Czym sie różnią końcówki wtrysku DNOSD 273 od DNOSD 274?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
misiek24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 23:54
Lokalizacja: czernica
Kontakt:

Czym sie różnią końcówki wtrysku DNOSD 273 od DNOSD 274?

Post autor: misiek24 » pn sty 07, 2008 22:55

tak jak w temacie czym się różnią końcówki DNOSD 273 od DNOSD 274 u mnie były wstawione 273 wyczytałem gdzieś na forum że w JR powinne być 274 z tąd moje pytanie czy ktoś nie wstawił innych przez pomyłka jestem w trakcie wymiany uszczelki pod głowicą i chciałem to zrobić przy jednej robocie. Dodam jeszcze że mam standartowo popękana głowice pomiedzy gniazdami zaworów i od komór wstepnych co mnie martwi czy lejace wtryski tego nie spowodowały.



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Re: Czym sie różnią końcówki wtrysku DNOSD 273 od DNOSD 274?

Post autor: ventil » pn sty 07, 2008 23:26

misiek24 pisze:tak jak w temacie czym się różnią końcówki DNOSD 273 od DNOSD 274 u mnie były wstawione 273 wyczytałem gdzieś na forum że w JR powinne być 274 z tąd moje pytanie czy ktoś nie wstawił innych przez pomyłka jestem w trakcie wymiany uszczelki pod głowicą i chciałem to zrobić przy jednej robocie. Dodam jeszcze że mam standartowo popękana głowice pomiedzy gniazdami zaworów i od komór wstepnych co mnie martwi czy lejace wtryski tego nie spowodowały.
273 są od zwykłego diesla (1,6D, 4cyl., miały go też POLO 1,3D), 274 były w najmocniejszych seryjnie TD (silnik SB, RA, 5-cyl. AUDI - mozna je założyć do JR z tym ze trzeba ustawic odpowiednie cisnienie, z tego co pamiętam ok.160bar). W/g katalogu do JR idą 293 - ale 274 maja większa wydajnosć i bedą pasować. Głowica jeśli ma pękniecia miedzy zaworami a jest szczelna (trzeba sprawdzić) to moze być - komory popękały z powodu dużego przebiegu i trzeba je wymienic.
Ostatnio zmieniony wt sty 08, 2008 00:21 przez ventil, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
misiek24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 23:54
Lokalizacja: czernica
Kontakt:

Post autor: misiek24 » pn sty 07, 2008 23:49

ventil pisze:273 są od zwykłego diesla (1,6D, 4cyl., miały go też POLO 1,3D), 274 były w najmocniejszych seryjnie TD (silnik SB, RA, 5-cyl. AUDI - mozna je założyć do JR z tym ze trzeba ustawic odpowiednie cisnienie, z tego co pamiętam ok.160bar).
co znaczy ustawic wieksze ciśnienie? standartowo ma być 155bar tak? to te 5 bar spowoduje jakąś różnice?
ventil pisze:Głowica jeśli ma pękniecia miedzy zaworami a jest szczelna (trzeba sprawdzić) to moze być - komory popękały z powodu dużego przebiegu i trzeba je wymienic.
pomiędzy zaworami to właśnie wiem że ten typ tak ma ale jak pisałem nie komory są popękane tylko od strony komór widać pękniecia głowicy.

[ Dodano: 07 Sty 2008 22:57 ]
ventil pisze:W/g katalogu do JR idą 297
a według mojego katalogu te podchodza pod 1,6 TD (1989.08- 1991.10); 1589 ccm-60KM/44KW; Silnik: 1V czekam na wiecej opini na ten temat



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » wt sty 08, 2008 00:25

misiek24 pisze:
ventil pisze:273 są od zwykłego diesla (1,6D, 4cyl., miały go też POLO 1,3D), 274 były w najmocniejszych seryjnie TD (silnik SB, RA, 5-cyl. AUDI - mozna je założyć do JR z tym ze trzeba ustawic odpowiednie cisnienie, z tego co pamiętam ok.160bar).
co znaczy ustawic wieksze ciśnienie? standartowo ma być 155bar tak? to te 5 bar spowoduje jakąś różnice?
napisałem okolo 160 bar - z tego co pamietam, trzeba looknąc w dokumentacje - byc moze jest to 155..., 5 bar róznicy nie robi, bardziej ważne jest by było to w miarę równo na wszystkich wtryskach.
misiek24 pisze:
ventil pisze:W/g katalogu do JR idą 297
a według mojego katalogu te podchodza pod 1,6 TD (1989.08- 1991.10); 1589 ccm-60KM/44KW; Silnik: 1V czekam na wiecej opini na ten temat
Sorry, zagapiłem sie - 297 do 1V a 293 do JR/MF...
Ostatnio zmieniony wt sty 08, 2008 00:30 przez ventil, łącznie zmieniany 2 razy.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt sty 08, 2008 00:41

o fajny temacik :)

akurat jestem na kupnie końcówek wtryskiwaczy :)
tylko ze ja chyba zainwestuje w wuzetem bo na bosche mnie nie stać....

Juz gadałem z gościem z serwisu diesla i za wymiane 10 zł od sztuki jesli sam wykrece :) tak ze nie ma źle bardziej mnie martwi cena jednej końcówki 74 zł :/



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » wt sty 08, 2008 07:10

To_mas pisze:o fajny temacik :)
Juz gadałem z gościem z serwisu diesla i za wymiane 10 zł od sztuki jesli sam wykrece :) tak ze nie ma źle bardziej mnie martwi cena jednej końcówki 74 zł :/
Trochę drogo, niemieckie Rouville lub Monark Diesel mozna kupic za ok 40 - 45 pln i też są b.dobre.



Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: tberent » wt sty 08, 2008 09:36

ventil pisze:Rouville lub Monark Diesel mozna kupic za ok 40 - 45 pln i też są b.dobre.
he he jezeli dobrze kojarze to TY wwoim potworku miałes Monarki;)
no znajomy tez na nich smiga w zwykłym D i nie narzeka


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

godski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz cze 24, 2007 00:10
Lokalizacja: W-wa

Post autor: godski » wt sty 08, 2008 10:23

Według katalogu Bosch wydanie papierowe z 2003 r. do JR idą końcówki 293, a do wersji z automatem 273. Natomiast w wydaniu katalogu na CD występuje tylko końcówka 293. Za Monarkiem bym się nie rozglądał - firma niemiecka a wyrób chiński.Rouville nie znam. Oryginalny WUZETEM około 45 do 50 zł. Daj znać na Priva jak jesteś zainteresowany. Koniecznie też zaopatrz się w podkładki termiczne, bez nowych po wymianie końcówki mogą się przegrzać



Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » wt sty 08, 2008 10:31

Ja polecam DENSO (Japonia) lub Hertz (Niemcy)
BOSCH'a (ALE seria z Turcji lub Francji!!! - praktycznie niedostępne)

Pod konkretne mody to koncówki z Merca (bodajże) DN0SD 269 ale DN0SD 274 też będą OK

Co do ceny końcówek to napiszę tylko tyle że ... oszczędzanie sie Wam nie opłaci ... ja chciałem koncówki za 20zł pakowac i 4 dobre w 8 kupionych :/

Gdyby kogos interesowały DN0SD 274 to mam BOSCHa z Turcji (przebieg 1000km) bo zmieniłem na końcówki z Merca. Mam też obudowy wtrysków od 1.9 TD (AAZ).

Moim zdaniem do JRa tylko 274, bo nie zaszkodzi :hmm:
Ostatnio zmieniony wt sty 08, 2008 10:34 przez Apsik, łącznie zmieniany 1 raz.


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt sty 08, 2008 11:16

ventil pisze:Trochę drogo, niemieckie Rouville lub Monark Diesel mozna kupic za ok 40 - 45 pln i też są b.dobre.
wiem ze drogo :/// kumpel co ma zniżke moze mi je załatwić po 55 zł sztuke !! oczywiście nie mają ich na miejsu i mogą być na następny dzień
jak myślicie brać ???

na allegro wzm znalazłem tylko jedną aukcje i koszt był 49 zł sztuka



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt sty 08, 2008 11:25

Apsik pisze:Pod konkretne mody to koncówki z Merca (bodajże) DN0SD 269
jak juz to 261 lub 265 ale jak gadalem z Trochimem (tylko teraz sie nie przyznaje ;) ) to raczej nie ma sensu...

bede pewnie do siebie pakowal 274 - kolega z forum o nicku Godski moze zalatwic oryginalne WZM 274 za 50zl szt, a do merca za 42zl szt... pracuje w Diesel Centrum Polska i duzo kolegow bralo od niego koncowki do TDI wiec raczej bez sciemy :bigok:
Ostatnio zmieniony wt sty 08, 2008 11:30 przez zaprzal, łącznie zmieniany 1 raz.


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

godski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz cze 24, 2007 00:10
Lokalizacja: W-wa

Post autor: godski » wt sty 08, 2008 12:04

Już nie pracuję w Diesel Centrum, mam własny interes, ale cały czas jest bez ściemy



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt sty 08, 2008 12:10

godski pisze:Już nie pracuję w Diesel Centrum, mam własny interes, ale cały czas jest bez ściemy
tez dobrze :bigok:


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
misiek24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 23:54
Lokalizacja: czernica
Kontakt:

Post autor: misiek24 » wt sty 08, 2008 12:18

znalazłem takie coś sklep kawałek odemnie na stanie maja 273 za 25,50 sprzedaja nawet fakture moga wystawić wiec jakiś bubel to chyba nie będzie czy całkiem to odradzacie? http://moto.allegro.pl/item291006305_ko ... nowe_.html
godski pisze:Koniecznie też zaopatrz się w podkładki termiczne, bez nowych po wymianie końcówki mogą się przegrzać
stare wyglądaja jak nowe wiec może ktoś ostatnio nowe wsadził
To_mas pisze:Juz gadałem z gościem z serwisu diesla i za wymiane 10 zł od sztuki jesli sam wykrece tak ze nie ma źle bardziej mnie martwi cena jednej końcówki 74 zł :/
wymienić końcówki to jest chwila moment klucz odpowiedni potem dynamometrycznym dokrecic i tyle



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 90 gości