Nierówna praca silnika (podczas i po hamowaniu).

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Morsartt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr mar 25, 2015 20:20

Nierówna Praca Silnika (podczas i po hamowaniu).

Post autor: Morsartt » ndz maja 24, 2015 22:56

Troche sie obawiam rozkrecania pompy.
Nie robilem tego, jedyne operacje na pompie to ustawienie dawki i kata, nic poza tym.
Nie jestem mechanikiem, jestem samoukiem.
I choc z zawodu jestem kucharzem, pracuje jako elektryk a mechanika to takie niespelnione mlodociane pasje.
Rozrzad po przygladaniu i wypytywaniu mechanikow za 3 razem w AFNie ustawialem sam, turbo tez czyscilem. Czy czyszczenie nastawnika to operacja bardziej skomplikowana?



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Nierówna Praca Silnika (podczas i po hamowaniu).

Post autor: Haki » ndz maja 24, 2015 23:20

Morsartt, na te pytanie masz odpowiedź z fotkami i poradą od kolegi Adamma .... :bigok: poszukaj ,.,


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

Nierówna Praca Silnika (podczas i po hamowaniu).

Post autor: VW_seller » pn maja 25, 2015 10:20

kamil1555 pisze:Wymieniona była dwumasa i już autem nie trzęsło, ale silnik dalej nierówno pracował przy dojeżdżaniu, hamowaniu. Okazało się, że nastawnik pompy był winny standard w ALH. Przesuwanie go trochę pomagało, nie mówcie o regulacji VAG-iem, bo jest minimalna i nie ma raczej większego sensu.
to pół środek , bo w nie których przedziałach obrotowych i tak będzie szarpać . każdy pisze o nastawniku a co jak jest czysty jak łza a dalej szarpie i dawka skacze ?
do tego munior dobrye pisze że w 99% regeneracja pompy to wymiana raptem 3 uszczelek ,mało kto patrzy w jakim stanie jest sekcja która ciągnie paliwo czy na tłok czy inne podzespoły pompy a to ważne ,jak pierscień się zacina też są szarpania albo n108 zasyfiony opiłkami to pompa( tłok ) praktycznie już szrot .lub najgorsze luzy na wałku ( na panewkach ) to rzecz praktycznie nie wymienialna ,lepiej sam dół kupić aby na wałku luzów nie było reszte poprzekładać ze swojej co dobre (ale trza mieć oko ) i składac i będzie wszystko ok z pompą ,jeśli się nie ma o tym pojęcia lepiej nie ruszać oddać do kogoś kto to ogarnia lub kupić cała pompe z gwarancją po regeneracji kompletnej czyli co było padnięte wymienione na sprawne .koszt około 600zł i spokój.
Morsartt pisze:Czy czyszczenie nastawnika to operacja bardziej skomplikowana?
jak dla mnie nie ale czasem to nie pomaga jak napisałem wyzej i co wtedy ,oczywiscie jak ktoś nie ma pojęcia a wydaję mu się że je ma może czyścić nastawnik i skladać go 10x a i tak będzie źle złożony i źle ustawiony wystarczy 0.5mm źle coś i już du^a nie będzie to poprawnie chodzic ,różne napięcia bedą na rsw i trza korygować cudować pompą vagiem .... kupa roboty .

żadko komu się udaję złożyć tak jak było fabrycznie to składała maszyna i nie było opcji o pomyłke a jak już to może w max w 0.1mm a to ecu sobie skoryguje i tak.


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

Morsartt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr mar 25, 2015 20:20

Nierówna Praca Silnika (podczas i po hamowaniu).

Post autor: Morsartt » czw maja 28, 2015 21:15

Odnosnie problemu z zaworem N108 (wniosek z logow).
Czy padajaca pompa ma wplyw na obroty?

Tzn. Czy nierowna praca (dlawienie) przy wolnym dotaczaniu sie do swiatel, oraz towarzyszace temu minimalne skakanie obrotow, moze byc od pompy?

Dzisiaj zauwazylem ze raz na 5-6 hamowan dodatkowo obroty spadaja ponizej tych co ustawione sa dla biegu jalowego, a jak auto stanie to powracaja do normalnych, albo wlasnie silnik nierowno pracuje. Czy moge za to winic pompe?

Nie wiem co mam myslec bo w temacie w ktorym prosilem o analize logow nikt nie rzucil konkretami.



Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

Nierówna Praca Silnika (podczas i po hamowaniu).

Post autor: VW_seller » czw maja 28, 2015 22:13

Morsartt pisze:Tzn. Czy nierowna praca (dlawienie) przy wolnym dotaczaniu sie do swiatel, oraz towarzyszace temu minimalne skakanie obrotow, moze byc od pompy?
u mnie to samo i znalazłem przyczyne luzy na wałku pompy ,jutro jade do znajomego co ma angole tdi ,zazwyczaj silniki i reszta sa w bdb stanie .jak coś to moze na jutro bede mial ze 3 pompy to dam znać czy coś sie nadaje.


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

Morsartt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr mar 25, 2015 20:20

Nierówna Praca Silnika (podczas i po hamowaniu).

Post autor: Morsartt » pt maja 29, 2015 06:22

No to wszystko wskazuje na konieczna wymiane pompy.
Teraz nasuwa sie pytanie.
Czy szukac od ALH czy podejdzie cos zywotniejszego?
Oczywiscie bez jakos kosmicznych przerobek.



Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

Nierówna Praca Silnika (podczas i po hamowaniu).

Post autor: VW_seller » pt maja 29, 2015 07:36

najżywotniejsze były w 1Z/ahu te nowszego typu na wiekszym kole jak w mk4 szybciej padają ,pomimo ,ze nastawniki się tak nie brudzą jak w 1z/ahu ale to też cięzko stwierdzić po ilu przebiegach te brudy powstawały w 1z/ahu po 600 tys km napewno ale ile to lat jeżdzenia :popcorn:


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

Morsartt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr mar 25, 2015 20:20

Nierówna Praca Silnika (podczas i po hamowaniu).

Post autor: Morsartt » pt maja 29, 2015 23:00

To co najlepiej szukac z 1Z, AHU?



Awatar użytkownika
bzdzioch1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 20:16
Lokalizacja: Szczecinek/Krosino

Nierówna praca silnika (podczas i po hamowaniu).

Post autor: bzdzioch1 » sob maja 30, 2015 21:09

1z /AHU ma inne osadzenie pompy nie podejdzie chyba , że przełożysz bebechy do swojej



Morsartt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr mar 25, 2015 20:20

Nierówna praca silnika (podczas i po hamowaniu).

Post autor: Morsartt » ndz maja 31, 2015 00:20

To za jaką mam się rozglądać? Już coraz bardziej się chyba skłaniam ku regeneracji, być może nie będzie takiej loteri ...



Awatar użytkownika
bzdzioch1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 20:16
Lokalizacja: Szczecinek/Krosino

Nierówna praca silnika (podczas i po hamowaniu).

Post autor: bzdzioch1 » ndz maja 31, 2015 07:25

Nie wiem czy ktoś zerkał na te logi, ale turbo wstaje ospale i w dodatku ciśnienie jest nie stabilne.. przepływka też raczej kiepsko mierzy.. nie wiem czy zauważyliście ale kąt dynamicznie jest przestawiany i się wyrabia .. może źle został wykonany test BS004.. czujnik położenia pedału hamulca sprawny? W jaki sposób wykluczyliście dwumas.. ? Przy wciskaniu sprzęgła rozklekotany dwumas zaczyna się odzywać (na pół sprzęgle ).. o wibracjach przenoszonych na budę chyba mówić nie musze :kac:



Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

Nierówna praca silnika (podczas i po hamowaniu).

Post autor: VW_seller » ndz maja 31, 2015 10:26

nie chodzi o środek tylko o wałek . w 1z były mniej obciążone


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

Morsartt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr mar 25, 2015 20:20

Nierówna praca silnika (podczas i po hamowaniu).

Post autor: Morsartt » ndz maja 31, 2015 18:40

No wlasnie nie umiem sie doprosic o sprawdzenie logow.
Jeszcze sie okaze ze pompa nie byla niczemu winna.
Jak moge sprawdzic ten czuunik z hamulca?
Bo to moze byc trop, pedal hamulca raz jest twardawy, raz mniej. Ostatnio byl robiony zacisk bo reczny lapal, i nadal lapie ale obstawiam zgnita linke od niego ...
A co moze powodowac ze gdy wrzuce luz podczas jazdy to obroty spadaja ponizej tych ustawionych dla jalowego? A gdy auto zatrzymam calkowicie to wracaja do poprawnych?



Awatar użytkownika
bzdzioch1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 20:16
Lokalizacja: Szczecinek/Krosino

Nierówna praca silnika (podczas i po hamowaniu).

Post autor: bzdzioch1 » ndz maja 31, 2015 19:10

viewtopic.php?t=264136" onclick="window.open(this.href);return false; wypowiedź sztomela.. próbowałeś podpiąć vaga i podczas gdy auto spada z obrotów zobaczyć co się dzieje z dawką kątem? Sprawdź szczelność układu podciśnienia.. bo takie zachowanie pedału hamulca nie jest normalne..



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości