Wysokie spalanie a wtryskiwacze 2-sprężynkowe w AAZ

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
niziok
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: wt paź 31, 2006 14:24
Lokalizacja: Lublin
Auto: Bora 1,9tdi ATD `02
Golf VI 1,6tdi CAYC `11
Silnik: cayc
Kontakt:

Wysokie spalanie a wtryskiwacze 2-sprężynkowe w AAZ

Post autor: niziok » czw sie 30, 2007 21:00

Witam po dłuższej przerwie.
Spalanie (średnie, z tendencją do jazdy w trasie) mojej Niuni wynosi ok 7litrów/100 co oczywiście przekracza granice normy. Chciałem poinformować tylko że termostat był niedawno wymieniany (otwierał za wcześnie), turbina sprawdzona (OK), wtryskiwacze także (OK), wyregulowna została pompa wtryskowa (wolne obroty itp), został idealnie ustawiony kąt wtrysku - tzw kąt początku tłoczenia, w zeszłym roku (jakieś 5kkm wcześniej) wymienione zostały filtry: paliwa i powietrza, wymienione zostały przewody pomiędzy wtryskiwaczami. Samochodzik ma naprawdę niezłego kopa - szczególnie po ustawieniu kąta wtrysku - był opóźniony o 2 st.

Na co powinienem jeszcze zwrócić uwagę? Gdzie powinienem jeszcze szukać przyczyny?

Mechanik stwierdził, że obecne w motorku wtryskiwacze są 2-sprężynkowe (czy jakoś tak) i takie spalanie dla nich to norma. Gdyby to były 1 sprężynowe to spalanie nie przekroczyłoby 6l. Na 2spręzynowych rzekomo powinno wynosić 7-8l/100. Czy faktycznie były 2 rodzaje wtryskiwaczy w AAZ?



pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » pt sie 31, 2007 07:36

W moim passacie teoretycznie miały być dwu sprężynowe wtryski ale takie wtryski mają TDI w celu wyciszenia pracy. A w AAZ i innych z komorami wirowymi są wtryskiwacze czopikowe jeśli możesz to zrób zdjęcie - sądze że te wtryski są grube i krótkie (normalne jednosprężynowe czopikowe) a nie cienkie i długie jak w TDI.


Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pt sie 31, 2007 08:05

Wtryskiwacze dwusprezynowe z tego co sie orientuje wystepuja tylko w samochodach z wtryskiem bezposrednim, natomiast w silnikach z wtryskiem posrednim sa wtryskiwacze jednosprezynowe. Inna kwestia jest taka ze moj kolega tez ma silnik AAZ, a glowice ma z TDI wraz z wtryskiwaczami, podobno byla niewielka seria silnikow AAZ z wlasnie taka konfiguracja takze zobacz czy masz glowice z wtryskiem posrednim czy bezposrednim. Zobacz czy nie ma gdzies wyciekow paliwa. Poza tym samochod dymi na czarno ? Poza tym czy wtryski maja prawidlowe cisnienia otwarcia ?


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » pt sie 31, 2007 08:54

normalnie w azz były jednospreżynowe czopikowe wtryskiwacze , wtrysk posredni , pompa mechaniczna tak podaje instrukcja obsługi.
sa tez wersje silnika z wtryskiem bezposrednim ale z ograniczoną mocą softem do oznaczenie bodajze DI na samchodzie ale tam juz jest pompa sterowana elektronicznie tak jak w tdi nie pamietam tylko oznaczenia tego silnika.

jak nie ma kabelka przy trzecim wtrysku to masz raczej zwykłe jednospręzynowe

według mnie w azz nie mozna zamontowac głowicy z tdi bo w tłokach nie ma wgłębień i tłoki udezyły by w końcówki wtrysków

[ Dodano: 31 Sie 2007 09:03 ]
sprawdz ile ci pali na trasie bo w miescie jesto cięzko ocenic. ale po takim ciezkim
aucie i wtrysku posrednim moze byc te 7 litrów zwłaszcza ze tak jak piszesz auto ma kopa



Awatar użytkownika
niziok
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: wt paź 31, 2006 14:24
Lokalizacja: Lublin
Auto: Bora 1,9tdi ATD `02
Golf VI 1,6tdi CAYC `11
Silnik: cayc
Kontakt:

Post autor: niziok » pt sie 31, 2007 13:44

Głowicę mam normalną z TD, stwierdzam to chociażby po świecach żarowych (krótkie) i po samych wtryskach - są krótkie i grube, nie jak w TDI cienkie i z przewodem sterującym. Byłem u mechanik w Hrubieszowie (nazwisko to bodajże Rydel), znał się na rzeczy: sprawdził turbo i wykręcił wtryski, sprawdził i stwierdził że są ok, ale te 2 sprężynowe w AAZ palą mniej. Wiem że buda z Audi ciut więcej waży, poza tym autko porusza się zwykle w komplecie (zwykle 4 osoby). Kopa ma naprawdę dobrego, pali ładnie i równo (dużo dało ustawienie kąta początku tłoczenia). Autko nie kopci w ogóle, nawet przy porannym odpalaniu.

Mam problem tylko ze świecami, otóż w Audi sprawa wygląda trochę inaczej niż w golfach/passatach ale to już raczej kwestia czysto elektroniczna, choć minimalne znaczenie też może mieć - chodzi mi o dogrzewanie zimnego silnika. Coś mam popitolone i świeczki grzeją nie zawsze tedy gdy powinny, a czasami grzeją wtedy gdy nie powinny. :chytry:



DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » pt sie 31, 2007 22:49

pewnie temu mechanikowi pomieszały sie silnikii azz z 1z i stąd te dwa
rodzaje wtryskiwaczy.
Sprawdzic mógł tylko te jednosprezywe bo do dwusprezynowych nie wystarczy zwykły przrząd z wajhą
ten gosc zajmuje sie regeneracją pomp i wtrysków do ciągników i samochodów. Niektórzy na niego narzekają bo wkłada wyczyszczone stare rozpylacze i chce kase jak za nowe.



mular
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: czw lut 08, 2007 23:56
Lokalizacja: chelm

Post autor: mular » sob wrz 01, 2007 00:15

te wtryskiwacze z tdi tez da sie sprawdzic DANIEL LHR na tej maszynie z "WAJCHA" czy nie ciekna i maja dobre cisnienie otwarcia.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob wrz 01, 2007 11:03

7 litrow to normalne spalanie przy 4 osobach i dynamicznej jezdzie. jesli to jest jazda mieszana to tym bardziej wszystko ok.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » sob wrz 01, 2007 11:24

Ludzie !!! co wy piszecie :P
Jakie specjalne serie?? Jakie głowice TDI na bloku AAZ...

Miał któryś z was oba wtryskiwacze (1.9TD i 1.6TD) jednoczesnie w rece?? Założe się że nie!
Otóż Wtryskiwacze od 1.6D/TD sa krótsze niz te od 1.9TD, nawet 1.9D ma krótsze wtryskiwacze niż 1.9TD. I TAK w wtryskiwaczach 1.9TD są 2 sprezynki a w tych krótkich 1.6TD jedna. To własnie te 2 sprezynki powodują sypanie sie koncowek jezeli chce sie podkrecać wydajność wtryskiwacza, dlatego tez po 4tej wymianie koncowek (przejechane max 2000km) wymienilem wtryskiwacze (body) na te od 1.6TD (JR) i koncowki od merca.

Zapamietajcie:
-wtryskiwacze (body) 1.6JP i 1V są identyczne (135bar),
-wtryskiwacze (body) 1.6JR/RA/SB też sa identyczne (155bar) rożnią się jedynie koncówkami
-wtryskiwacze (body) 1.9AAZ sa dłuższe od pozostalych i niby zapewniaja lepsza prace na wolnych obrotach (z powodu tych 2 sprezynek)
-idealna konfiguracja do 1.9AAZ -> wtryskiwacze i koncowki od 1.6 SB i przewody od 1.9D

Pozniej pokaze zdjecia :)


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » sob wrz 01, 2007 11:32

mam taką maszyne z wajchą
tak z grubsza cisnienie otwarcia i rozpylanie to jeszcze mozna ale tam jest jeszce wtrysk pilotujący i zasadniczy ale otym mozna zapomniec na tej maszynie.
ostatnio był u mnie jeden klijent z wtryskami od iveco . Rydel wymienial mu końcówki wtrysków i auto zaczelo kulawo chodzić na wolnych.Jak sie okazało to były te dwuspreżynowe, na maszynie wszystko ładnie pieknie ale po zamontowaniu silnik dostawał drgań i chodził jak traktor



Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » sob wrz 01, 2007 12:38

DANIEL LHR pisze:mam taką maszyne z wajchą
ostatnio był u mnie jeden klijent z wtryskami od iveco . Rydel wymienial mu końcówki wtrysków i auto zaczelo kulawo chodzić na wolnych.Jak sie okazało to były te dwuspreżynowe, na maszynie wszystko ładnie pieknie ale po zamontowaniu silnik dostawał drgań i chodził jak traktor
wina wtryskiwaczy, czy źle ustawiony kąt wtrysku?



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » sob wrz 01, 2007 12:56

Apsik juz wrocil, to pewnie i prace przy wozie pojda do przodu :). Co do tematu faktycznie nigdy sie nie zastanawialem nad tym czy glowica 1,9tdi podejdzie mechanicznie do aaz. Moj kumpel ma niby aaz ale wtryski od tdi, wszystko wychodzi na to ze to jest Mtdi. Co do wtryskiwaczy Apsik rozwial wszelkie watpliwosci, w sumie tez tego nie wiedzialem :okej:


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob wrz 01, 2007 13:07

Dario84 pisze:Moj kumpel ma niby aaz ale wtryski od tdi, wszystko wychodzi na to ze to jest Mtdi.
glowice i tloki tez musi miec od tdi w takim wypadku


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » sob wrz 01, 2007 13:22

Chyba to jest M-TDI czyli TDI z mechaniczna pompa, jeszcze posprawdzam czy czujniki sa na miejscu


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 71 gości