Wymiana rozrządu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

PiterMK95
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 347
Rejestracja: czw sie 20, 2015 15:12
Lokalizacja: Śląsk

Wymiana rozrządu

Post autor: PiterMK95 » śr lut 10, 2016 22:42

A może ten i ten?
http://www.iparts.pl/czesc/pasek-klinow ... 0700c.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.iparts.pl/czesc/pasek-klinow ... 47685.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Lepiej samemu naprawić niż oddać w cudze ręce :D
Wczoraj minęło, jutro niepewne, tylko dziś jest pewne.

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Wymiana rozrządu

Post autor: karol8114 » śr lut 10, 2016 22:46

Ogólnie jeżdżę na paskach Conteh, kto co woli, byle by wymieniać na czas.



PiterMK95
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 347
Rejestracja: czw sie 20, 2015 15:12
Lokalizacja: Śląsk

Wymiana rozrządu

Post autor: PiterMK95 » śr lut 10, 2016 22:47

A jak z wymiarami? bo są różne i nie wiem właśnie.
Mam wspomaganie i nie mam klimy . rok 1987 1.6 td


Lepiej samemu naprawić niż oddać w cudze ręce :D
Wczoraj minęło, jutro niepewne, tylko dziś jest pewne.

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14130
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Wymiana rozrządu

Post autor: Michał_1977 » śr lut 10, 2016 22:59

Na pompie masz podwójne koło,czy pojedyncze?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

PiterMK95
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 347
Rejestracja: czw sie 20, 2015 15:12
Lokalizacja: Śląsk

Wymiana rozrządu

Post autor: PiterMK95 » pt lut 19, 2016 12:26

No takie podwójne

Witam, panowie kupiłem już wszystko co miałem ale mam problem ze zdjęciem tego koła pasowego od pompy, stukam stukam i nie chce zejść, prędzej je uszkodzę, wygnę niż zdejmę. psikałem różnymi środkami na rdze i nic, odkręciłem te 3 imbusy jak co, macie jakieś pomysły?

Edit:
Zeszło, trochę się wygieło ale jest!

Panowie ostatnie pytanie i daje wam spokój w tym temacie. :D
Paski klinowe.
Kupiłem dwa ten jeden dłuższy i jeden krótszy wymiary takie jak poprzednie tylko zamiast 8mm kupiłem 10mm.
Problem w tym, że nwm jak je zamontować zapomniałem jak je zdejmowałem niestety skleroza hehe :D
ten dłuższy co idzie przez alternator potem pompe wody i koło pasowe na dolne, to wiem mniej więcej jak założyć.
nwm jak z tym krótszym. przez jakie koła ma on przejść? i co ewentualnie poluzować by fajnie naszło?
Proszę o pomoc, pozdrawiam.


ObrazekObrazek

Czy tak jest dobrze i czy tak powinno być? ten pasek łapie 3 koła o ten?


Lepiej samemu naprawić niż oddać w cudze ręce :D
Wczoraj minęło, jutro niepewne, tylko dziś jest pewne.

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14130
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Wymiana rozrządu

Post autor: Michał_1977 » pt lut 19, 2016 15:09

PiterMK95 pisze:Czy tak jest dobrze i czy tak powinno być?
Układ pasków jest dobry.
Jednak zasada zakładania pasków jest taka,że jeśli nie ma strzałek kierunkowych,to zakłada się tak,aby stojąc przodem do rozrządu,móc przeczytać napisy na nim.
Zewnętrzny dobrze,wewnętrzny źle.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arka10
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pt lip 21, 2006 20:45
Lokalizacja: Poznań

Wymiana rozrządu

Post autor: arka10 » pt lut 19, 2016 16:10

Ale to nie będzie działać.
Jeden z tych pasków w kilka minut ulegnie zniszczeniu.
Na pompie wody musi być zamontowane te zewnętrzne koło z wolnym biegiem albo pasek serwa tylko do wału i wtedy pompa wody tylko z 1 kołem.



PiterMK95
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 347
Rejestracja: czw sie 20, 2015 15:12
Lokalizacja: Śląsk

Wymiana rozrządu

Post autor: PiterMK95 » pt lut 19, 2016 17:37

Wcześniej miałem raczej tak samo zamontowane paski i działało, taka pompa, że z dwoma tymi kołami jest.
czyli na rozrządzie tak samo taka zasada bez strzałek?
I jak jest trochę ten pasek z alternatora luźny to się coś stanie?


Lepiej samemu naprawić niż oddać w cudze ręce :D
Wczoraj minęło, jutro niepewne, tylko dziś jest pewne.

Awatar użytkownika
grafitowy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: śr maja 06, 2015 19:21

Wymiana rozrządu

Post autor: grafitowy » pt lut 19, 2016 20:35

Po pierwsze to się najpierw zakłada osłone rozrządu :) te koła na pompie wody są całoscia czy moga obracac sie niezaleznie do siebie?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14130
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Re: Wymiana rozrządu

Post autor: Michał_1977 » pt lut 19, 2016 22:37

arka10 pisze:Ale to nie będzie działać.
Jeden z tych pasków w kilka minut ulegnie zniszczeniu.
Na pompie wody musi być zamontowane te zewnętrzne koło z wolnym biegiem albo pasek serwa tylko do wału i wtedy pompa wody tylko z 1 kołem.
To prawda. Nie zauwżyłem,że jest skręcone na sztywno :bajer:
Trzeba to koniecznie przerobić. Zdobyć ori podwójne koło,co granjczy z cudem,lub założyć pojedyncze z innym odsadzeniem i zmienić paski.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arka10
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pt lip 21, 2006 20:45
Lokalizacja: Poznań

Wymiana rozrządu

Post autor: arka10 » pt lut 19, 2016 22:46

Takie koło chyba gdzieś mam ale to niepotrzebne.
Wystarczy zdjąć to małe koło z pompy wody i dać napęd na serwo bezpośrednio z wału.
Oczywiście potrzebny jest inny pasek.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14130
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Wymiana rozrządu

Post autor: Michał_1977 » sob lut 20, 2016 13:16

arka10 pisze:Wystarczy zdjąć to małe koło z pompy wody
Z tego co pamiętam,to ten numer nie przejdzie. Ja u siebie też coś tak kombinowałem,ale w końcu musiałem kupić inne.
arka10 pisze:dać napęd na serwo
Znaczy się,na pompę wody? :bajer:
Serwo w ogóle nie ma napędu :grin: tylko pompa vacum,a i to z wałka pośredniego po rozrządzie :-)


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

PiterMK95
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 347
Rejestracja: czw sie 20, 2015 15:12
Lokalizacja: Śląsk

Wymiana rozrządu

Post autor: PiterMK95 » sob lut 20, 2016 13:20

No nie rozumiem to czemu wcześniej przed wymianą rozrządu tak miałem? Aż się dziwiłem, że pompa jest napędzana dwoma paskami i se pomyślałem, że jak jeden pęknie to drugi będzie i tak napędzał pompę.
I tak te koła podwójne są jako jedno. zabrałem je ze swojej starej pompy i wkręciłem do nowej, przed rozebraniem wcześniej tych pasków myślę, że właśnie tak były ułożone. A teraz, że źle ale jakoś wcześniej działało dobrze to nie wiem


Lepiej samemu naprawić niż oddać w cudze ręce :D
Wczoraj minęło, jutro niepewne, tylko dziś jest pewne.

PiterMK95
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 347
Rejestracja: czw sie 20, 2015 15:12
Lokalizacja: Śląsk

Wymiana rozrządu

Post autor: PiterMK95 » sob lut 20, 2016 18:28

Panowie nagrałem filmik jak to chodzi no troche dziwnie https://youtu.be/7ptaButykWc" onclick="window.open(this.href);return false;


Lepiej samemu naprawić niż oddać w cudze ręce :D
Wczoraj minęło, jutro niepewne, tylko dziś jest pewne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości