Gasnie przy odpalaniu, brak mocy, glosny silnik, drgania

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

piotrek.cz.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: wt sty 01, 2008 19:19
Lokalizacja: Cieszyn (śląskie)

Gasnie przy odpalaniu, brak mocy, glosny silnik, drgania

Post autor: piotrek.cz. » wt sty 01, 2008 20:12

Witam wszystkich. Jestem nowym użytkownikem. Przeczytałem kilkadziesiąt stron forum i wiem, że są osoby które znają sie na tdi , dlatego postanowiłem prosić o pomoc.

Od niedawna jestem posiadaczem golfa 4 1,9 tdi 110km 99r. 168 tyś km. Problemy, które mam są opisane na forum, ale ja mam ich kilka i nie znalazłem jednoznacznych odpowiedzi. I- źle zapala po dłuższym postoju nawet przy temp. powyżej zera, silnik zapali i zgaśnie za drugim razem już zazwyczaj łapie. II- ma za słabe przyśpieszenie, jeżdżę czasem tdi mojego teścia i różnica jest dość spora, a on też ma 1,9 110km-A4. III-silnik bardzo głośno warczy od około 2000 obr. IV - drganie silnika przy hamowaniu na jałowym- ale to na 99% dwumas.
Naprawy, których dokonałem w warsztacie diesla: naprawa turbiny, wymiana świec żarowych, wymiana termostatu, czujnika temp. silnika, wszystkich filtrów wraz z filtrem paliwa, podmiana przepływomierza wcelu diagnozy, reszta niby ok ale auto dalej niedomaga. Mechanik jeździł autem z laptopem i stwierdził że parametry ok ale również przyznał, że nie ma odpowiedniej mocy. Mam wrażenie, że nie miał dużo czasu żeby szukać przyczyn tych dolegliwości.

Bardzo proszę o pomoc. Szukam kogoś z kim mógłbym się zkontaktować w celu rozwiązania problemu. Chciałbym pożądnie przeglądnąć silnik i zdiagnozować oraz usunąć usterki.

Jeszce raz prosze o pomoc
Ostatnio zmieniony wt sty 01, 2008 20:17 przez piotrek.cz., łącznie zmieniany 1 raz.


Szukam kogoś z okolic Cieszyna kto ma Vag i zna się na rzeczy.

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt sty 01, 2008 20:16

piotrek.cz. pisze:I- źle zapala po dłuższym postoju nawet przy temp. powyżej zera, silnik zapali i zgaśnie za drugim razem już zazwyczaj łapie
kąt wtrysku i czujniki temp. do sprawdzenia na vagu
piotrek.cz. pisze:II- ma za słabe przyśpieszenie, jeżdżę czasem tdi mojego teścia i różnica jest dość spora, a on też ma 1,9 110km-A4.
diagnoza dynamiczna vagiem ... może przypływka , może nieszczelność lub coś innego
Tu masz jak sprawdzić przepływkę za pomocą diody
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... t=#1199654
to też Ci się przyda
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141761
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141462

[ Dodano: Wto Sty 01, 2008 19:18 ]
piotrek.cz. pisze:III-silnik bardzo głośno warczy od około 2000 obr
to chyba normalne ;)

[ Dodano: Wto Sty 01, 2008 19:24 ]
piotrek.cz. pisze:I- źle zapala po dłuższym postoju nawet przy temp. powyżej zera, silnik zapali i zgaśnie za drugim razem już zazwyczaj łapie.
jeszcze coś .... sprawdź czy nie masz pęcherzyków powietrza w wężykach od filrra paliwa ... wygląda na to , że się zapowietrza
Ostatnio zmieniony wt sty 01, 2008 20:26 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



piotrek.cz.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: wt sty 01, 2008 19:19
Lokalizacja: Cieszyn (śląskie)

Post autor: piotrek.cz. » wt sty 01, 2008 20:39

kąt ustawiony, przepływka wymieniona na nową, oraz podmieniona w warsztacie na inną nową i jest tak samo na wszystkich.

pęcherzyk powietrza jest około 1,5 cm

[ Dodano: 01 Sty 2008 19:43 ]
czujnik temperatury wymieniony


Szukam kogoś z okolic Cieszyna kto ma Vag i zna się na rzeczy.

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt sty 01, 2008 20:49

piotrek.cz. pisze:pęcherzyk powietrza jest około 1,5 cm
wymień filtr na taki bez podgrzewacza , lub z podgrzewaczem , ale dobrej firmy , sprawdź zaciski tych wężyków
piotrek.cz. pisze:czujnik temperatury wymieniony
silnik nie ma tylko 1 czujnika ;) mówię tu o również o innych czujnikach . Sprawdzisz je w grupie 007

[ Dodano: Wto Sty 01, 2008 19:51 ]
a jak z dymieniem :?:
Ostatnio zmieniony wt sty 01, 2008 20:50 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



piotrek.cz.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: wt sty 01, 2008 19:19
Lokalizacja: Cieszyn (śląskie)

Post autor: piotrek.cz. » wt sty 01, 2008 21:00

damcio151 pisze:pęcherzyk powietrza jest około 1,5 cm

wymień filtr na taki bez podgrzewacza , lub z podgrzewaczem , ale dobrej firmy , sprawdź zaciski tych wężyków
Nie znam się natym jaki to filtr. Napewno filtr jest dobrej firmy, jedno wiem ten mechanik nie zakłada żadnych podróbek- zawsze drogie częsci, nawet jak byś chciał u niego założyć jakiś tani zamiennik to on ci go nie założy! Zaciski sprawdzę!!!

[ Dodano: 01 Sty 2008 20:03 ]
damcio151 pisze:III-silnik bardzo głośno warczy od około 2000 obr

to chyba normalne ;)
jechałem innym golfem z takim silnikiem i tego warczenie nie było. Dziwne że słyczać go tylko w kabinie, na zewnątrz silnik pracuje normalnie


Szukam kogoś z okolic Cieszyna kto ma Vag i zna się na rzeczy.

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt sty 01, 2008 21:05

piotrek.cz. pisze:Nie znam się natym jaki to filtr. Napewno filtr jest dobrej firmy, jedno wiem ten mechanik nie zakłada żadnych podróbek- zawsze drogie częsci, nawet jak byś chciał u niego założyć jakiś tani zamiennik to on ci go nie założy! Zaciski sprawdzę!!!
ok to sprawdź te zaciski , jak będą dobre to podgrzewacz puszcza powietrze
piotrek.cz. pisze:jechałem innym golfem z takim silnikiem i tego warczenie nie było. Dziwne że słyczać go tylko w kabinie, na zewnątrz silnik pracuje normalnie
hmm ... to nie wiem :P



piotrek.cz.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: wt sty 01, 2008 19:19
Lokalizacja: Cieszyn (śląskie)

Post autor: piotrek.cz. » wt sty 01, 2008 21:05

damcio151 pisze:czujnik temperatury wymieniony

silnik nie ma tylko 1 czujnika ;) mówię tu o również o innych czujnikach . Sprawdzisz je w grupie 007
Wiem właśnie trzeba by to było wszystko do porządku sprawdzić! Ja nie ma vag
Ostatnio zmieniony wt sty 01, 2008 21:07 przez piotrek.cz., łącznie zmieniany 1 raz.


Szukam kogoś z okolic Cieszyna kto ma Vag i zna się na rzeczy.

Awatar użytkownika
cwb
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: sob gru 30, 2006 10:15
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: cwb » wt sty 01, 2008 21:24

nie będę zabierał głosu odnośnie tych problemów

ale dodam że od marca zmieniłem filtr z podgrzewaczam na takie bez. u mnie zredukowało to i to znacznie ilość pęcherzyków spalanie pozostało na tym samym poziomie


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102331]były ULUBIENIEC[/url]

mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Gasnie przy odpalaniu, brak mocy, glosny silnik, drgania

Post autor: mirass » śr sty 02, 2008 15:07

zobacz czy VAG widzi prędkość z jaką się poruszasz


www.vagtune.pl tel. 502730289

Marco1414

Post autor: Marco1414 » śr sty 02, 2008 23:24

a czy zdaza sie ze nawet gdy jest cieply to tez czasami musisz dluzej pokrecic ?



piotrek.cz.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: wt sty 01, 2008 19:19
Lokalizacja: Cieszyn (śląskie)

Post autor: piotrek.cz. » czw sty 03, 2008 09:35

Marco1414 pisze:a czy zdaza sie ze nawet gdy jest cieply to tez czasami musisz dluzej pokrecic ?
nie jak jest ciepły to pali na dotyk


Szukam kogoś z okolic Cieszyna kto ma Vag i zna się na rzeczy.

Marco1414

Post autor: Marco1414 » czw sty 03, 2008 11:55

w takim razie musiz sprawdzic wtryski moze ktorys leje i dlatego ciezko pali jak dluzej postoi



Awatar użytkownika
arti.sa
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt wrz 28, 2007 11:01
Lokalizacja: wschód
Kontakt:

Post autor: arti.sa » pt sty 04, 2008 12:08

dołączę się do tematu - Marco1414, napisał czy trzeba kręcić trochę dłuzej jak jest cieply, mam podobny objaw co to może być za przyczyna? i następny objaw - jak by sie turbo przeładowywało i późniejsze jego brak, po wyłączeniu i odpaleniu silnika OK.
Nrazie nie mam jak sprawdzić na vagu i dynamicznie...
ps. gdzie mogę kupić w miarę dobry moduł do komp-gniazdo i za ile? bo 50zł za każdym razem...



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pt sty 04, 2008 12:31

viaken.pl co do vaga. natomiast bez vaga możesz zobaczyć czy masz podciśnienie na N75, czy chodzą kierownice i jak masz możliwość podmieni ten zawór. ale poszukaj notlauf i na pewno coś znajdziesz, bo to sie pojawia codziennie


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości