nierówna Praca Silnika (podczas i po hamowaniu).

Post autor: sklejku » pt maja 22, 2015 13:58

Kolego mi tak telepało jak dojeżdżałem do świateł też, tylko jak był rozgrzany...okazało się że miał przestawioną dawkę paliwa za dużą dlatego szarpało, dawkę zmieniłem sam vagiem, tylko to nie Polski Vag bo tym nic nie zrobisz. Dawka paliwa ustawiana w sposób im mniejsza wartość do 0 tym większą ilość paliwa wtryskuje u mnie to bylo 2.0 czyli bardzo dużo, ustawiłem na 3,5 bodajże i po problemie. U Ciebie może to co innego ale tylko informuję że jest takie prawdopodobieństwo jeśli chodzi o nie równa pracę silnika np przy dojeżdżaniu do świateł :)


Zawsze warto mieć pod nogą więcej niżeli mniej ale w głowie mieć więcej jak w nodze to tak ku przestrodze

Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Nierówna Praca Silnika (podczas i po hamowaniu).

Post autor: ciachotdi » pt maja 22, 2015 15:00

munior pisze:Jeden i drugi książkowe i 100% objawy padającego dwumasu .... i obaj nie mogą znależć podobnych przypadków.... ręce opadają
żebyś wiedział :hmm:


Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
tylu idiotów

Morsartt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr mar 25, 2015 20:20

Nierówna Praca Silnika (podczas i po hamowaniu).

Post autor: Morsartt » pt maja 22, 2015 17:59

Munior - Rece opadaja po takich wypowiedziach jak Twoje. Bo najlepiej rzucic wszystko na dwumas.

Akurat na osobnym temacie okazalo sie ze mam problem z pompa wtryskowa ktora nie przestawia kata, i byc moze to jest wina jak ktos wczesnej napisal.
Dam znac po odebraniu auta od pompiarza.



Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Nierówna Praca Silnika (podczas i po hamowaniu).

Post autor: ciachotdi » pt maja 22, 2015 21:15

Morsartt pisze: pompa wtryskowa ktora nie przestawia kata
:goof:

Po pracy silnika słychać czy zawór N108 przestawia kąt wtrysku, przynajmniej u mnie słychać to bardzo wyraźnie.


Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
tylu idiotów

Morsartt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr mar 25, 2015 20:20

Nierówna Praca Silnika (podczas i po hamowaniu).

Post autor: Morsartt » pt maja 22, 2015 22:24

Nic nie słychać właśnie, kąta nie przestawia, zmieniałem dawkę i po czasie sama się rozjeżdżała.
Chyba przyszedł czas na wymianę pompy, ewentualnie regeneracja ...



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Nierówna Praca Silnika (podczas i po hamowaniu).

Post autor: munior » pt maja 22, 2015 22:36

Morsartt pisze:Munior - Rece opadaja po takich wypowiedziach jak Twoje. Bo najlepiej rzucic wszystko na dwumas.

Akurat na osobnym temacie okazalo sie ze mam problem z pompa wtryskowa ktora nie przestawia kata
To zamiast pretensji o złą diagnozę ,trzeba było umiesić log dynamiczny 004 :hmm: wtedy nie trzeba bawić się we wrózke ,bo w logu dynamicznym ,widac jak na dłoni, czy pompa przestawia kąt jak należy,czy nie
Morsartt pisze:Nic nie słychać właśnie, kąta nie przestawia, zmieniałem dawkę i po czasie sama się rozjeżdżała.
Chyba przyszedł czas na wymianę pompy, ewentualnie regeneracja ...
:bajer:

Zbyt pochopne wnioski wyciągasz ...równie dobrze przyczyną nieprzestawiania kąta ,może być taki drobiazg ,jak niesprawny zaworek ,utrzymujacy odpowiednie cisnienie wewnętrzne w pompie...który jest do sprawdzenia w parę minut ,sprężarką z manometrem ....ale przecież Ty wiesz lepiej ,to co Ci będę takie proste rzeczy tłumaczył :hmm: oddaj do ''regeneracji '',która w99% przypadków polega na wymianie uszczelek ....na to że sprawdzą zaworek o którym mówię ,raczej bym nie liczył :chytry:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Morsartt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr mar 25, 2015 20:20

Nierówna Praca Silnika (podczas i po hamowaniu).

Post autor: Morsartt » pt maja 22, 2015 23:07

Wybacz że zrozumiałeś że mam pretensję, po prostu ktoś pisze że daje 100% a okazuje się coś innego.
Więc to też pochopny wniosek. Logi dynamiczne umieściłem wszystkie tutaj: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=80&t=576383
Jakbyś mógł rzucić okiem byłbym wdzięczny, a co do sprawdzenia tego zaworka to nie wiem jak się go sprawdza.
Jedyne co znalazłem w sieci to że ten N108 mogę zdemontować i spróbować wyczyścić, i uczelki zmienić.



Awatar użytkownika
kamil1555
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: czw mar 02, 2006 22:43
Lokalizacja: kuj-pom

Nierówna Praca Silnika (podczas i po hamowaniu).

Post autor: kamil1555 » ndz maja 24, 2015 11:40

Miałem to samo. Wymieniona była dwumasa i już autem nie trzęsło, ale silnik dalej nierówno pracował przy dojeżdżaniu, hamowaniu. Okazało się, że nastawnik pompy był winny standard w ALH. Przesuwanie go trochę pomagało, nie mówcie o regulacji VAG-iem, bo jest minimalna i nie ma raczej większego sensu.


And remember respect is everything! VCDS 18.5.2, BDM , liczniki grupa VAG (od najstarszych do najnowszych).

Morsartt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr mar 25, 2015 20:20

Nierówna Praca Silnika (podczas i po hamowaniu).

Post autor: Morsartt » ndz maja 24, 2015 12:31

Ale przesuwanie nastawnika to zmiana dawki, a dawka jak się nie mylę w logach jest ok?



Awatar użytkownika
kamil1555
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: czw mar 02, 2006 22:43
Lokalizacja: kuj-pom

Nierówna Praca Silnika (podczas i po hamowaniu).

Post autor: kamil1555 » ndz maja 24, 2015 13:19

No właśnie u Ciebie dawka wydaje się ok, u mnie była niepoprawna, ale może być tak, że sam nastawnik,pompa mają jakąś wadę. Warto to sprawdzić, sam walczyłem z tematem długi czas i dopiero wymiana nastawnika pomogła, bo ustawienie dawki polepszyło, ale nadal "telepał" silnikiem. I zobacz co masz z tym kątem wtrysku tak jak koledzy wcześniej doradzali.


And remember respect is everything! VCDS 18.5.2, BDM , liczniki grupa VAG (od najstarszych do najnowszych).

Morsartt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr mar 25, 2015 20:20

Nierówna Praca Silnika (podczas i po hamowaniu).

Post autor: Morsartt » ndz maja 24, 2015 19:10

To co robić dalej? Jeden mówi o nieprzestawianiu kąta wtrysku przez zawór N108.
Ty mówisz o ruszeniu nastawnikiem, ale dawka jest dobra.
Wszystkie logi są tutaj: viewtopic.php?f=85&t=576383.
Jakby ktoś obeznany rzucił okiem, będę wdzięczny.



Awatar użytkownika
kamil1555
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: czw mar 02, 2006 22:43
Lokalizacja: kuj-pom

Nierówna Praca Silnika (podczas i po hamowaniu).

Post autor: kamil1555 » ndz maja 24, 2015 20:23

Nie mówię o samym ruszaniu, tylko podmianie na inny, bo u mnie ruszanie za dużo nie pomagało. Dopiero po wymianie spokój. A do tego dużo do sprawdzenia nie masz. Zaworek N108 i ten nastawnik. Jeśli chcesz naprawić auto kombinuj. My tutaj nie wywróżymy, bo nikt nie widzi auta i musimy sugerować się tylko tym co napiszesz lub pokażesz. Auto się dławi na wolnych obrotach przy hamowaniu czyli coś z dawką może być nie tak, może go zalewa , może się dusi.


And remember respect is everything! VCDS 18.5.2, BDM , liczniki grupa VAG (od najstarszych do najnowszych).

Morsartt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr mar 25, 2015 20:20

Nierówna Praca Silnika (podczas i po hamowaniu).

Post autor: Morsartt » ndz maja 24, 2015 22:00

Dawka mimo ustawienia sie rozjezdza.
Podmiana nastawnika to kupno mastawnika.
Nic nie pozostaje jak wyjac pompe i oddac do roboty.
Przy okazji wymienie rozrzad ktory jest do wymiany.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Nierówna Praca Silnika (podczas i po hamowaniu).

Post autor: munior » ndz maja 24, 2015 22:22

Morsartt pisze:Dawka mimo ustawienia sie rozjezdza.
Podmiana nastawnika to kupno mastawnika.
Zamiast kupować drugi ,wyczyść swój nastawnik
Morsartt pisze:Nic nie pozostaje jak wyjac pompe i oddac do roboty.
zdążysz to zrobic jak czyszczenie nastawnika nie pomoże ....zresztą wprawne oko ,po obejrzeniu spodu odkreconego nastawnika ,od razu ci powie czy jest zanieczyszczony opiłkami ,czy nie


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości