Strona 15 z 23

Re: podgrzewacz płynu chłodniczego.

: śr gru 31, 2014 21:29
autor: danioo
To dlaczego tak szybko sie temp. Pidnosi kiedy na dworze jest -10C. ?

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 4

Re: podgrzewacz płynu chłodniczego.

: śr gru 31, 2014 21:30
autor: danioo
Warunki są spełnione cały czas

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 4

Re: podgrzewacz płynu chłodniczego.

: czw sty 01, 2015 12:40
autor: rotkeh
danioo pisze:Warunki są spełnione cały czas

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 4
Czy tak samo w liczniku temperatura w grupie 3 szybko rośnie ?? Porównałeś wartości ?? Na moje oko masz uwalony czujnik G62/G2 .Sprawdzenie tego czujnika opisywał kiedyś Sztomel. Albo tu ktoś to opisał dość dokładnie viewtopic.php?f=35&t=483836" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: podgrzewacz płynu chłodniczego.

: czw sty 01, 2015 14:26
autor: deskjet
Ja wczoraj u siebie sprawdzalem czy ten podgrzewacz dziala... na dworze -5, odpalilem, wlaczylem nadmuch i probowka sprawdzalem czy jest napiecie na "fajkach". Bylo na wszystkich 3. Zreszta nie trzeba nawet probowka czy VAGiem sprawdzac, mozna zrobic to na wyczucie, bo krociec przy swieczkach robi sie szybko goracy.

Re: podgrzewacz płynu chłodniczego.

: pt sty 02, 2015 01:15
autor: danioo
Dzięki za rady. Jutro postaram się zrobić testy. W razie czego mam drugi czujnik w golfie z tym, że w krućcu wody.
edit:

zrobiłem test czujnika G62/G2 jak radził kolega roktech.
na zimnym różnica była ok 5-6 stopni, a na ciepłym 2-3 stopnie.
zrobiłem log na lekko rozgrzanym silniku: http://vaglog.pl/log_198560.html
Dziwne jest to że po ok minucie silnika już ma 15 stopni

podgrzewacz płynu chłodniczego.

: czw sty 08, 2015 18:14
autor: przebor
Hej, chciałem tylko dopisać drobną informacje. Cytat który zamieścił kolega takos w poście dnia N lis 03, 2013 21:08 pochodzi z forum leonclub.pl z wątku i są to moje słowa.

Dlaczego to piszę? Ponieważ chciałbym mieć tę odrobinę satysfakcji, że to ja pierwszy podałem tę wiedzę publicznie w sieci. Nie twierdze, że ją pierwszy odkryłem (na pewno tunerzy o tym wiedzieli), ale pierwszy się nią podzieliłem i dzieki temu możecie z tego skorzystać (co oczywiście mnie cieszy). Podejrzewam, że gdyby nie mój post na forum leona do dziś nie wiedzielibyście jak to działa gdyż w cale nie tak łatwo do tego dojść (gdyby było łatwo to 10lat temu by ktoś o tym napisał, a nie ja 7 lat po zakończeniu produkcji golfa iv). Musiałem sporo czasu poświęcić na zrozumienie dokumentacji Boscha do EDC15. Niestety dokument jest po niemiecku, zatem sami rozumiecie, że trochę czasu minęło zanim to sobie potłumaczyłem google-translatorem i z tego bełkotu oraz z analizy wsadów / damosów wywnioskowałem jak to działa. Ze względu na czas jaki poświęciłem chciałbym aby ludzie którzy w przyszłości będą czytać ten wątek byli świadomi skąd pochodzi źródło informacji o mapie dogrzewacza. Łatwo jest bowiem zabłysnąć kopiując info z jedngo forum na drugie, ale trochę trudniej dojść do czegoś samemu od początku.

Mam nadzieje, że nikt nie poczuł się urażony. Jeśli ktoś jest ciekawy to są jeszcze inne mapy powiązane z dogrzewaczem
-> dogrzewacz wcale nie musi sie włączac gdy obciążenie spadnie poniżej 50%, można ten % zmienić
-> gdy dogrzewacz pracuje można podnieść obroty biegu jałowego by alternator generował więcej prądu (jest to pojedynczy przełącznik, trudno go znaleźć we wsadzie)
-> mapa która podnosi obroty biegu jałowego gdy płyn chłodzący jest zimny. U siebie podniosłem obroty do 1100 i płynnie schodzą wraz ze wzrostem temperatury by przy 30C osiągnąć 903.
oraz mniej związane z dogrzewaczem
-> mapa grzania świec silnika (pre-glow)
-> mapa grzania świec silnika (after-glow)

podgrzewacz płynu chłodniczego.

: sob sty 10, 2015 00:41
autor: lwlw
A ja się wkurzyłem na to grzanie, które u mnie włączało się gdzieś dopiero od -5 i poprawadziłem sobie przez przełącznik dodatkową masę do cewek obu przekaźników i w ten oto sposób włączam sobie kiedy chcę. Oryginalne sterowanie z ECU na razie mam odłączone, ale docelowo chcę je zostawić tylko wspierać się przełącznikiem.
Muszę jeszcze poprawić sygnalizację, bo coś mi nie działa. Chodzi o to by się nie zapomnieć, że układ mam włączony ręcznie - chcę w tym celu wykorzystać którąś nieużywaną kontrolkę licznika, np. od płynu spryskiwaczy (ja nie mam czujnika poziomu płynu i raczej nie będę go montował).

PS. Nie piszcie, że macie warunki spełnione jeśli macie tam jedynki w drugim polu w 16 grupie. To, że w grupie 7 jest temp. w dolocie 2,7 stopnia nie oznacza jeszcze (na ogół), że warunek temp. jest spełniony, choć ma być niby spełniony poniżej 5 stopni, ale nie wiem w ogóle skąd się wzięło te 5 stopni skoro niektórym gzreje od 0, innym od -2, a jeszcze innym to chyba od -5. Poza tym, czasami to, że na zewnątrz jest -5 nie musi wcale oznaczać, że w dolocie też jest tak zimno, bo jednak pod maską trochę tego ciepła zostanie i się podgrzewacz nie włączy.

podgrzewacz płynu chłodniczego.

: sob lis 28, 2015 16:24
autor: maksiu654
temat oklepany
wszystko jest jasne gdzie sprawdzac warunki wlaczenia i wgl
tylko mam problem ze w moim TDi 1z 94r nie czyta mi bloku 16
pytanie brzmi czemu??
a oryginalnie zamontowany jest podgrzewacz cieczy i na tescie zalacza swiece.

podgrzewacz płynu chłodniczego.

: sob lis 28, 2015 20:54
autor: Sztomel
przebor, i pełen szacun za wkład w podnoszenie wiedzy innych forumowiczów w zasadę działania pewnych elementów osprzętu silnika. Cieszę się, że mimo, iż poniosłeś własny wkład czasu i zaangażowanie w rozkminienie jak to działa i w jakich warunkach, to zrobiłeś to bezinteresownie i to się liczy i doceniamy to a przynajmniej ja. Sęk w tym, że większość forumowiczów ma względem tego rozwiązania zbyt wygórowane oczekiwania. Akurat tak się złożyło, że mój grat ma to na wyposażeniu fabrycznym ale to jest układ, który w żadnym wypadku nie pomaga w szybszym nagrzewaniu się wnętrza samochodu a wręcz to utrudnia. To udogodnienie pomaga tylko i wyłącznie w szybkim rozmrażaniu przedniej szyby więc nie wiem po co tyle podniecania się. Większość forumowiczów chyba do tej pory jeszcze nie zrozumiało po co to producent zastosował - a szkoda.

podgrzewacz płynu chłodniczego.

: sob lis 28, 2015 21:29
autor: wesol
Tak to nie wiele daje. Sam mam to odlaczone. Szkoda gnebic altek i z racji iz tych dystansow nei robei za duzo a wlasciwie żona to akumualtor tez dostaje przez to po tyłku. Swieczki ciągną zaleznie do temperatury cieczy okolo 15 amper/szt maksymalnie co daje jakies 45 amper przy wszystkich trzech swieczkach spietych co raczej nie za czesto sie dzieje. 45 A razy 12 V to jakies 540 wat ale raczej czesciej beda spiete tylko dwie swieczki czyli jakies 360 wat. Znikoma ilosc mocy bo czajnik domowy ma jakies 2000 wat i jakby grzac jego grzalka to zagrzanie silnika to jakies 30 minut. Dogrzewacz w postaci ebera jaki mam w standardzie w sharanie to moc 5000 wat i tam to czuc ze to cos daje. Rozgrzanie auta to jakies 5-8 minut. Tyle ze taki Eberek to parenascie takich dogrzewaczy swieczkowych.

Chcecie grzac szybciej silnik to dajcie wezownice w postaci rurki metalowej na uklad wydechowy i przez ta rurke niech plynie plyn chlodzacy. Tak jak ma sie sprawa w silnikach 1.8T gdzie turbina jest chlodzona cieczą silnika. Pieknie to grzeje uklad i bedzi ejakies 5 albo 10 rzy wydajniejsze jak te smieszne grzanie swieczkami.

podgrzewacz płynu chłodniczego.

: wt gru 01, 2015 20:16
autor: Detektor
Że ludzie jeszcze sobie tym głowę zawracają. Jest dokładnie jak napisał Sztomel, to ma pomagać w szybszym rozmrażaniu przedniej szyby i swoją funkcję spełnia moim zdaniem. wesol, mnie osobiście nie martwi to ile zabierają tę świeczki od roku mam u siebie pod maską alternator 180A z audi 3.0 tdi. Wszystko jest podłączone jak fabryka dała i nie zamierzam tego zmieniać. Po około 3min leci już letnie powietrze z nawiewów. Do całej reszty panów co jeszcze rozkminiają temat powiem tyle ,że im szybciej ruszycie w drogę tym szybciej będziecie mieli ciepło w aucie. Dodam jeszcze jedno ,kto nie ma osłony pod silnikiem temu w zimę wolniej silnik łapie temperaturę. Sprawdzone :bajer:
Pozdrawiam.

podgrzewacz płynu chłodniczego.

: wt gru 01, 2015 21:51
autor: wesol
Tak zgadza sie. Ja mam natomiast altek z A7 220 A ale w sharanczy. W golfie jakos nie myslalem by dawac cos wiekszego. nie mam tam potrzeby bo te swieczki to tyle daja co kot napłakał wiec mam to odpiete. Wole dac ostro w palnik nawet w zime trzymajac bardziej na nizszych biegach. To duzo szybciej rozgrzeje auto jak te swieczki.
Ale duzy altek to naprawde robi dobra robote. Wcale nie zaluje takiej elektrowni. Zalozylem bo troszke brakowalo powera jak sie zalaczylo grzanie szyby przedniej, tylnej i siedzenie a dogrzewacz pod autem tez trozke pobiera pradu wiec teraz to jak znalazł. Polecam tez dorobic sobie dodatkowy kabel od altka do klemy plusowej z pominieciem puszki bezpiecznikowej. Taki kabel to naprawde robi roznice. Nawet pomiary robilem ale gdzie to zapisalem to nie pamietam.

podgrzewacz płynu chłodniczego.

: wt gru 01, 2015 22:19
autor: Detektor
Ja również na codzień jeżdżę na patencie niższych biegów starając się trzymać na 2tyś /obr. podczas jazdy a jak wskazówka temp. zaczyna już przekraczać to pierwsze zakreskowane pole czyli około 50*C to zaczynam kręcić silnik powoli coraz wyżej.
A teraz zapytam o ten dodatkowy przewód bo mnie to zainteresowało. Powiedz mi może narazie o jaką różnicę chodzi, w napięciu? natężeniu? Co to daje dokładnie?

podgrzewacz płynu chłodniczego.

: wt gru 01, 2015 23:27
autor: wesol
I V i A. Generalnie nie ma migania światła jak zalaczamy podgrzewanie np szyby. Zrobię fotki i wstawie.