Problem ze spadającymi obrotami

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

michal099
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 18:54
Lokalizacja: Wałbrzych / Mysłowice

Problem ze spadającymi obrotami

Post autor: michal099 » ndz wrz 30, 2007 10:44

Witam,

Mam pewien problem z Golfem II TD (rocznik ~1990) który pojawił się stosunkowo niedawno. Po włączeniu zimnego silnika obroty spadają do około 500 obr/min i zaczyna "rzucać" całym autem. Po ruszeniu i zmienie na 2 bieg znów obroty lecą do wartości około 500 obr/min. Po przejechaniu kilku kilometrów i zagrzaniu się silnika problem już nie występuje.

Co moze być tego powodem? Co sprawdzić? Macie jakieś pomysły?

Podobne problemy opisywane już były na forum, jednak albo dotyczyły aut III lub IV generacji albo były nie co odmienne. A nie wiem czy po prostu rozwiązania zastosowane w III/IV sprawdzą się też w Golfie II :)



Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » ndz wrz 30, 2007 11:05

a zmieniałes olej??tzn czy tak zaczęło się dziać samo z siebie czy np po zmianie oleju??
ale jesli obroty stoją w miejscu i nie falują to chyba nie ma w tym nic dziwnego.zwłaszcza ze dzieje się tak po odpaleniu zimnego silnika.u mnie też tak jest ze jak rano odpalam motor to obroty są na ok 500 ale jak się chwile zagrzeje to już jest ok.


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » ndz wrz 30, 2007 11:20

przecierz po to jest przyspieszac, ja mam podobny poblem, jak zimny to oboty do 700 mi spadaja to pomagam pzyspieszaczem, silnik sie troche zagrzeje i wyłaczam.


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz wrz 30, 2007 11:20

ja jak mam zimny to obroty tez są ciut nizej ale nie az 500 no i autkiem troche trzęsie....ale po chwili juz jest ok :)
co do obrotów to sprawdź naciąg paska klinowego :) a co do tego trzesienia to nie wiem moze posuszka jakaś coś nie domaga :/



Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » ndz wrz 30, 2007 12:33

tomogolf2 pisze:przecierz po to jest przyspieszac,
ja tylko zima tego uzywam.:D


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz wrz 30, 2007 13:14

tomogolf2, ale nie kazdy przyśpieszacz zwieksza obroty :PP
są 2 rodzaje :))
u mnie np przyśpieszacz obrotów nie zwiększa :)
dawid018 pisze:tomogolf2 napisał/a:
przecierz po to jest przyspieszac,

ja tylko zima tego uzywam.:D
a ja zawsze jak jest zimny :) tzn świece grzeją :)



michal099
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 18:54
Lokalizacja: Wałbrzych / Mysłowice

Post autor: michal099 » ndz wrz 30, 2007 14:26

A więc już odpowiadam na wszystkie wasze rozwiązania:

- @dawid018: u mnie obroty niestety faluja ;/ kiedys przy odpalaniu silnika obroty tez spadaly - to jasne - ale nie az do ~500... wg mnie to zdecydowanie za nisko.. jeszcze chwila i silnik sam zacznie gasnac ;)

- @dawid018: olej wymienialem jakies dwa miesiace temu... przez około miesiąc było wsyzstko dobrze i później się to stało z tymi obrotami...

- @To_mas: naciag paska sprawdze. To trzęsienie autem zaraz po uruchomieniu silnika to nie jest takie typowe "trochę trzesię". To jest już dużo poważniejsza sprawa ;/ A poduszek chyba nie ma sensu sprawdzać, bowiem "takie" trzesienie występuje tylko teraz od czasu kiedy obroty spadają ;/

- @tomogolf2: przyspieszacz = ssanie??

- @To_mas: co to za dwa rodzaje przyspieszacza?? czym się różni jeden od drugiego?



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz wrz 30, 2007 15:07

michal099 pisze:@To_mas: co to za dwa rodzaje przyspieszacza?? czym się różni jeden od drugiego?
Tutaj jest mój temat o tym :) poczytaj nie ma tego duzo a duzo sie dowiesz :)))

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... +zap%B3onu
michal099 pisze:- @tomogolf2: przyspieszacz = ssanie??
tak to sie nazywa przyspieszacz zapłou czy jakoś tak bo ssanie to masz w benzyniakach



michal099
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 18:54
Lokalizacja: Wałbrzych / Mysłowice

Post autor: michal099 » ndz wrz 30, 2007 15:25

Zapoznalem sie z interesujacym postem. Juz wiem nieco wiecej o przyspieszaczu i pompie :) I w zwiazku z tym nasunelo mi sie kolejne pytanie: moze to przez swiece? Da sie jakos sprawdzic czy swiece dzialaja poprawnie (badz czy wogole dzialaja :P )?



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz wrz 30, 2007 15:40

dobrze ze sie temat przydał :)
a odnośnie świec to muszisz szukać na forum bo było pisane :) jak sprawdzić :)



michal099
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 18:54
Lokalizacja: Wałbrzych / Mysłowice

Post autor: michal099 » ndz wrz 30, 2007 15:49

To_mas pisze:a odnośnie świec to muszisz szukać na forum bo było pisane :) jak sprawdzić :)
okej... już sobie poszukam ;)

[ Dodano: 30 Wrz 2007 16:44 ]
Po przeglądnięciu postów dotyczących świec - nie wydaje mi się by one tu były winne. Jednak razem z kontrolą paska postaram się je także sprawdzić...



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » pn paź 01, 2007 00:12

To_mas pisze:ale nie kazdy przyśpieszacz zwieksza obroty
z tego co ja u siebbie zauwaleym to regulując pewna srobka mozna doprowadzic do tego ze przyspieszac nie bedzie zwiekszał obrotow ale bedzie spełniał swoją funkcje.wiec ustawilem ze na wyciagnietym na max zwieksza mi o ok. 300 obr :)
Ostatnio zmieniony pn paź 01, 2007 00:13 przez tomogolf2, łącznie zmieniany 1 raz.


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

michal099
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 18:54
Lokalizacja: Wałbrzych / Mysłowice

Post autor: michal099 » pn paź 01, 2007 18:39

No zgoda.. Przyspieszacz swoja droga. Ale czy to normalne by nawet w lecie/na jesien uruchamiac auto wraz z wlaczonym przyspieszaczem? Szczegolnie w sytuacji kiedy przez prawie 3 lata nie trzeba bylo go uzywac (z wyjatkiem zimy i mroznych porankow)? Ewidentnie "cos" sie stalo u mnie i rozwiazaniem nie moze tu byc zalaczanie przyspieszacza przy uruchamianiu... Bo kiedys potrzebny on nie byl ;/ Zgadzacie sie ze mna?



maro_dr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: ndz sie 12, 2007 03:39
Lokalizacja: VrocłaW
Kontakt:

Post autor: maro_dr » pn paź 01, 2007 23:34

michal099, Instrukcja mówi/pisze że przyśpieszacza powinno się używać przy każdorazowym odpalaniu. Owszem wiele silników doskonale odpala bez tego, ale panowie inżynierowie VW nie wymyślili sobie tego (przyśpieszacza) tak "dla cieszenia oka..." :) Jeżeli obroty ci falują może to być wina pompy, myslę że użytkownik Trochim zdecydowanie więcej powie coś w tym temacie.


white golfenstein

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 84 gości