TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY. REGULAMIN STR 116.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

budda-boss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt mar 25, 2008 19:06
Lokalizacja: Serock
Kontakt:

AAZ odpalił

Post autor: budda-boss » śr kwie 02, 2008 23:59

Witam chciałem poinformować że udało mi sie znaleść usterkę. Mianowicie podłączyłem miernik, mase (zawyczaj czarny kabel) na minus (-) akumulatora, a plus (czerwony kabel) do listwy zasilającej świece żarowe. Miernik nastawiony na mieżenie DC V - napięcie stałe. Po przekręceniu kluczyka wskazało 12,5 V, a na kręceniu prawie 15 V, a więc mozna łatwo stwierdzić że Przekaźniki są w porządku. A ponieważ obiawy są jak by silnik nie grzał, podejżenie padło na świece żarowe. Wykręciłem pierwszą, podłączyłem pod miernik i okazało się że ma opór w nieskończoność (a więc nie grzeje) :grrr: . Z resztą świec tak samo. Pojechałem po nowe BOSCHE założyłem i zapalił bez problemu "na dotyk". Każdy kto ma AAZ wie że wymiana świec w tym silniku to porażka :/. A poza tym kto by się spodziwał że mogło nastąpić takie coś z nowymi świecami. Ale nauczke mam na przyszłość żeby nie oddawać samochodu mechanikom. Wydaje mi się że poprostu dokręcili za mocno świece i włókno żarowe się w środku przerwało, albo zakupione przez zemnie BERU nie były zbytnio ®. Dzięki za wszelką pomoc, mam nadzieję że wyżej umieszczony opis się komuś przyda. POZDRAWIAM



Tomasz G
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 00:08
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: AAZ odpalił

Post autor: Tomasz G » czw kwie 03, 2008 00:14

budda-boss pisze: Każdy kto ma AAZ wie że wymiana świec w tym silniku to porażka :/.
Spróbuj zatem wymienić świece w ANY w VW Lupo... Normalnie trzeba mieć ręce pianisty.

[ Dodano: 05 Kwi 2008 11:06 ]
Piter_TDi pisze:ja bym sprawdzil układ paliwowy, bo raczej by przez swiece nie gasl, ja tak mialem, jak zarabany filtr byl
Witam ponownie.
Problem pozostaje nadal. Wymienione rzeczy:
- filtr paliwa
- pasek rozrządu, pompa wody - wraz z ustawieniem kąta wtrysku
- świece żarowe (już wcześniej)
- czujnik temperatury paliwa (VAG wykazał powracający błąd na czujniku)

Test diagnostyczny elektryki: akumulator, alternator, rozrusznik - wszystko w normie

I wszystko na próżno. Odpalam dziś rano (na zewnątrz 8 st. C, świeżo naładowany akumulator) - kontrolki świec gasną po 2-3 sek. Zapalił za drugim razem. Popracował 3-4 minuty równo na wolnych obrotach, po czym zaczął się dławić i w końcu zgasł. Odczekałem chwilę i próbowałem go odpalić ponownie. Udało się po 4-5 razach długiego kręcenia - zapalił i pracował już równo.

Jeszcze wczoraj z mechanikiem sprawdzaliśmy wszystko na oryginalnym VAG-u VW. Żadnych błędów, pompowtryskiwacze prawie jak nowe.

Proszę, pomóżcie. Zastanawiam się, czy przewody paliwowe nie są gdzieś zapchane...

Pozdrawiam.



pelek8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 03:03
Lokalizacja: Borowa Góra
Kontakt:

Post autor: pelek8 » ndz kwie 06, 2008 12:50

Witam. Odpialem czujnik temperatury i faktycznie pali od strzalu. Na poczatku troche wchodzi w wysokie obroty ale po 1-2 sek spada do 850-900 wiec tak jak powinno byc. Po odpieciu czujnika zauwazylem ze na zimnym tez lepiej pali. Jedyna wade jaka zauwazylem to to ze swieczki troche dluzej grzeja no ale w koncu dla niego po odlaczeniu czujnika jest tegi mroz!! I mam do was szanowni koledzy pytanie czy jazda z odlaczonym czujnikiem jest szkodliwa?? Czy wiecej pali skoro jest caly czas na "ssaniu"??



Awatar użytkownika
buxi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 16:49
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Mój Afn

Post autor: buxi » ndz kwie 06, 2008 19:56

Panowie mam taki problem... jak autko dłużej postoi (np przez noc) to trzeba go długo kręcić zeby odpalił gdy już zapali to za autem dużo dymu.

co jakiś czas jak zapale go to mrugają mi świece zgasze odpale i już nie mrugają.
wygląda na to że paliwo sie cofa wymieniłem zaworek na filtrze paliwa i jest to samo.

Jak to zaworek zwrotny w pompie paliwa to na który przewód paliwowy założyc zaworek zwrotny żeby nie cofało sie paliwo... pozdrawiam


---------- Passat -----------

krzysztofzgr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 20:32
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: krzysztofzgr » pn kwie 07, 2008 20:36

Mariusz2,

mam pytanie ponieważ mam ten sam problem z Sharanem, a widze ze jest pan z woj lodzkiego. czy moglby pan podac adres mechanika, u ktrego naprawiał pan swoje auto??



pelek8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 03:03
Lokalizacja: Borowa Góra
Kontakt:

Post autor: pelek8 » pn kwie 07, 2008 20:57

tu nie ma "panow"!! tu sa sami koledzy kolego ;)



Awatar użytkownika
buxi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 16:49
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: buxi » pn kwie 07, 2008 21:44

Pomoże ktoś czy sie nie doczekam :D)???


---------- Passat -----------

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt kwie 08, 2008 00:04

buxi załóż sobie zaworek zwrotny na tym przewodzie i w tym miejscu co ja (na zdjęciu zaworek oznaczony cyfrą "1")

Obrazek

Odnośnie tego ciężkiego odpalania gdy jest zimny silnik to sprawdź na Vagu jaki masz kąt wyprzedzenia wtrysku (przy zbyt opoźnionym daje taki efekt jak u Ciebie), najlepiej jak jego wartość będzie oscylować w granicach 51,

poza tym mrugająca kontrolka świec żarowych daje Ci znać, że w pamięci ECU zapisany został jakiś błąd - błąd odczytasz Vagiem,

czy aby nie zapalasz auta na włączonym oporniku (390 ohm), który masz u siebie zainstalowany, on też powoduje zapisywanie błędu w ECU.


Obrazek

Awatar użytkownika
RALFI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: śr sty 19, 2005 14:08
Lokalizacja: W-WA

Palenie na zimnym AGR

Post autor: RALFI » wt kwie 08, 2008 15:18

Witam

U mnie zauważyłem, że jak samochód stoi teraz przez noc przy temp. powiedzmy w nocy 3 stopnie to samochód pali rano po przekręceniu około 4-5 razy rozrusznikiem - trwa to około 1,5 sekundy a czasami pali prawie od strzała - dlaczego tak się dzieje że nie zawsze jednakowo, kwestia paliwa???? Dzięki z góry za info



the_fect
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw lut 15, 2007 11:57
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: the_fect » śr kwie 09, 2008 00:39

Witam

Moj problem z golfem zaczął sie ok. roku temu.
Po przejechaniu nawet kilku kilometrów nie zawsze ale 1 na 3 razy nie odpala .
Tzn. po przekręceniu kluczyka - zero odzewu z rozrusznika , slychac tylko jakies tykniecie w stacyjce. Myślałem ze to rozrusznik więc go wymieniłem , myslalem ze kupilem w takim razie wykrecilem z identycznego golfa ktory normalnie pali i problem z odpalaniem trwa dalej. kostke w stacyjce wymienilem....

Po odczekaniu 2-3 godzin , nie zawsze , czasami odpala po 15 minutach , zaleznie chyba od czasu jazdy auto pali jak nowe :) .

Zmagam sie z tym problemem juz tyle że brak mi sił

Prosze o jakieś wskazowki co sprwadzic itd
jestem 0 w tym temacie

Pomocy :panna:



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr kwie 09, 2008 01:11

the_fect z tego co opisujesz wynika, że nie jest najlepiej z podawaniem prądu z akumulatora, jeżeli przy tym "tykaniu w stacyjce" dodatkowo przygasają Ci się kontrolki podczas uruchamiania silnika to wskazuje na zły dopływ prądu z akumulatora.
W pierwszej kolejności dokładnie bym wyskrobał nożem lub specjalnym skrobakiem do klem akumulatorowych (są dostępne w sklepach motoryzacyjnych) przede wszystkim klemy oraz zaciski akumulatora, odkręcił a następnie przeczyścił zaciski przewodów masowych akumulatora i odbiorników m.in. rozrusznika, powinno pomóc.


Obrazek

Awatar użytkownika
buxi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 16:49
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: buxi » śr kwie 09, 2008 19:17

Sztomel, A możesz dokłądnie powiedzieć gdzie na na którym przewodzie to zamontować na przykładzie silnika tdi w mk III ??

tu masz foto:
Wymieniłem już zaworek zwrotny filtra oznaczony na czerwono a ten nastepny zaworek zwrotny na który przewód założyć?? i czy przed filtrem czy za (bliżej pompy)
Obrazek
Jak by co pisz na gg :)


---------- Passat -----------

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr kwie 09, 2008 22:55

buxi obok zaworka, który zaznaczyłeś na czerwono na fotce są dwa króćce do których dochodzą dwa wężyki, na wierzchu filtra przy każdym z króćców znajduje się strzałka, która pokazuje w jaki sposób paliwo powinno pprzepływać przez filtr, króćcem przy którym znajduje się strzałka wskazująca kierunek od filtra paliwo jest doprowadzane do pompy wtryskowej a króćcem przy którym strzałka wskazuje w stronę tego króćca jest doprowadzane paliwo z baku do filtra i to właśnie na przewodzie idącym z baku do filtra załóż ten zaworek zwrotny i to najlepiej na przewodzie przed filtrem od strony baku. Na Twoim foto będzie to przewód z prawej strony filtra - ten bliższy rurze od filtra powietrza.


Obrazek

Awatar użytkownika
buxi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 16:49
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: buxi » czw kwie 10, 2008 09:26

Sztomel, OK teraz to mi wytłumaczyłeś jak krowie na rowie :) dzięki bardzo w piątek zabieram sie do roboty bo jeszcze zaworek nie przyszedł :) pozdrawiam


---------- Passat -----------

Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 78 gości