Strona 57 z 116

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

: sob lis 19, 2011 10:56
autor: Głowaś
Też mamy problem u ojca w Golfie IV ( AJM 2001) z odpalaniem.

Bardzo ciężko odpala na zimnym silniku. Auto garażowane, świece i akumulator wymienione a zamiast być lepiej to jest coraz gorzej.
Stare świece niby było jeszcze dobre, ale całe czarne.. Niestety ojciec mieszka w małej mieścinie , gdzie mało kto wie co to VAG a Logi to już czarna magia dla "babrałów"...
Bez porządnego VAGa się pewnie nie obędzie i będę musiał zabrać auto gdzieś dalej, ale... Co to może mu być??
Przed zakupem sprawdzaliśmy pompowtryski i były bdb, tankowane tylko Ultimate, Verva..

Problemy zaczęły się po wymianie rozrządu ( może mieć związek ? )
Dawka paliwa źle ustawiona.. ??

Z góry dzięki za odp.

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

: sob lis 19, 2011 14:45
autor: szewczi90
Cristobal pisze:Co dalej-alternatywa taki wydatek lub co innego? W zwykłe druciarstwo nie poszedłem-można zamontować odłączanie czujnika temperatury na przycisk ale ja postanowiłem sprawdzić patent magicznego pudełka zwanego "easy diesel".Zakupiłem pudelko na popularnym serwisie aukcyjnym-koszt 60 pLN + namówilem mojego znajmoego montera instalacji napędów bramowych i sat (sam się nie znam i oczywiście zapłacilem mu -90 PLN)- koszt całosci 150 PLN-podpiął się zgodnie z instrukcją do przewodów kompa -wlutował się-czas montażu ok.1h

Efekt-na zimnym silniku (odpalanie z rana) kontrolka świec trochę dlużej świeci ale i na zimnym i na ciepłym pali od tzw. strzała.

Potencjalne zagrożenia-szybsze zużycie się świec Cristobal
witam ja dokładnie tak samo rozwiązałem swój problem i jest ok póki co i słyszałem że na tym można pojeździć nawet i 2 lata... u Ciebie to działa na zasadzie zwiększonej dawki podczas rozruchu? na kilka sekund?

co znaczy że świece mogą się częściej zużywać np co ile?


Głowaś pisze:Problemy zaczęły się po wymianie rozrządu ( może mieć związek ? )
Dawka paliwa źle ustawiona.. ??
możliwe że to może mieć związek z rozrządem, prawdopodobnie musisz ustawić kąt wtrysku

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

: sob lis 19, 2011 15:32
autor: daniocrack
Głowaś pisze:Problemy zaczęły się po wymianie rozrządu ( może mieć związek ? )
Dawka paliwa źle ustawiona.. ??
szewczi90 pisze: możliwe że to może mieć związek z rozrządem, prawdopodobnie musisz ustawić kąt wtrysku
przy AJM jest kat synchronizacji i to jest napewno ruszone bez vaga sie nie obejdzie :bajer:

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

: sob lis 19, 2011 20:51
autor: lukas1305
co mogli
Głowaś pisze:Też mamy problem u ojca w Golfie IV ( AJM 2001) z odpalaniem.

Bardzo ciężko odpala na zimnym silniku. Auto garażowane, świece i akumulator wymienione a zamiast być lepiej to jest coraz gorzej.
Stare świece niby było jeszcze dobre, ale całe czarne.. Niestety ojciec mieszka w małej mieścinie , gdzie mało kto wie co to VAG a Logi to już czarna magia dla "babrałów"...
Bez porządnego VAGa się pewnie nie obędzie i będę musiał zabrać auto gdzieś dalej, ale... Co to może mu być??
Przed zakupem sprawdzaliśmy pompowtryski i były bdb, tankowane tylko Ultimate, Verva..

Problemy zaczęły się po wymianie rozrządu ( może mieć związek ? )
Dawka paliwa źle ustawiona.. ??

Z góry dzięki za odp.
Witam.U mnie było to samo miałem skopany rozrząd(i to w autoryzowanym serwisie aso!!!)oczywiście auto było tam z innego powodu ale skopali wszystko co chyba mogli-ale to inny temat a wracając do rozrządu to po odebraniu też mi niechciał odpalać na zimno,prędzej palił od strzału okazało sie że rozrząd był cały popier.....y ustawił mi gość poprawnie i wszystko wróciło do normy,w 100% zgadzam sie z kol. daniocrack tam leży problem.

Pozdr.

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

: sob lis 19, 2011 21:05
autor: tomek08
Witam,
szewczi90 pisze: Głowaś napisał(a):Problemy zaczęły się po wymianie rozrządu ( może mieć związek ? )
Dawka paliwa źle ustawiona.. ??



możliwe że to może mieć związek z rozrządem, prawdopodobnie musisz ustawić kąt wtrysku
chodzi o synchronizację.
Jeśli chodzi o ciężkie odpalanie na ciepłym silniku to rozrusznik musi rozkręcić silnik do jakiś 250 obr/min i dopiero wtedy ECU podaje paliwo, służy to ochronie dwumasu, samochody z automatyczną skrzynią biegów tego nie mają.
Głowaś posłuchaj czy po przekręceniu kluczyka słychać pompkę w baku, zdarza się tak, że właśnie na zimnym ciężko odpala z powodu, że pompka za słabo ciśnie paliwo lub w ogóle nie pracuje, przyczyna, bardzo często smok w baku się zakleja brudem z paliwa.
Pozdrawiam.

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

: ndz lis 20, 2011 16:25
autor: kypke
Witam
jakis czas temu kupilem Golfa IV z 99 ozaczenie silnia AHF
moim problemem jest ospalanie silnika jak jest zimny i jak dluzej postoi ok 8 h jak go kupowalem palil od pierwszego razu zarowno na zimnym jak i na cieplym silniku lecz odkad mechanik wymienil kompletny rozrzad auto miewa powazne problemy z odpalaniem jak odpalalo w cieple dni za 3 razem to byl sukces teraz jest lepiej przewaznie za pierwszym wiadomo chlodniejsze dni i jak odpala to idzie bialo niebesko bak z rury wydechowej i jak juz raz odpali to caly dzien smiga bez problemow swiece byly sprawdzane sa ok akus nowy 7 miesieczny mapy byly ustawiane kiedys byl zawor egr zaslepiony w bocznym wezyku byla kulka ale to mechanik wyciagnal i teraz jak wlaczy sie turbo jest kleba czarnego dymu za mna i cos tyka jak wlacza sie owe turbo nie wiem co to moze byc a moze z powrotem wlozyc ten przewod nie wiem mechanik zaufany nie potrafi juz nic wymyslec moze czas zmienic go
pozdrawiam

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

: pn lis 21, 2011 11:53
autor: tomek08
Witam, po mojemu kąt wtrysku się zmienił i ciężko odpala, albo źle rozrząd ustawiany kypke,
Pozdrawiam.

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

: pn lis 21, 2011 12:39
autor: kypke
jakby rorzad to by nawet nie ruszyl w dieslu przynajmniej tak jest

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

: pn lis 21, 2011 21:11
autor: tomek08
Ja bym sprawdził kąt wtrysku. Ostatnio miałem przypadek, ze chłopakowi w audi a3 uszczelniali pompę wtryskową (była wyjęta z samochody) i tak postawiali, że silnik chodził, jak by tam śrubek to środka nasypali. Wałek rozrządu był źle ustawiony, a kąt wtrysku był na 110. Także nie wiem, czy by na wet nie ruszył. Natomiast zimny nie chciał palić. Po ustawieniu wszystkiego jak należy pali ze strzała, a i jeszcze świece były spalone.
Pozdrawiam.

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

: pn lis 21, 2011 21:19
autor: luki25
piszecie o sprawdzeniu świec żarowych. z tad moje pytanie - w jaki sposób zdjąć ten czarny plastik przymocowany do świec żarowych?? to sie odkręca czy ściąga tak jak faje ze świecy w kosiarce (czyli wystarczy pociagnąć)??

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

: pn lis 21, 2011 21:30
autor: daniel.wwe
luki25 pisze:(czyli wystarczy pociagnąć)??
Tak :bigok:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

: pn lis 21, 2011 22:08
autor: tomek08
Wystarczy pociągnąć, można nią lekko kręcić, będzie łatwiej. :popcorn:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

: pn lis 21, 2011 22:26
autor: luki25
Dzieki :D
też tak myslałem ale jak ciągnąłem to ten plastik nie bardzo chciał zejsć więc wolałem zapytać :D
tym razem pociągne mocniej :hmm:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

: wt lis 22, 2011 12:07
autor: kypke
a kat wtrysku jaka powinien miec liczbe bo tutaj padalo wiele odpowiedzi a pozatym jak pytalem sie czy aby napewno rozrzad dobrze zrobiony to powiedzial ze tak